sidder lige med bogen reef secrets og lurer på dr bruce
en ting jeg ikke fatter er hvordan automatisk vandpåfyld(resoir) fungerer da vandstanden jo stiger både i sump og displayet...(skummeren bliver xtern)

erfaringer søges.....

Den lyder ligesom etole. skrev:hej bio DITTO her,, kig på bornemanns surge device,den skulle ikke sige ret meget mere end et toilet der skylder ud
![]()
intresant,men lidt kedeligstefan_sørensen skrev:den er egentlig meget fed denne her:
jeg synes det er en fed idé det med at der er mere end en surge device så der kommer bølge-effekt hurtigere efter hinanden og ikke kun fra samme punkt.ole. skrev:intresant,men lidt kedeligstefan_sørensen skrev:den er egentlig meget fed denne her:
![]()
der er er ellers lyd på den film...
- Evt kunne man have 2- 3 pumper med forsk. ydelse på skift til at fylde beholderen, så den tømmes med skiftende frekvens: 1x 1000, 1x 3000, 1x 5000 hver især alene. Evt. i kombination: 3+ 5000 samtidig, 1000 alene, 1+ 3000 osv.stefan_sørensen skrev:jeg synes det er en fed idé det med at der er mere end en surge device så der kommer bølge-effekt hurtigere efter hinanden og ikke kun fra samme punkt.ole. skrev:intresant,men lidt kedeligstefan_sørensen skrev:den er egentlig meget fed denne her:
![]()
der er er ellers lyd på den film...
Jeg syntes at effekten er for lille...stefan_sørensen skrev:den er egentlig meget fed denne her:
jeg synes det er en fed idé det med at der er mere end en surge device så der kommer bølge-effekt hurtigere efter hinanden og ikke kun fra samme punkt.
det vil jeg mene er af fordel da uønskede partikler hæfter sig ved boblerne og lades direket til overflade skummerenWilliam Jr skrev: Vær opmærksom på at der kommer mange luftbobler når den tømmer det sidste vand i beholderen! Nogle mener at det stresser koraller, andre ikke