Tank Commander
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Re: Tank Commander
"problemet" er at Aquatronica og andre producenter har stordriftsfordele - Hvis Hougaard skal have en chance skal han have en hel fabrik med små kinesere til at samle dubidutter og dibidabber 

Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Jeg er da helt enig i at hougaard ikke kan lave det til konkurencedygtige priser hvis han skal have en rimelig fortjenste i forhold til den tid han skal bruge.
Men kan man selv lidt elektronik og programmering, må man da kunne finde stumper til en rimelig pris.
Uanset mærke af akvarie computere, løber det jo op i min. 3000 - 3500 hvis man skal kunne styre lys, lidt pumper og et par niveau følere til osmolator. Hvis man så også vil have diplay på så løber det op.
En processor kan fås til 50-100 kr. Display kan fås til 300-400 kr. Niveau følere til ca. 100,- stykket, list relæer eller solid relæer til styring af 230V pumper, lys og evt. varmelegme, og så skal man have en indbygningskasse, kabler og stik, og div elektronik komponenter som man har lidt liggende af i forvejen. Så må der da være langt op til 3500.
Men jeg har nu ikke stilt et budget op, men det kan da være man skulle prøve.
Men kan man selv lidt elektronik og programmering, må man da kunne finde stumper til en rimelig pris.
Uanset mærke af akvarie computere, løber det jo op i min. 3000 - 3500 hvis man skal kunne styre lys, lidt pumper og et par niveau følere til osmolator. Hvis man så også vil have diplay på så løber det op.
En processor kan fås til 50-100 kr. Display kan fås til 300-400 kr. Niveau følere til ca. 100,- stykket, list relæer eller solid relæer til styring af 230V pumper, lys og evt. varmelegme, og så skal man have en indbygningskasse, kabler og stik, og div elektronik komponenter som man har lidt liggende af i forvejen. Så må der da være langt op til 3500.
Men jeg har nu ikke stilt et budget op, men det kan da være man skulle prøve.
- demian
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2002
Hej den ser fin ud. hmm kunne man forestille sig vedr. dør salg at nogen kunne lave en pakke med alle nødvendige dele og sælge det som et samlesæt bare med en brugsanvisning sådan step for step. de fleste folk kan vel lodde til en vis grad 

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Nej, flere af de centrale komponenter fås kun som SMD og det kan "de fleste" ikkedemian skrev:de fleste folk kan vel lodde til en vis grad

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Nu ved jeg naturligvis ikke hvad der indgår af komponenter, men er det ikke "kun" processoren der kan være en udfordring at finde i dip sokkel?Hougaard skrev:Nej, flere af de centrale komponenter fås kun som SMD og det kan "de fleste" ikkedemian skrev:de fleste folk kan vel lodde til en vis grad
Jeg ved at andre har spurgt til det, men har du ikke lidt info omkring opbygningen af din hardware og software, til inspiration til os andre?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4990 Sakskøbing
- Saltvand siden?: 2011
Altså som jeg har forstået det så vil Hougaard frigive sit design?
Hvis det er sådan, hvorfor så ikke frigive det under GPL licens, altså en form for opensource?
Så mangler der kun lidt "omtale" for at få "hele verden" til at videreudvikle!
Og vupti, så er det hele pludselig nemmere!
Hvis det er sådan, hvorfor så ikke frigive det under GPL licens, altså en form for opensource?
Så mangler der kun lidt "omtale" for at få "hele verden" til at videreudvikle!
Og vupti, så er det hele pludselig nemmere!
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Aldrig GPL, MIT, BSD, Apache eller en anden licenstype er fint, men GPL er simpelhen for kommunistisk til migslazke skrev:GPL licens, altså en form for opensource?