Hej forum,
kan man sige noget generelt om hvornår man skal begynde at bekymre sig om vægten af akvariet i lejlighed? Jeg bor på 2. sal og sidder pt og overvejer et akvarie, der med vand og udstyr vil løbe op i omkring 350 kg. Har jeg grund til at være bekymret for gulvet eller skal vi generelt op i større akvarier før problemet er der?
mvh Joen
Gulv og vægt af akvarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Re: Gulv og vægt af akvarium
Tror ikke det er et problem. Jeg overvejede det samme inden jeg installerede mit tidligere 250L + sump. Vil tro det vejede omkring 500kg.!
Der ligger jo en rem helt ude ved kanten som understøtter + der går noget på tværs af gulvet som også understøtter.
Der ligger jo en rem helt ude ved kanten som understøtter + der går noget på tværs af gulvet som også understøtter.
lige meget vægt vil det altid være en god ide at lægge en plade under stelet for at fordele vægten hvis man er bange for at gulvet ikke kan bære.
En plade på 21mm så er du sikker.
Se min akvarie tråd på mit kommene 1000L der har jeg lagt 21mm gulv spånd limet det fordeler vægten. Gulvet er lagt løst uden at blive skruget.
Husk vægten fra 4 små ben på 2x2cm er ret meget end hvis du har en plade at fordele vægten på.
Steen
En plade på 21mm så er du sikker.
Se min akvarie tråd på mit kommene 1000L der har jeg lagt 21mm gulv spånd limet det fordeler vægten. Gulvet er lagt løst uden at blive skruget.
Husk vægten fra 4 små ben på 2x2cm er ret meget end hvis du har en plade at fordele vægten på.
Steen
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
hvornår er lejligheden fra? De helt gamle lejligheder fra år 1900 er ret skrøbelige og plankegulvet har det med at gynge en del. Et akvarium kan med fordel placeres over flere strøer på en plade og også gerne i et hjørne tæt på de bærende vægge.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2870 Dyssegård
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg
Lejligheden er fra 1960. Jeg får lagt en plade under akvariet. Tak til alle, der øste af deres viden.