Phosphat høj

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Georgina
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 4850 Stubbekøbing
Saltvand siden?: 2009

Phosphat høj

Indlæg af Georgina »

Hej.

Phosphaten er utrolig høj i mit akvarie. Jeg har taget en test der vise den lå på mellem 0.17ppm og 0.35ppm.

Jeg skiftede så ca. 30 L vand med helt rent ozmose vand, men nu (dagen efter) viser testen stadig det samme.

Jeg er vidst lidt godt til at give dem for meget mad, og det har jeg så ændret på nu, da jeg har set konsekvensen af det. Der er så småt begyndt at komme grønne alger (som vidst er et resultat af det høje niveau af phosphat?), men alle mine koraler ser ud til at have det glimrende. Har kun blødkoraler.

Hvad gør jeg herfra? Skal jeg begynde at skifte mere vand, eller skal jeg bare fortsætte med at fodre dem noget mindre og så tjekke om der er et resultat om en uge?

Jeg har 2 klovnfisk, 1 guby, 1 blenie, 1 hvid gut der spiser sand som jeg ikke kan huske hvad hedder, 3 rejer, 1 slangesøstjerne, 10 snegle, 7 eremitkreps, nogle fireworms, ca. en 3 store.

Jeg har et RSM 130.

Der er ingen alger på nogen af koralerne.

Mvh,

En bekymret fiskeejer :)
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 5591 Gelsted
Geografisk sted: fyn gelsted

Re: Phosphat høj

Indlæg af Rene25 »

lidt mindre foder kan sikkert gøre det er det for slemt kan rowaphos hjælpe dig
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15
Postnummer: 5560 Aarup

Indlæg af chris paarup »

hvis du bruger dråbetest så er de aldrig præcise, eks. jeg testede mit akvarie med sera´s dråbetest og den sagde ca. 1 og så tog jeg en vandprøve med til min forhandler og han målte den med fotometer, og der sagde den 0,001, men hvis du vil vær sikker så brug Biophos, det er et produkt der er aluminiums baseret og det fjerner ALT..... jeg bruger det selv og det er ekstremt effektivt. der skal bruges 100 ml biophos 3 til 100 l vand en filtersok. lad det så hænge 14 - 20 dage og så tag det op, for hvis dt bliver liggende for længe begynder det at smide al phospaten igen.
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 5591 Gelsted
Geografisk sted: fyn gelsted

Indlæg af Rene25 »

jeg ved ikke men de fleste bruger rowaphos da det skulle være det mest effektive men jeg tør ikke sige det
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvilket testsæt bruger du?? Langt de fleste er meget upræcise. Og filmen knækker fuldstændigt hvis testsættet bliver for gammelt.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"