men har tænkt på vilke dyr der skal gøre det rent. 1 eller 2 sandstjerner måske eller andet ? er der ikke nogle snegle der opholder sig i sand ?
Det er helt fint, jeg har en aftrækker og en gylte, som godt kan nuppe en snegl nu og da.jthyge skrev:Cerith Sp. snegle graver rundt i sandbunden.
De kan dog formere sig ret voldsomt, så de nærmest bliver en plage i akvariet.
Alexcpdk skrev:ja måske en sandspiserhvordan sviner den vandet ? og er den til at fodre med normal mad ? det er jo ikke voldsomt meget den kan finde i sandet.
LarsSteen skrev:De ''dykker'' ned i sandet og går et stykke op og filtrerer sandet ud igenne gællerne, dem jeg har haft spiste også alm. fodre.
Alexcpdk skrev:ja måske en sandspiserhvordan sviner den vandet ? og er den til at fodre med normal mad ? det er jo ikke voldsomt meget den kan finde i sandet.
Det er sgu' lidt fascinerende!Brian C skrev:Jeg er enig med Lorden her, dog vil jeg lige sige at har man en sanddollar i akvariet, så skal koraller der står på bunden nærmest boltes fast, ellers bliver de flyttet... langt omkring, da sandollaren har en tendens til at samle alt op på sin vej
billedet taget i salgsakvariet lige inden den blev fisket op til mig
du er sikker på du ikke tænker på denne her http://dk.reeflex.net/tiere/1151_Buccinulum_corneum.htmole. skrev:sæt nu ikke formange dyr i,hvis de sulter så sulter alle ikke bare nogen og jeg mener at vide nassarius er kødæder ikke vegetar som det står i overnævte link
enig, men så vidt jeg husker, så skal man også undgå større gravende dyr som sandsøstjerner og lignende i DSB, da de graver for dybtWilliam Jr skrev:Jeg vil supplere til hertzberg og Ole´s indlæg og sige at ønskes gavnlig filter effekt i DSB, da vil jeg fraråde kødædende organismer.
- Ønskes derimod kun at Gylten skal kunne grave sig ned som eneste fortsæt, så er det ligegyldigt...
- SandtBrian C skrev:enig, men så vidt jeg husker, så skal man også undgå større gravende dyr som sandsøstjerner og lignende i DSB, da de graver for dybtWilliam Jr skrev:Jeg vil supplere til hertzberg og Ole´s indlæg og sige at ønskes gavnlig filter effekt i DSB, da vil jeg fraråde kødædende organismer.
- Ønskes derimod kun at Gylten skal kunne grave sig ned som eneste fortsæt, så er det ligegyldigt...