Min ATI BM 160 har desværre fået en skade. Ledningen opdagede jeg ved et tilfælde var geåt i stykker helt inde ved pumpen så de to hovedledere (de farvede lednigner) var blottede. Selvom den ikke er kortsluttet tog jeg den op. Det er en gammel skummer hvor jeg er den tredie ejer, og selvom jeg ikke engang har haft den et halvt år er den ny i stykker. Suk, det var dumme 1400 kroner.

Nå men mit spørgsmål er om der er nogen der har forsøgt sig med at udskifte ledning på sådan en pumpe? Er der nogen der ved hvor man kan skaffe en ny pumpe Sicce PSK 2500? Evt alternativ LYDSVAG pumpe der kan bruges?
Jeg er brændt varm på tanken om at lave et ordentlig stort refugie med alger og så bare bruge en lille skummer, så har brug for lidt hjælp til valg af alternativ kompakt skummer. Akvariet er 160 liter med et 80 liter sump. Der er en Berlin Airlift rated til 200 liter på i øjeblikket, og selvom det er alt for lidt hiver den dog en del ud.
Mine tanker er Tunze 9005 eller lignende? Krav er at den er støjsvag og kan håndtere en 300 liter. Jeg synes nu godt nok at ATI'en var noget overkil og det var også begrænset hvad den hev ud, da det meste endte op af siderne på skummeren.
Mvh, Jakob