Hej
Jeg har i dag været på besøg hos en af vores grossister, hvor en af deres leverandører kunne fremvise lidt lækre ting inden for LED verdenen.
Der var bl.a. nogle små 3x3w LED lamper til Nanoer som var ret fede (desværre også i prisen)
De skabte bølgeeffekten som man kender fra HQI og gav IMO rimligt med lys. De var monteret på et 40x40x40 akvarium som var belyst meget godt. - Prisen i butikkerne kommer nok til at ligge omkring 1995,- pr. stk.
Den anden helt store LED nyhed var en 100w LED (som jeg forstod det) - Denne gav lys som en 400w HQI
Denne kommer inden for kort tid med 2x100w LED, natbelysning i LED samt T5 rør - Pris endnu ukendt.
Her var der altså seriøst smæk på!
Der kommer også en ny spandpumpe fra Fluval ( www.fluval-g.com )
Denne er bl.a. med indbygget "saltmåler"
Rigtigt fedt design, med mange lækre features. De skød på en udsalgspris på ca. 4995,- for den lille og ca. 5995,- for den store - Jeg synes dog et lille minus er, at når man har gjort så meget ud af at lave temp. kontrol, hvorfor så ikke lige smide et varmelegeme i ?
Nye LED lamper på vej
- Nolan
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: Nye LED lamper på vej
Jeg ville hellere have lidt facts om, hvordan man får lys der svarer til 400W MH ud ad 100W LED, når udbyttet fra de to lyskilder stort set er det samme...... ?
/Kim
/Kim
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Re: Nye LED lamper på vej
Strømforbruget på den var 100w
Jeg har desværre ingen billeder af det, da det meste stadigt var prototyper, da de produkterne ikke var færdige fra produktionen.
Jeg har desværre ingen billeder af det, da det meste stadigt var prototyper, da de produkterne ikke var færdige fra produktionen.