For meget at tilføje?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

For meget at tilføje?

Indlæg af Schwensen »

Jeg har nu efter en længere periode fået bekæmpet mit angreb af dinoer! Akvariet har nu kørt i godt en måned uden dinoer, men istedet for en svag vækst af "sunde alger". Akvariet er et 250 liters med en sump på omkring de 60 liter. Der er både godt med levende sten i akvariet og i sumpen. Akvariet er købt brugt, men har stået her hos mig lige siden påske, hvor jeg i en stor del af tiden har kæmpet med dinoer :crybaby: Men dette er heldigvis over nu! :y
Jeg har under hele processen haft to klovne, en anemone, en hammerkoral, 3 sinularier (en lille, en mellem og en STOR), omkring 20 stykker skiver, og har for et par uger siden tilføjet en Caulastrea, og til slut har jeg nogle stjernepolypper der livligt spreder sig i hele akvariet! Mit spørgsmål til alle jer hajer er så; ville det være for meget at tilføre:
en gul kirurg(small), en paletkirurg(small), otte turbosnegle og to dannebrogsrejer på én gang?
Meningen var at jeg skulle tilføre de to kirurgfisk samtidig, men da mine snegle er blevet ædt af mine eremitter :shout: er jeg nødt til at tilføje nogle nye. Derudover ville jeg gerne have to dannebrogsrejer i baljen, men synes ikke jeg vil købe dem i en butik, hvis jeg kan købe dem sammen med kirurgfiskene langt billigere hos moby ;)
Er det for meget at tilføre systemet på én gang? Jeg kan fortælle, at min skummer er en schuran jetskim 150, hvis det altså har nogen indflydelse?
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 2630 Taastrup

Re: For meget at tilføje?

Indlæg af stefan_sørensen »

det brude ikke være noget problem synes jeg. ellers lækker skummer på så lille et system
jeg bruger den samme på ca. 600liter dog har jeg sat en noget kraftigere pumpe på som suger ca. 4 gange så meget luft end aquabee'en gør.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Vil det ikke være tosset at komme flere snegle i hvis du stadig har eremitterne. De vil med stor sandsynlighed blot ryge på menukortet.
Men hvorfor hælde det hele i på en gang??
Fjern eremitterne, og kom så snegle og rejer i. Lad dem lige afklimatisere sig, og så kom du blot de 2 kirurger i. Det vil være en fordel hvis rejerne har installeret sig i akvariet, for så kan fiskene lige få en omgang pudsning, hvis der skulle komme nogle pletter.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Eremitterne giver jeg væk til DDT2, som højst sandsynligt kommer og henter dem i weekenden ;) Så eremitterne er næsten allerede fjernet.
stefan_sørensen skrev:det brude ikke være noget problem synes jeg. ellers lækker skummer på så lille et system
jeg bruger den samme på ca. 600liter dog har jeg sat en noget kraftigere pumpe på som suger ca. 4 gange så meget luft end aquabee'en gør.
Det er en rigtig god skummer ;) Og lækkert man kan skille den totalt ad, når der bliver gjort total-rengøring! Hvilket pumpe har du erstattet aqua-bee'en med?

Det var også planen, at jeg ville købe rejerne nu, men kan spare en hel del ved at købe dem igennem moby, istedet for at købe dem i en af butikkerne der forhandler dem (desværre). Derfor ville det være rart, hvis jeg kunne købe det hele på én gang, for der går alligevel et par måneder imellem mobys ture til holland (forståeligt nok når man har et arbejde ved siden af, og gør det i sin fritid) ;) Men hvis det er bedst for det samlede system at vente, så køber jeg rejerne nu sammen med sneglene.
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2630 Taastrup

Indlæg af stefan_sørensen »

jeg har monteret en PSK Sicce 2500. det er fra en bubbel king
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

stefan_sørensen skrev:jeg har monteret en PSK Sicce 2500. det er fra en bubbel king
Selvfølgelig ;) Så får den vidst også kørt noget vand igennem ? :P Men det har jeg ikke brug for, så jeg behøver heldigvis ikke skyde 1000 kr. efter sådan én :D
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Er det alles mening, at jeg bør vente med kirurgfiskene og tilføje snegle+rejer først? :)
Sylvest
Foxface
Foxface
16
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

Schwensen skrev:Er det alles mening, at jeg bør vente med kirurgfiskene og tilføje snegle+rejer først? :)
Helt enig :GO
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
16
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Schwensen skrev:Er det alles mening, at jeg bør vente med kirurgfiskene og tilføje snegle+rejer først? :)
Hvis det var mig ville jeg os vente...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"