Jeg kører så med begge dele og efter min mening er akvastabil bedre kvalitet end ATI!! Det må så stå for min egen regning - men jeg har gang i begge dele nu og har haft det et stykke tid. Jeg har også Aqua medic og DIY-prof T5, så jeg har prøvet meget... Ulempen ved akvastabil er at deres reflektorer er meget brede, 9 cm pr rør og det begrænser mængden af rør du kan have i bredden. Min påstand er at udnyttelsen af det enkelte rør er bedre end ved ATI.
Hvis du mener du kan have 8 x 54 watt akvastabil over dit
akvarie skal dit
akvarie være minimum 80 cm dybt! Ved ATI det halve...
Aktiv køling er en narrehat

når du sammenligner med Akvastabil. Det er fordi de lukker rørene inde i lukket kasse, det giver IKKE bedre brændtemeratur end frithængende rør. Men bevares, det giver meget bedre lysholdbarhed en billige sun-sun lamper ( som jeg også har haft 2 af ) Grunden til de lukker deres rør inde er at ATI bruger de billige fatninger, men det må de åbenbart nødvendigvis gøre for at holde prisen "nede".
Men akvastabils reflektor folie er udsat og de anbefaler også udskifning hvert år ved saltsprøjt. Men kvaliteten er forbedret de sidste år, de første typer blev hvide og gik i opløsning som Flemming skriver.
Deres fatninger/gummepakninger er så vandtætte at jeg skyller mine akvastabil armaturer under bruseren ved den årlige rengøring !!!!
Puha sikke en smøre. Men jeg er glad for begge produkter, både ATI pga. de er pladsbesvarende og akvastabil fordi de anvender så prima fatninger og pakninger.