Brian jeg ser desværre slet ikke nogen fremgang overhovedet på mit angreb af røde alger, de har efterhånden overtaget hele bunden hvor der ikke står korallerBrian C skrev:lyder godt at, der er ved komme styr på det igen, nu har mit jo osse snart kørt 2 år, og der dukker ind imellem cyano op, som ofte forsvinder igen, af sig selv, det er typisk hvis det har været for varmt
så jeg ville mene at det forsvinder igen, og det "bare" er et tegn på at dit akvarie har været ude af balance. symptomer og årsag, kommer som vi alle ved, desværre ikke altid samme dag i denne hobby
Ja som jeg sagde så var der ikke nogen anden udvej end at starte en RSR behandling...spdiving skrev:Føj for en omgang du er kommet i. Da du snakkede om det i Tlf havde jeg godt nok ikke regnet med at det var så slemt.
Håber du får buk med det.
Steen
Ja der kommer skam billeder af forløbet.Olsen skrev:Det ser ud til at være tiltrængt med den behandling. Håber det går godt. Det plejer det jo at gøreHar du lavet en blanding der er lidt kraftigere eller gør du præcis som brugsanvisningen siger?
Lad os se billeder af i dag, og i morgen og i overmorgen. Der kan jo godt gå nogle dage inden det slipper helt.
Rigtig meget held og lykke med behandlingen!
grotech Corall B indeholder jern, krom, mangan, nikkel, kobolt og kobber..engelquist skrev:Det er sgu en kedelig omgang du er røget ud i...
Men det ser da ud til at behandlingen virker.
Personligt ville jeg ikke køre en behandling mere- jeg har selv haft problemer med red slime for et par år siden og kørte også en behandling som du gør nu- derudover stoppede jeg tilsætningsstoffer (og har ikke brugt det siden) satte en filter på vandet med rowaphos og øgede cirkulationen.
Jeg mistænkte tilsætningsstofferne i at være skyld i mit angreb (der findes jo også metaller i som jeg tror langsomt ophober sig og vælter balancen i vandet)
Nu har jeg kørt i næsten 2 år uden tilsætningsstoffer, god cirkulation, kvalitets-skummer og er meget påpasselig med kalkreaktoren- jeg er meget doven mht vandskift men det til trods har mit akvarie aldrig været mere stabilt end det har været de sidste 2 år.
Jeg håber du kommer igennem "krisen" og ud på den anden side med et flot velkørende akvarie igen
Ja Herzberg, det skulle meget gerne være ved at være styr på alger mm. efterhånden, det drejer sig nu om stabilitet så vil akvariet også igen blive pænere og pænere for hver dag der går.herzberg skrev:Hej LM, håber og krydser fingre for at du kommer igennem denne akvariekrise. For pokker det er ikke sjovt, og slet ikke når man kører sådan et flot, gennemført (og dyrt) setup som du gør. Er sikker på at det snart kører igen, du er jo ikke den første med lignende problemer - og "if there's a will there's a way"
sintamus skrev:Top nice balje![]()
Jeg har i mit tidligere akvarie behandlet med RSR og kan da fortælle at cyano-algerne forsvandt, for ikkeat opblomstre igen kort tid efter. Så min mening er helt klart at dette middel virker, dog har det altid været sidste udvej hvis andet ikke hjælperstefan_sørensen skrev:lad os håbe at det bliver ved med at se så godt ud og at det ikke bare er et sminket lig pga. RSR. det kom sku til at lyde lidt hårdt sagt, men jeg mener bare at det ikke bare er en lappe løsning, men at det hjælper på sigt også.
AndersNT skrev:Ufattelig flot Balje, isærnår man tænker på at du lige har været igennem en krise
kenneth145 skrev:Flot er det sgu!!!!! godt at se det ligner sig selv igen...
Takker for de pæne ordKnut-Arne Berg skrev:Flott å høre lord mike at alt er i rute igjen nu,hjemme hos deg
Takker Flemming, det er skam ikke fordi jeg ikke vil vise closeup billeder af achilles. Det er ganske simpel fordi jeg ikke har kunne indstille mit kamera til gode fiske billeder med mindre de står helt stille og det gør achilles ikke. Men kan da sige at den har det godt ud fra hvad jeg kan se, den bevæger sig typisk som kiruger nu gør samtidig med at den konstant går og græsser på de LS. Den har endda fået noget mere sul på kroppen i en grad så selv fruen i huset tydelig kan se dette. Hvis der er noget som jeg ikke selv er helt tilfreds med endnu så er det at den stadig har lidt pletter som den har svært ved at komme af med, dog ser dette ikke ud til at genere den det fjernesteWilliam Jr skrev:Jeg kan kun tilslutte mig koret
- Flere close ups af achilles mangler dog...