moby skrev:Jeg kan huske at Starf lavede noget i stil med dette sidste år hvor hele hans besætning af koraller døde pga af han brugte murebaljer til opbevaring. Det kan være han kan give et indblik i det!
sandt nok jeg har været igennem det samme. Men grunden var ikke spandene, det var min egen dumhed desvære. Mit bud var at pga min VSV, blev der hvirvlet meget skidt op, at bakterierne exploderede og brugte alt ilten.
da jeg vågner kl 4 om natten for lige at kigge til fiskene ligger de alle og gisper så jeg skynder mig at smide det vand i der mangler og sætter pumper osv igang, og så får de det bedre og et par timer efter svømmer de igen.. den del kostede mig ikke så meget, der hvor DOH skriet kommer ind, var at de akvarier som indeholdte alle mine sps koraller, dem kiggede jeg til, og der så de fine ud så gik jeg i seng, kl 10 da jeg stod op lugtede det ene akvarie med dem i, dårligt virkelig dårligt, så skyndte mig at pille koraller op, og imens jeg gjorde det begyndte det andet akvarie og bliver mere og mere hvidt, så måte jeg skynde mig at tage disse koraller op, og tage de andre igen bagefter... alle i akvarier nummer 2 overlevede, 2 koraller fra det første overlevede..
og så kommer det sjove.. kl 18.. altså en DEL timer efter de 2 akvarier blev dårlige fandt jeg de 2 spande hvor jeg havde sat 2 koraller i, samt der hvor min anemone og 2 klovne fisk var i.. disse havde det fint og korallerne og klovne fiskene har jeg den dag idag... så tror desvære skylden er min egen