"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DecOcean Fiskesending 18/9-09

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af enzo65 »

Så kom der nye fisk hos DecOcean.
Fiskene er kommet for et par dage siden og er blevet tilvendt over 48 timer. I dag er de så kommet ud i salgsakvarierne så de er klar til salg fra i morgen.

Alle billederne fra i dag kan ses her: http://decocean.erlik.dk/#88.0
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: tors 31. jul 2008 10:59
15
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af klaus meyland »

jeg kom.....
er ved at planlægge mit comeback ;)
Brugeravatar
skjoldan
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: tors 11. jun 2009 10:02
15
Postnummer: 4400 Kalundborg

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af skjoldan »

lol klaus
Brugeravatar
skjoldan
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: tors 11. jun 2009 10:02
15
Postnummer: 4400 Kalundborg

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af skjoldan »

den hvide med de sorte runde prikker hvad er det for en :GO :GO
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af enzo65 »

Det er en Chromileptis Altivelis
Brugeravatar
skjoldan
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 100
Tilmeldt: tors 11. jun 2009 10:02
15
Postnummer: 4400 Kalundborg

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af skjoldan »

en fisk der bliver stor kan jeg se
Brugeravatar
da_nizzel
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 382
Tilmeldt: tirs 20. dec 2005 09:55
18
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Århus

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af da_nizzel »

Hvad er den gule med hvide striber på 2. sidste billede ??? den er super flot
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 517
Tilmeldt: man 3. aug 2009 07:39
14
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af MAKRRO »

Er der nogen der ved om han har Cerith snegle derude? :)
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
fffff
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 9. sep 2009 20:56
14
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af fffff »

Hva koster tæppeanemonerne?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af Carsten »

da_nizzel skrev:Hvad er den gule med hvide striber på 2. sidste billede ??? den er super flot
Det er en Pygolites diacanthus
Brugeravatar
da_nizzel
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 382
Tilmeldt: tirs 20. dec 2005 09:55
18
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Århus

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af da_nizzel »

Det er en Pygolites diacanthus
Takker for hjælpen
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af enzo65 »

Det er en Pygoplites diacanthus Som Carsten rigtigt siger men det er kun en lille unge på ca. 2 cm. Den er meget lille og meget kær. Det er en af de kejsere som hvis man er heldige ikke spiser koraller. Så hvis man har den fra lille kan man vel selv opdrage den til at blive en god fisk.
Jeg ved ikke hvad tæppeanemonerne koster men jeg tror ikke at de er i den billige ende. De er meget store så de har nok haft det meste af en kasse for sig selv og det plejer at betyde store transportomkostninger = høj pris for os.
Jeg er ikke klar over hvad han har af snegle der må du ringe og høre eller en tur forbi
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af Musiker »

Jeg er absolut ikke nogen fiskeekspert, men såvidt jeg kan se er et par fiskearter på billederne (i linket), som absolut er i den svære ende zanclus cornutus blandt andet.. Desværre ser det ud til at der er kommet en hel del hjem- Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem:
Billede
Brugeravatar
da_nizzel
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 382
Tilmeldt: tirs 20. dec 2005 09:55
18
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Århus

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af da_nizzel »

Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem
de stopper med at bestille dem hjem, når vi stopper med at købe dem.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af Brian C »

da_nizzel skrev:
Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem
de stopper med at bestille dem hjem, når vi stopper med at købe dem.
nemlig, kan ikke være mere enig, men så længe der er begyndere (ikke noget negativt om begyndere her, de skal jo lige lære faldgruberne at kende først) og film som find Nemo, er der desværre osse et marked for den slags fisk...

men bortset fra det, så er der da et par enkelte ting med der nok kunne findes plads til i fars tank :y
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af William Jr »

da_nizzel skrev:
Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem
de stopper med at bestille dem hjem, når vi stopper med at købe dem.
Jeg kan kun være enig...

- Men istedet for at ødelægge en "forhandler tråd", hvorfor forsøger I istedet ikke at gøre en forskel med jeres velmenende indlæg i eks. en oplagt tråd som Bosses??

Og måske skulle man istedet for at heppe på et forbud, istedet yde en ærlig indsats på oplysning som giver tanke til efterretning??

Jeg holder alle de Kirurger som der bliver skreget på et forbud omkring, og dette med succes!

- Peg istedet på hvad der gør en given fisk til dødskandidat, og hvad der ville kræves af akvaristen for ikke at fisken opholdt sig i denne kategori!

