havde du brunalger
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
havde du brunalger
Brugte Clynol købt i akvarieudstyr. Kan kun anbefales 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: havde du brunalger
Det lyder som zeolit pulver. Men det fjerner nu ikke algerne men ting som algerne lever af, ved at binde sig til det. Derved bliver det lettere for skummeren at koge det af.
Og det skal nok bruges nogle gange får end den ønskede effekt er der.
Og det skal nok bruges nogle gange får end den ønskede effekt er der.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
det er nogle mineraler der opløser sig i vandet og gør akvariet til et stort filter. Jeg havde ikke regnet med at det ville tage alger væk, men overnatten var 90% væk, midt i et større boom. Man kan jo give det et forsøg hvis man døjer med brunalger og se om det virker igen. Det koster ca 40 kr for en flaske til 400l.
Forresten har min skummer stået fuldstændig stille også mens jeg brugte Clynol. Er med på skepsis, men giv det et forsøg, det virkede ihvertfald her.
Forresten har min skummer stået fuldstændig stille også mens jeg brugte Clynol. Er med på skepsis, men giv det et forsøg, det virkede ihvertfald her.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Ikke for at drage din troværdighed i tvivl, men jeg har altså meget svært ved at forestille mig at noget som binder noget som helst vil kunne fjerne algerne på en nat?! Eneste jeg kunne forestille mig der skulle kunne gøre det er de midler som decideret slår algerne ihjel - hvilket dette middel ikke reklamerer at skulle gøre....
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
kan være det var et tilfælde, jeg var selv temmelig overasket. Det kunne være sjovt at få det verificeret. Det var på det første algeboom efteropstartsfasen, eller i om man vil.