Lige pt står det hele bare med færskvand da jeg roder lidt med at få systemet indstillet. (MEGET sværre end jeg regnede med

Mangler også lige et osmose anlæg før jeg vil begynde at blande noget salt i vandet.
Bordet er hjemme bygget af 40x70mm lægter beklædt med 22 og 16mm mdf plader som er malet godt og grundigt.
Det hele er malet sort for at matche stilen lidt her i legligheden.
Jeg mangler stadig lige at få lavet fronten med låger færdig, så det billede må i ha tilgode. Det samme med lyskassen, som er bygget på samme måde.
Selve akvariet er bygget hos trope akvarier af Claus. 220x40x50 Og er fuldt ud til freds med både arbejde, service og pris.

Sumpen er lige pt et 54L akvarie som er limet lidt skillevæge i. Ved siden af står et andet 54L som skal bruges til færskvands påfyldning.
Når pengene rækker til det vil jeg ha lavet mig en større sump.
Teknikken består indtil videre af:
Deltec ap600 skummer (Den har været en tur på operations bordet efter et lille uheld

2 x tunze 6100
1 x tunze multi controler.
Aquabee up2000 retur
jager 150W varmelegeme
Ca 50kg Ls + Ca 10kg keramik i form at søjlen som kan ses på billederne

Retyr pumpen bliver nok senere skiftet med en med lidt mere knald på. Men fungere nu ganske fint når jeg kan få den til at køre

Retur vandet bliver skudt ud i baljen i hver sin ende gennem spraybars for at udnytte pumpem lidt nu den alligevel er der

Stræber efter en enkelt stensætning lidt som ''musiker's''
Af lys er der 2x (4x39w t5) Er købt gennem en tysk forretning og lyser faktisk overraskende godt. Men det kan jeg vise serere

Og her kommer så lidt billeder: