koral id

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden?: 1995
Geografisk sted: Vallensbæk
Kontakt:

koral id

Indlæg af Deep Ocean »

Hej ville lige hører om der er nogen der kender disse 2 arter.

Jeg er i tvivl om de 2 billeder af den første koral er en micromussa eller acanthastrea
Samt den anden har været en dyr satan men glemte at spørge hvad den hed. Den skulle være australsk
Vedhæftede filer
IMG_2964.jpg
IMG_2964.jpg (28.32 KiB) Vist 1248 gange
IMG_2963.jpg
IMG_2963.jpg (28.62 KiB) Vist 1248 gange
IMG_2962.jpg
IMG_2962.jpg (26.17 KiB) Vist 1248 gange
IMG_2961.jpg
IMG_2961.jpg (35.55 KiB) Vist 1248 gange
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: koral id

Indlæg af Carsten »

Micromussa og achanstrea er meget nært beslægtet. så eneste mulighed for en helt korrekt ID er hvis der er et par døde/tomme hoveder.
Den nedeste er en Achanstrea sp.
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Deep Ocean »

Carsten skrev:Micromussa og achanstrea er meget nært beslægtet. så eneste mulighed for en helt korrekt ID er hvis der er et par døde/tomme hoveder.
oh sorry billederne er sat ind i forkerte rækkefølge. Ja ok tak Carsten det var acanthsreaen jeg var i tvivl om.
Den grønne af dem er så spørgsmålet. superflot men kan ikke finde navnet på arten. Som sagt er den fra australien har jeg fået at vide.
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

DEEPOCEAN skrev:
Carsten skrev:Micromussa og achanstrea er meget nært beslægtet. så eneste mulighed for en helt korrekt ID er hvis der er et par døde/tomme hoveder.
oh sorry billederne er sat ind i forkerte rækkefølge. Ja ok tak Carsten det var acanthsreaen jeg var i tvivl om.
Den grønne af dem er så spørgsmålet. superflot men kan ikke finde navnet på arten. Som sagt er den fra australien har jeg fået at vide.
Kunne godt ligne en Diploastrea heliopora... fandt den her: http://www.liveaquaria.com/diversden/It ... ddid=72251
Vil helt sikkert pynte fint i baljen, hvad tager du for den, eller er den til din egen private samling?

-Jakob
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Deep Ocean »

Crown-of-thorns skrev:
DEEPOCEAN skrev:
Kunne godt ligne en Diploastrea heliopora... fandt den her: http://www.liveaquaria.com/diversden/It ... ddid=72251
Vil helt sikkert pynte fint i baljen, hvad tager du for den, eller er den til din egen private samling?

-Jakob
Hej.
tak det er den.
Jeg har megen tvivl om den. ville gerne have den men min balje har det ikke særlig godt for tiden og jeg tror heller ikke at der er for mange der har råd til at købe den. Den skulle være meget sjælden og den er meget større end normalt. vil tro den er ca 18 cm i diameter. Der er nok ikke så mange der gider og købe en koral til 1900 kr. hvis den dog ikke bliver solgt er det helt fint med mig beholder den meget gerne :wink:
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

DEEPOCEAN skrev:
Crown-of-thorns skrev:
DEEPOCEAN skrev:

-Jakob
Hej.
tak det er den.
Jeg har megen tvivl om den. ville gerne have den men min balje har det ikke særlig godt for tiden og jeg tror heller ikke at der er for mange der har råd til at købe den. Den skulle være meget sjælden og den er meget større end normalt. vil tro den er ca 18 cm i diameter. Der er nok ikke så mange der gider og købe en koral til 1900 kr. hvis den dog ikke bliver solgt er det helt fint med mig beholder den meget gerne :wink:
Hehe nej helt iorden, kan jeg skam godt forstå, for det er virkelig en flot koral! Vi må håbe, at der en dag kan tages et par fragmenter af den!
:beer:
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"