Min hugo fisk er væk :-(
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
Min hugo fisk er væk :-(
Har nu ikke set min hugofisk i et par dage den plejer som regel at ligge på stenene og kigge eller være tæt på glasset men nu er den væk håber virkelig ikke den er gået til ... Nogen der har oplevet det samme ?? har prøvet at kigge lidt mellem stenene men intet af se
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Re: Min hugo fisk er væk :-(
Jeg har for 2-3 måneders tid siden oplevet det samme, og jeg har aldrig set min siden ;S Så ikke nogen positiv historie her fra.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
øv øv ja for resten af akvariet køre jo helt fint så vil ikke mene at det har noget med værdierne at gøre ....nå men det kan være man skal ud og have en ny
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En "Hugo" er en slim fisk, og de lever ikke så længe i naturen. Og vi er mange der har oplevet at den fra at have været spillevende til stendød er sket på få timer.
De har også en tendens med at når de steder de lever i naturen er tømt for alger, så springer de på land og vrider sig videre på stenene til de kommer til nye pytter.
De er der ikke så mange af på et stue gulv. Så kig evt. efter en tørfisk et eller andet sted på gulvet, men har du en kat eller hund, er det nok omsonst
De har også en tendens med at når de steder de lever i naturen er tømt for alger, så springer de på land og vrider sig videre på stenene til de kommer til nye pytter.
De er der ikke så mange af på et stue gulv. Så kig evt. efter en tørfisk et eller andet sted på gulvet, men har du en kat eller hund, er det nok omsonst
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Sådan endte min hugo også, som en tørfisk på gulvet imelem møblet og væggen.Carsten skrev:En "Hugo" er en slim fisk, og de lever ikke så længe i naturen. Og vi er mange der har oplevet at den fra at have været spillevende til stendød er sket på få timer.
Den stakkel.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
Synes jeg har kigget efter den men kan ikke finde den heller ikke på gulvet ( og har ikke hund
) men synes da også der er masser af alger i akvariet eller er det nogle bestemte de spiser

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
Dem har jeg masser af ......
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
zas20 skrev:øv øv ja for resten af akvariet køre jo helt fint så vil ikke mene at det har noget med værdierne at gøre ....nå men det kan være man skal ud og have en ny
Du skriver tilsidst at du har massere af trådalger, så kører det ikke helt fint vil jeg mene

Jeg ved ikke om du tilsætter noget? ellers prøv at holde lidt igen med det, hvad med fodder? hvor tit fodrer du? jeg havde selv problemer med alger, jeg fodrede hver dag, stor fejl, jeg begyndte at gøre det hver anden dag, fiskene skal nok klare den. og det er jo alligevel en besparelse på 50% i forurening i akvariet

Jeg ved ikke om andre kan bakke mig op her, men nogen har vist også held med at slukke lyset i et døgnstid, det kan alger bestemt ikke lide, men det har jeg altså ikke prøvet, så det må du lige søge info om

Din hugo er ret sikkert gået til, jeg har selv fra tid til anden mistet fisk jeg hverken så skelet af eller noget, og tror sgu det er mine rejer der har nuppet dem, det kan være forklaringen på du ikke kan finde den efterfølgende

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
Har nu været lidt rundt og kigge og det er ikke trådalger men netop de små alger der sætter sig på ruden jeg har har dog lidt trådalger men ikke meget skulle lige kontrollere for en sikkerhedsskyld 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
zas20 skrev:Jeg fodre slet ikke den eneste fisk jeg havde var hugo'en ....synes bare de andre koraller ser helt fine ud og ser ud til de trives derfor ville jeg mene det kørte fintvil da prøve at søge på det men man er vel ikke helt fri for alger ?
Ok

Men jeg er nu også ret sikker på at der er alger i under alle omstændigheder, andet ville være underligt, det er bare et spørgsmål om koncentrationen af dem, og den kan man netop kontrollere ved at se på hvad man løbende tilsætter af forskellige sager