Faktum er at flere fisk som vi i DK gerne ser forbudt holdes med succes i eks: USA. Og hvis man holder "svære" fisk i andre lande, da var det måske bedre at se på hvordan de gør...

Og een af de markante forskelle er vores holdning til tilstrækkeligt flow, kontra deres... Så står vores vand i akvarierne til sammenligning stille!!

- Måske er største problem at vi er en samling nærrigrøve som ikke vil ofre det som det koster for en ærlig indsats på eks. flow... Så er det nemmere at kalde fisken vanskelig og dødsdømme den, end det er at pege på hvad fisken fordrer hvis man vil holde den med succes!

Man hopper på tungen, og går baglæns på hænder for en indsats på koraller... Men ikke for fisk!

Det andet pladder er enkelt for letkøbt!!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af Musiker »

Se blot min post som et lille opråb, dels:
- Om at jeg finder det usympatisk af forhandlerne at de tager fiskene hjem og så i de mængder som det ser ud til at være på billedet..
- At folk der ser tråden lige bliver obs på at fisk som en Zanclus absolut ikke bør købes med mindre man har et specifikt mål om at gøre præcist det der skal til for at holde den fisk..

@William Jr: De sjældne og svære fisk kan jo stadig skaffes af forhandlerne, hvis du beder om det?! Men hvorfor placere dem i øjenhøjde og sælge dem til gud og hvermand? At du kan holde kirurger som anses for svære/umulige med masser af flow er da flot og det kunne da være fedt hvis du delte lidt ud af hvor længe du har holdt hvilke arter? Og om din success forsætter i de næste par år?
At det kan lykkes for enkelte mener jeg stadig ikke kan forsvarer at man tager fisk hjem som i 99% af tilfældene vil dø inden for kort tid pga fejlernæring eller forkerte forhold... Kan selvfølgelig godt se det smarte i det fra forhandlerens side (en død fisk medfører jo der købes en ny fisk!)

Der kan selvfølgelig være situationer hvor der kommer fisk hjem som ikke er bestilt, men jeg kan ikke tro det er i de mængder som ofte ses.
/henrik
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af Musiker »

Og lige en ting til: Mennesker har en tendens til at prale med succes, og gemme på egne fiaskoer.. Så når man på forums læser succeshistorier om det ene eller andet, kan der være 100 vis af fiaskoer som man ikke hører om.. Så den slags bør man tage det med et gran salt.. Og da især hvis der er mange indlæg der peger i en anden retning..
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af William Jr »

Musiker skrev:Se blot min post som et lille opråb, dels:
- Om at jeg finder det usympatisk af forhandlerne at de tager fiskene hjem og så i de mængder som det ser ud til at være på billedet..
- At folk der ser tråden lige bliver obs på at fisk som en Zanclus absolut ikke bør købes med mindre man har et specifikt mål om at gøre præcist det der skal til for at holde den fisk..

@William Jr: De sjældne og svære fisk kan jo stadig skaffes af forhandlerne, hvis du beder om det?! Men hvorfor placere dem i øjenhøjde og sælge dem til gud og hvermand? At du kan holde kirurger som anses for svære/umulige med masser af flow er da flot og det kunne da være fedt hvis du delte lidt ud af hvor længe du har holdt hvilke arter? Og om din success forsætter i de næste par år?
At det kan lykkes for enkelte mener jeg stadig ikke kan forsvarer at man tager fisk hjem som i 99% af tilfældene vil dø inden for kort tid pga fejlernæring eller forkerte forhold... Kan selvfølgelig godt se det smarte i det fra forhandlerens side (en død fisk medfører jo der købes en ny fisk!)

Der kan selvfølgelig være situationer hvor der kommer fisk hjem som ikke er bestilt, men jeg kan ikke tro det er i de mængder som ofte ses.
/henrik
Så smid det da op i en dertil indrettet tråd for opsættende virkning...

- Og for din kommentar til at dele ud... Jeg bestiller ikke andet, dette i min egen tråd eksempelvis!! Min tråd indeholder ikke andet end oplæg til dialog... Det er nemlig ikke komplimenter jeg lægger op til, spar mig venligst. Men videns deling.

Så jeg vil da gerne invitere dig og alle iøvrigt over i min byggetråd for dialog og vidensdeling...

- Vil du venligst forstå at jeg enig med dig, hvis du nærlæser min post... Der savnes bare enkelt oplysning omkring hvad der gør en given fisk vanskelig, og hvad det ville medføre at holde den med succes!!

