Alternativ til interpet?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
mandarie
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: østjylland

Alternativ til interpet?

Indlæg af mandarie »

Vi har interpet compact T5 lys over vores akvarie 2 x 55 W.
Det giver ikke et supergodt lys og vi kunne rigtig godt tænke os noget andet, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være.

Akvariet er et 190 L´ers hjørneakvarie og rørene er monteret i låget. Umiddelbart er ønsket til et andet lys, at det også kan sidde i låget. Med tiden er det planen at akvariet skal skiftes til et større, så hvis det evt fandtes nogle andre slags rør der kunne passe i fatningerne ville det være perfekt.

Jeg kunne også godt tænke mig et ekstra rør til actinic lys, der kunne fungere som overgang inden lyset slukkes helt, men er helt på bar bund mht hvad og hvordan.

Hilfe bitte :be: i kloge hoveder :-)
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Alternativ til interpet?

Indlæg af Brian C »

hvis du kan få fat på rørerene til Red Sea Max 130, skulle de også passe så vidt jeg husker, og mange er godt tilfreds med lyset

det var også muligt på et tidspunkt muligt at få nogle rør fra Shin Mao, de havde syntes jeg et rigtig flot lys, Interpet... tjah dem har jeg aldrig brudt mig om
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Alternativ til interpet?

Indlæg af AndersGS »

Arcadias T5 compact er efter min mening også flottere end Red Seas.. Mener også de er billigere - det er bare lige med at finde nogen der forhandler dem.

De giver et super godt lys, meget pænere end de Interpet rør, som i øvrigt ikke er noget at skrive hjem om.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"