Inden for den seneste uges er der noget, der er begyndt at spise af mine Zoanthus om natten. Næsten hver morgen er der forsvundet ca. 4-5 af polypperne. Om aftenen står de fint, som fejler de intet, men næste morgen er der lige så fint rydet en plet med omkreds på ca. 0,5 til 1 cm
Jeg har ingen fisk, der ikke er reefsafe. Kun en Palet, 2 Chromis og en Rainfordi
Jeg har ikke tilsat nogen bløddyr eller andre dyr, der ikke er reefsafe. Rent faktisk har jeg ikke fået nogen nye dyr i nogen former i 8 måneder, ud over koraller. Ej heller nogen nye sten eller andet nyt.
Det eneste jeg har opdaget, jeg ikke selv har tilsat, er en snegl jeg ikke kan identificere. Den ligner noget af Haliotis arten (Denne ligner meget en Haiotis varia, men det er ikke den), men så vidt jeg kan se lever de kun af alger. Den ryger dog over i mit refugie så snart jeg kan få fingre i den.
Det ser ikke ud til at det går ud over andre korallaller over hovedet andet end Zoanthus.
ALT hvad, der er kommet nyt til af baljen er koraller, så hvis det skal være en hitchhicker med dem skal det have været noget, der er så småt at man ikke umiddelbart ligger mærke til dem med det blotte øje.
MEN, hvilken plage kan det dog være, der går efter mine Zoanthus og kun dem??