Med dette et citat af dig:

"- At folk der ser tråden lige bliver obs på at fisk som en Zanclus absolut ikke bør købes med mindre man har et specifikt mål om at gøre præcist det der skal til for at holde den fisk.. "

Var det ikke lige præcis essensen af det jeg skrev i første post?? (!)

Det er potentiel køber vi bør lange ud efter og oplyse ham, det er nemlig her jeg ser største problem... Og forhandler bør oplyse omkring hvad der kræves og spørge: Kan du opfylde nødv. betingelser??

Jeg er enig med dig. Men du bedes følge op med en saglig begrundelse, sammen med kritik!!

- Og for det du kalder flot kender jeg din holdning til... Tak for det!


- Jeg har ikke mere at tilføje indenfor disse rammer!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af herzberg »

William Jr skrev:- Men istedet for at ødelægge en "forhandler tråd", hvorfor forsøger I istedet ikke at gøre en forskel med jeres velmenende indlæg i eks. en oplagt tråd som Bosses??
Nu er det her jo ret beset ikke en forhandlertråd. Det er ihvertfald ikke (udadtil) ejeren af Decocean som poster.

Så jeg vil sige, at det er ok at nævne de kandidater, som der er billeder af i denne tråd, der næppe vil overleve. På denne måde kan det være at eventuelle købere afholdes fra at købe. Det er jo ikke sikkert at de ville have set en selvstændig tråd startet uafhængigt af denne. Og hvis vi slår fast at Enzo65 ikke har noget at gøre med Decocean som sådan, så gør det ham vel heller ikke noget, at indeholdet på billederne vurderes kritisk.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af William Jr »

herzberg skrev:
William Jr skrev:- Men istedet for at ødelægge en "forhandler tråd", hvorfor forsøger I istedet ikke at gøre en forskel med jeres velmenende indlæg i eks. en oplagt tråd som Bosses??
Nu er det her jo ret beset ikke en forhandlertråd. Det er ihvertfald ikke (udadtil) ejeren af Decocean som poster.
- Og måske netop herfor at jeg indsætter anførselstegn??

Så er det for din skarpe observation om ikke andet samme billeder som anvendes i begge poster...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af herzberg »

William> Man skulle næsten tro at det var dig der havde aktier i firmaet sådan som du tager på vej. Jeg synes faktisk at jeg holdt mit indlæg i en pæn og saglig tone, men det fangede dine "skarpe" øjne måske ikke?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af enzo65 »

Jeg er ikke Carsten jeg heder Henning og hjælper bare Carsten med at få taget nogle billeder af hans nye sendinger. Han hjælper mig med mit nye akvarium og jeg tager billeder til ham. Han får naturligvis også en mail med billederne så han kan bruge dem i hans egen sammenhæng hvis han vil det. Så længere er den ikke.

I er velkommen til at være kritiske over for indholdet at billederne i denne tråd det er kun godt med en debat.

At Carsten har taget 3 Zanclus hjem er jo ikke ens betydende med at han sælger dem til hvem som helst. Vi er da helt enige om at det ikke lige er en begynder fisk til et red sea max men det ved Carsten sikker også godt, og jeg tror da også på at han vejleder sine kunder i hvilke fisk der passer til deres akvarium og erfaring. Jeg har hørt mange gange i butikken at han har anbefalet folk ikke at købe den fisk eller koral de havde forelsket sig i fordi at den ikke passede til deres opsætning. Jeg har flere gange hørt om akvarister der har haft Zanclus og hvor de har trives i deres akvarier så det kan da lade sig gøre. DecOcean er gorsist for hele Skandinavien inkl. mange af de offentlige akvarier så mon ikke de 3 fisk nok skal finde et godt hjem. Hvis der er kunder til en fisk tager forhandleren den hjem og sådanne skal det vel også være. Vi har alle forskellige erfaringer. Jeg har set flere på forummet der syntes at hvidbrystet var for vanskelige må de så heller ikke komme hjem. Hvad med palleter som let får pletter eller blæksprutter der kun lever op til et år. Det er umuligt at sætte en grænse. Hvis der er kunder som vil have en fisk skal forhandleren tage den hjem men han skal naturligvis også vejlede nye uerfarne kunder i hvad der passer til dem.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af William Jr »

herzberg skrev:William> Man skulle næsten tro at det var dig der havde aktier i firmaet sådan som du tager på vej. Jeg synes faktisk at jeg holdt mit indlæg i en pæn og saglig tone, men det fangede dine "skarpe" øjne måske ikke?
Næh, det har jeg såmænd ikke...

