Ja jeg er blevet træt af at fylde vand på selv og har kigget på priserne for en osmolator og fik jo nærmest et hjertestop! Så nu har jeg bedt min mors kæreste om at lave én til mig da han er eletriker/datamaskine/ingenør/whatever - Han er i hvert fald god til det Anyway jeg spurgte om han kunne lave én og han sagde om jeg ikke kunne finde på noget mere udfordrende, men han ville godt og sagde så at det jo kunne gøres endnu billigere hvis vi lavede lidt flere på én gang...
Så - er der interesse for sådan noget? Jeg hænger ikke folk op på noget, tænker jeg vil lave en 10 stykker og så sælger dem løbende som efterspørgelsen på forummet dukker op...
PS. Hvilke "design/funktion" skal man prøve at efterligne? Tunze? Hvor mange niveaumålere? Ideer? Fyr løs!
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Okay - syntes også selv Tunze er den pæneste... Så må jeg søge lidt billeder og vise ham og fortælle ham lidt mere dybtegående hvordan den skal fungere... Og igen, jeg hænger ikke nogen op på noget - man må godt sige man er interesseret og så melde fra når man ser selve produktet og prisen
Men jeg forstiller mig uden at sige for meget, at det bliver sådan en "boks" med 2 følere der aktivere pumpen der ligger i ferskvand og slukker når niveauet er som det skal være - Og så må der gerne se lidt lækkert ud...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Jeg vender tilbage med pris når han har kigget på det - Han ved hvad sådan noget koster Men skrev til ham at bare det var billigere end 1000 kr som de andre koster, så er jeg glad
Har lige talt med min mors kæreste og han mener han da godt kan lave én osmolator til 450 kr (salgpris) Og så bliver det ligesom Segel 2 i stedet for Segel 1, hvilket vil sige at der kommer til at være elektroniske kontakter så man kan bestemmer øvre og nedre niveau Segel 2 koster 80 EUR, så det bliver nok lidt billigere end at købe den...
Men igen, ikke helt sikkert endnu, han vil undersøge nærmere
fordi nr 2 er en sikkerhedsforanstaltning hvis nr et sætter sig fast mens pumpen kører, og elektronik kan svigte
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Den føler der bliver linket til, Har den ikke bare 2 lednings ender ? I så fald burde man vel bare kunne købe en lille pumpe, og lodde følerens ledninger ind på pumpens plus ledning ??
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
S1m0n skrev:Den føler der bliver linket til, Har den ikke bare 2 lednings ender ? I så fald burde man vel bare kunne købe en lille pumpe, og lodde følerens ledninger ind på pumpens plus ledning ??
det er jeg ret sikker på, man kan, jeg har lavet noget lignende bare med 12 v, har førhen kørt med 230v direkte på føleren, men følte mig ikke helt tryg ved det, selvom føleren var godkendt til det
jeg gider ikke bruge tid på relæer og lignende, hvis jeg kan undgå det
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
S1m0n skrev:Den føler der bliver linket til, Har den ikke bare 2 lednings ender ? I så fald burde man vel bare kunne købe en lille pumpe, og lodde følerens ledninger ind på pumpens plus ledning ??
det er jeg ret sikker på, man kan, jeg har lavet noget lignende bare med 12 v, har førhen kørt med 230v direkte på føleren, men følte mig ikke helt tryg ved det, selvom føleren var godkendt til det
jeg gider ikke bruge tid på relæer og lignende, hvis jeg kan undgå det
nemlig Men den i linken længere oppe. Kan den køre med 230v belastning ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
snogen skrev:jeg vil ikke anbefale at man fører 230 v i genem følerne
køb en 12 v omformer og sæt den sammen med 2 følere og en 12 v vandpumpe til en campingvogn
mvh snogen
enig, ledningerne er ikke ret tykke, og en knækket ledning i vandet kan blive en hårrejesende oplevelse, man kan komme gevaldigt i stødet.
jeg vare noget mere tryg ved min DIY osmolator da jeg fik den bygget om til 12 v
Måske en gammel tråd men lige en ide, hvad med at bruge en nevau kontrol fra en vaske maskine ??? jeg gjorde det i 1992 og havde ingen problemer og man kan bare bygge det ind i en "pæn" kasse. og der er kun gummi slanger der kommer i vandet. skulle kunne laves billigt..........