Så det i mener er at sneglen nok har lugtet til sig selv og blevet frygteligt glad. Måske er det pluselig efter flere år gået op for den at den selv har æggestokke..
Men forleden dag da jeg havde fodret i fælden som bruges som lokkemad, kom alt fra akvariet ind i fælden bare ikke den fisk som skal fanges (typisk ), men der kom bla. en Nassarius distortus snegl ind i fælden og den var bestemt meget ivrig efter at finde sig noget mad. I dens iver for at fange mad foldede den sig ud i et omfang som jeg ikke havde set før, så kameraet kom frem og der bliv taget billeder af dette utrolig "lange" dyr
men det bliver billedet nu ikke mindre godt af, de snegle skyer ingen midler for at få mad, har oplevet dem jagte en lille ny bambushaj, for at snuppe maden fra den, det så lidt vildt ud når den svømmede væk fra dem, for lynhurtigt var der en sværm af snegle i retning af hajen
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Men forleden dag da jeg havde fodret i fælden som bruges som lokkemad, kom alt fra akvariet ind i fælden bare ikke den fisk som skal fanges (typisk ), men der kom bla. en Nassarius distortus snegl ind i fælden og den var bestemt meget ivrig efter at finde sig noget mad. I dens iver for at fange mad foldede den sig ud i et omfang som jeg ikke havde set før, så kameraet kom frem og der bliv taget billeder af dette utrolig "lange" dyr
men det bliver billedet nu ikke mindre godt af, de snegle skyer ingen midler for at få mad, har oplevet dem jagte en lille ny bambushaj, for at snuppe maden fra den, det så lidt vildt ud når den svømmede væk fra dem, for lynhurtigt var der en sværm af snegle i retning af hajen
Du har helt ret Brian da det er en Buccinulum corneum, min fejl
Når men jeg har endelig her til aften fået fanget det bæst af en fisk som har gået og hygget sig med mine korallers polypper det sidste stykke tid.
Her er et billed af synderen, som hvis nogen ønsker kan afhentes gratis i Hvidovre senest imorgen kl. 14.00, dog skal jeg have besked i aften enten her eller på PB:
Føler med deg michal,og godt du klarte å fange den ind
Først og fremst koraller som fanget min interesse for saltvand også kan jig huske for rundt 5 år siden,og he-he..det gelder å kunne leksen sin,når en er ute for å handle fisk,for oss som digger stenkoraller
Knut-Arne Berg skrev:Føler med deg michal,og godt du klarte å fange den ind
Først og fremst koraller som fanget min interesse for saltvand også kan jig huske for rundt 5 år siden,og he-he..det gelder å kunne leksen sin,når en er ute for å handle fisk,for oss som digger stenkoraller
Helt enig og det var da også dumhed for min side ikke at undersøge hvilken fisk jeg kom hjem med inden den kom i akvariet. Men jeg tog chancen da jeg ikke kunne/kan finde navnet og derved oplysninger omkring fisken....
Men hva fanden så har jeg lært det på den hårde måde....
Slet ingen der ønsker en fisk som bare for en vældig appetit når den ser SPS koraller
Det var det helt rigtige valg at vi skiftede vinduet istedet for at borde et hul i vægen til vinterlatoren og du stadig ville have et vindu der ikke kunne lukke.
Husk at gemme glaset så hvis i en dag ikke skal have akvarie kan du sætte det igen.
Vi må da også lige have et billede af det færdige arbejde.
Vinterlatoren er fugtstyret og flytter 380 Kubikmeter i timen den er 150mm så det er en kraftig fætter jeg syndes ikke den siger ret meget i forhold til dens størlse.
Der kan skam godt komme lidt billeder af et næsten helt færdig vindue, det eneste der nu mangler er at få sat ledninger på plads samt den sidste finindstilling på selve ventilatoren.
Steen du skal lige endnu engang have et stort tak for hjælpen, uden dig var dette projekt ikke blivet så godt
Den nålefisk skulle jeg også lige finde sidst jeg var hjemme hos lorden.
Den er sgu svær at se jeg pejede på noget i sumpen og den stod 3 cm der fra uden jeg fik øje på det..hehe
Ja den ligner faktisk rigtig meget, så mon ikke det er denne som du linker til. Men heldigvis er den væk nu da den bestemt ikke er god for vores koraller.
Anders månsson skrev:hvordan ser det ud med algae scrubber projektet?
Dette er ikke sat igang endnu, da selve ideen med denne skulle være at den skulle bruges som suplement til skummeren når der skal tilsættes plankton. Men selve projektet med plankton er gået lidt i vasken pga at min kultur pludselig begyndte at dø og jeg har ikke fået lavet mig en ny kultur. Så iøjeblikket er dette sat i bero indtil at jeg har fået banket en god kultur op igen.
Her er lige lidt nye billeder, og skal hermed lige give en kæmpe tak til Flemming (William Jr) for en utrolig smuk fisk På turen over til Flemming var vi (SPDIVING og undertegnet) lige en smut forbi Petsupply i Fredericia og se denne lille oase af en saltvandsbutik, og kunne da ej heller stå for et par koraller som bare skulle med hjem
Vi havde en utrolig dejlig tur, og skylder faktisk Flemming en mindre undskyldning for at have været med til at flå alle hans LS op for at få fanget en fisk
Tak for en god tur over til william jr. Herlig lille balje han har og sikke en fed fisk du fik med hjem.
Korallerne du købte er også rigtig flotte ... Jeg glæder mig sgu også til at jeg får vand i den nye balje så skal vi en tur der over igen
spdiving skrev:Tak for en god tur over til william jr. Herlig lille balje han har og sikke en fed fisk du fik med hjem.
Korallerne du købte er også rigtig flotte ... Jeg glæder mig sgu også til at jeg får vand i den nye balje så skal vi en tur der over igen
Seen
Kan godt forstå du glæder dig Steen, og specielt når jeg ved hvor lang tid du har gået og snakket om denne opgradering.....Håber at du snarest vil kunne komme igang
Jeg tager meget gerne endnu en tur over broen, men det gælder om at få det planlagt med en nyankommet sending udover lige at der også skal spares lidt penge sammen inden da