- Jeg fandt blot dit citat fluekneppet som overflødigt for noget som har årsag i manglede årvågenhed...

For det som du kalder "pæn og saglig tone", kalder jeg anvendt sarkasme. Ligesom din sætning: "men det fangede dine "skarpe" øjne måske ikke"

God Week-End

:beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af herzberg »

Enzo> Jeg er enig et stykke hen af vejen med dig. Men hvis man skal være lidt "moderne" så findes der et begreb som hedder Corporate Social Responsibility (CSR), som siger, at virksomheder har et ansvar overfor omverdenen til at agere på en for befolkningen og miljøet hensigtsmæssig måde. Som du siger er Decocean grossist for mange andre virksomheder, så dermed mener jeg også at han bærer et ansvar for at fisk der ikke kan overleve bliver i havet. Men jeg er med på at markedskræfterne selvfølgelig er stærke, men forandringen skal jo starte et sted ikke?

Til trods for denne holdning er jeg selv kunde hos Decocean og har altid fået god behandling og service, og har generelt kun ros til overs for Carsten.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af herzberg »

William Jr skrev:- Jeg fandt blot dit citat fluekneppet som overflødigt for noget som har årsag i manglede årvågenhed...

For det som du kalder "pæn og saglig tone", kalder jeg anvendt sarkasme. Ligesom din sætning: "men det fangede dine "skarpe" øjne måske ikke"
Man ligger vel som man selv har redt ikke? Jeg blev blot trukket med ned på dit argumentationsniveau....
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
spdiving
Reactions:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af spdiving »

Med den viden Carsten har inde for saltvand ved han også med 100% sikkerhed hvor svær den fisk er at holde.

Feks. Stod jeg selv og kiggede på nogle søstjener og spurte til dem og han var 100% ærlig og sagde de kunne ryde baljen for koraler inde for kort tid :W

Så hvis man gider som kunde vil han som sagt også gerne svare på spørsmål.
Kunden selv burde da også selv sætte sig ind i hvad det er man køber enten ved at spørge eller på anden vis undersøge sagen.
At det så ikke er alle forhandlere der er lige ærlige eller de ikke lige frem ved ret meget om det de sælger er en anden sag.

Steen
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af William Jr »

herzberg skrev:
William Jr skrev:- Jeg fandt blot dit citat fluekneppet som overflødigt for noget som har årsag i manglede årvågenhed...

For det som du kalder "pæn og saglig tone", kalder jeg anvendt sarkasme. Ligesom din sætning: "men det fangede dine "skarpe" øjne måske ikke"
Man ligger vel som man selv har redt ikke? Jeg blev blot trukket med ned på dit argumentationsniveau....
Okay...?

Kald det at trække niveauet ned, for en saglig bemærkning... (!)


:K
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 121
Tilmeldt: tirs 28. aug 2007 11:20
16
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af enzo65 »

herzberg: Zanclus er ikke umulig bare svær så det er naturligvis kun en lille kundegruppe den henvender sig til. Men hvis der er kunder der kan have glæde af fisken skal den da også være der. Jeg er enig med dig i at hvis der er fisk og koraller som man er sikker på ikke kan overleve bør de ikke tages hjem men de fisk der umulige for den ene kan være en mulighed for andre med andre opsætninger. Det vigtige er bare at forhandleren rådgiver godt så nybegyndere også får succes oplevelser ud af det.
Almindelig sund forretnings økonomi skal nok gøre at han kun tager fisk hjem han kan sælge
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: DecOcean Fiskesending 18/9-09

Indlæg af herzberg »

enzo65 skrev:herzberg: Zanclus er ikke umulig bare svær så det er naturligvis kun en lille kundegruppe den henvender sig til. Men hvis der er kunder der kan have glæde af fisken skal den da også være der. Jeg er enig med dig i at hvis der er fisk og koraller som man er sikker på ikke kan overleve bør de ikke tages hjem men de fisk der umulige for den ene kan være en mulighed for andre med andre opsætninger. Det vigtige er bare at forhandleren rådgiver godt så nybegyndere også får succes oplevelser ud af det.
Almindelig sund forretnings økonomi skal nok gøre at han kun tager fisk hjem han kan sælge
Ja det er jo diskussionen uden ende, da der er lige så mange meninger som der er fisk i havet :) Men umiddelbart er der ingen har på forum, som kan berette om personlig succes med fisken, well ellers gemmer de sig bare godt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Besvar

Tilbage til "Billeder"