er ret ny herinde, men har været igang med mit akvarie siden Januar 2009:) er først for nyligt blevet rimelig færdig med det.
valgte at bygge hele skelettet op i træ, smide nogle krydsfinér plader i, beklæde med glasfiber, give epoxy maling og så sætte front glas ruden i til sidst.
baljen måler ca 288 cm i længden, dybden er ca 1 meter og højden ca 1 meter(vandet går til 74 cm ca)
begge de bagerste hjørner har fået en skråplade til overløbskasse.
har to store sump kasser, en på 120x90x40cm(længdexbreddexhøjde) en på 130x90x40cm, og så en lille for sump tank hvor skummeren står:)
har en laguna 9000 l/t returpumpe.
Tunze 9440 skummer
ikke så meget lys men planen er 4 stk giesemann armaturer med 2x39W i hver, har et i nu, lyser ret godt:)
ingen HQI lige nu, måske en lille i midten af akvariet engang.
Tunze pumpe system, 4 stk 13000 L/T med multicontroller(mere kommer på med tiden)
planen er at der skal uv filter på som skal tændes når der bliver købt nye fisk og sådan.
akvariet er bygget efter at jeg skal have fisk, er ikke planen jeg skal have nogle koraller da nogle af de fisk jeg gerne vil have i spiser koraller:)
så har jeg en IKS computer med saltindholds måler, ph, temp, redox II, doserings pumpestation(pro 4), niveau føler og strømskinne.
Fisk i akvariet:
2xCromis, Chromis atripectoralis
2xChrysiptera parasema
1xblue devil, Chrysiptera cyanea
1xNeoglyphidodon oxyodon
1xsaddel puffer, Canthigaster valentini "Puffe"

1xNaso Elegans
1xNaso Vlamingii
1xNaso Unicornis
1xmirakkelbars, Calloplesiops altivelis
2xParacanthurus Hepatus
2xAmphiprion clarkii
2xHugo fisk(kender ikke lige navnet på dem

1xCtenochaetus striatus
1xAcanthurus Lineatus
1xAcanthurus Leucosternon
1xAcanthurus Chirurgus
1xAcanthurus tennentii
11x Anthias (ved ikke lige hvad det er for en af dem)
1xZebrasoma Veliferum
kan se billederne vender omvendt indsætningen, så de kommer i omvendt rækkefølge