3W LED pære til 240V - kan denne bruges i sumpen?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7140 Stouby
- Saltvand siden?: 2009
3W LED pære til 240V - kan denne bruges i sumpen?
Jeg har netop fået noget Cheato og noget Taxifolia fra DennisJ - mange tak!
Indtil nu har jeg ikke haft lys i min sump og pt bruger jeg en 6W sparepære. Da jeg gerne skal have mine alger i sumpen til at udkonkurrere algerne i mit akvarium, så skal de jo have noget lys, og jo kraftigere jo bedre har jeg forstået.
Derfor tænkte jeg på, om det kunne betale sig at bruge nogle pærer, som giver et kraftigt og fokuseret lys, da jeg så kunne fokusere dette på mine alger. Tanker faldt så på nogle LED pærer, som jeg har set på dealextreme.
Så, summa summarum, hvad tænker I om denne type pærer til brug i en lille sump? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15734
Kender I til andre og bedre alternativer?
Indtil nu har jeg ikke haft lys i min sump og pt bruger jeg en 6W sparepære. Da jeg gerne skal have mine alger i sumpen til at udkonkurrere algerne i mit akvarium, så skal de jo have noget lys, og jo kraftigere jo bedre har jeg forstået.
Derfor tænkte jeg på, om det kunne betale sig at bruge nogle pærer, som giver et kraftigt og fokuseret lys, da jeg så kunne fokusere dette på mine alger. Tanker faldt så på nogle LED pærer, som jeg har set på dealextreme.
Så, summa summarum, hvad tænker I om denne type pærer til brug i en lille sump? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15734
Kender I til andre og bedre alternativer?
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9440 Aabybro
Re: 3W LED pære til 240V - kan denne bruges i sumpen?
har så bare hørt at en alm. sparepære skulle være nok, så tror da den diode godt kan bruges
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Geografisk sted: fyn gelsted
ja bare gå til den det er fint jeg kører med en 11 watt interpet rør med 6500 kelvin lidt gulligt lys men de elsker det og gror som om de får penge for det så efter min erfaring er det totalt overkill og montere mere lys og spilde strøm på et tidspunkt går jeg osse over til de dioder med 220volt da de er billigere i strøm og gir mere lys det er kun godt med led
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har set nogle diode pærer, som bruger 3,5 w og som skulle afgive lys som en 35 w halogen, så tror nok at den du linker til duer. Men ville aldrig købe den i USA, dertil er fragten alt for dyr
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Fragten er gratis, når man køber ved dealextreme.com.
Så længe man holder sig under 80kr mener jeg, kan der heller ikke komme told på. Skal man bruge 5 pærer, bestiller man dem bare enkeltvis
Så længe man holder sig under 80kr mener jeg, kan der heller ikke komme told på. Skal man bruge 5 pærer, bestiller man dem bare enkeltvis

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det lyder da for vildt. Men lader til at være korrektgonad skrev:Fragten er gratis, når man køber ved dealextreme.com.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6230 Rødekro
jem og fix har nogen GU10 på 3watt, mener de koster 69kr/stk de gir ok lys, har dem selv i vores gangarealer. på kassen står der de gir 210lumen, men det er nok lidt mindre, levetid 20.000timer, og jeg vil mene de gir noget svarende til "kold" hvidt lys. jeg vil selv bruge dem over sumpen når jeg når til at lave det om, kører pt også med alm sparepære.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
sidst jeg købte fra DX kom der 7-8kr på i fragt, HongKong luftfragt, lever tl døren 3 dage efter afsendelse.
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Ja, Dealextreme.com er en dejlig side...
Hvordan de kan tjene penge på at sælge "dimser" til få kroner, inkl. Airmail fra Hong Kong til Danmark, det fatter jeg ikke.
Men kan da anbefale disse, hvis man alligevel skal bestille:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9299
Til dem der bruger den slags. Det er ca. 1/3 af prisen i DK.
Undskyld jeg lånte tråden til noget Urelevant...

Hvordan de kan tjene penge på at sælge "dimser" til få kroner, inkl. Airmail fra Hong Kong til Danmark, det fatter jeg ikke.

Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Jeg siger da mange tak - det er sku' billigt !!jthyge skrev:Ja, Dealextreme.com er en dejlig side...![]()
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
se Rene, der er vi så absolut ikke enigeRene25 skrev:ja bare gå til den det er fint jeg kører med en 11 watt interpet rør med 6500 kelvin lidt gulligt lys men de elsker det og gror som om de får penge for det så efter min erfaring er det totalt overkill og montere mere lys og spilde strøm på et tidspunkt går jeg osse over til de dioder med 220volt da de er billigere i strøm og gir mere lys det er kun godt med led

men jeg kan vende den om, hvor tit høster du alger, og hvor meget?
jo mere lys jo hurtigere vokser de. nu har jeg efterhånden prøvet en del forskelligt lys, både alm sparepærer, T5 compact, dioder, T8 standard rør (dem der følger med ved køb) lige nu kører jeg med 2*26 watt, 6500 K lavenergipærer, og jeg har aldrig set så voldsom og tæt vækst før
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Geografisk sted: fyn gelsted
du skrev da selv at du kører med 6500kelvin så hvad er vi uenige om ang høstning af alger så ved jeg ikke hvor tit de skal høstes det står der ikke noget om på den så det er svært meget i denne saltvands verden må man lære selv da mange folk ikke snakker højt om teknikken
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Kelvin fortæller ikke noget om hvor meget lys lampen giver, men om farven på lyset, og der er vi skam helt enige, lavere kelvin giver mere vækst i algerne, men det kan algescrubber folkene garanteret fortælle mere om, effekten har helt klart betydning for væksten, men næste gang du kommer forbi, så skal jeg vise dig hvad jeg mener, det er lidt lettere 
mht Høst, så høser jeg ca en gang om ugen, og tiden er snart ved at være inde til at pille nitratfilteret fra igen
den sidste del har du nu osse lidt ret i, desuden er der en million-milliard måder at gøre tingende på og mindst lige så mange holdninger til hvordan det bør gøres

mht Høst, så høser jeg ca en gang om ugen, og tiden er snart ved at være inde til at pille nitratfilteret fra igen
den sidste del har du nu osse lidt ret i, desuden er der en million-milliard måder at gøre tingende på og mindst lige så mange holdninger til hvordan det bør gøres
Mvh. Brian