Hurtig hjælp til ID af fladorm !
Hurtig hjælp til ID af fladorm !
Jeg er ved at tømme mit 60L for at sætte et 110L up på samme position. Men da jeg næsten havde alt vandet og alt levende ud minus sandet, rodede jeg meget i sandet for at finde den sidste sandsnegl. Men nu da støvet har lagt sig, vrimler det med disse små orme. Og de splatter nemt på ruden fandt jeg ud af (troede det var skidt).
Men er det nogle skadelige orme eller kan jeg trygt lade dem komme med i det nye akvarie? Jeg ku forstille mig det var noget af smålivet i det levende sand ?
Men er det nogle skadelige orme eller kan jeg trygt lade dem komme med i det nye akvarie? Jeg ku forstille mig det var noget af smålivet i det levende sand ?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: Hurtig hjælp til ID af fladorm !
Det er røde planarier. Dem gider du ikke have over i den nye balje 
/Kim

/Kim
satans, hvordan kommer jeg af med dem ? Kan man behandle for dem uden at slå alt i akvariet ihjel ?
For der kommer jo sikkert en del med fra de koraller jeg har fra akvariet som skal over i de nye
For der kommer jo sikkert en del med fra de koraller jeg har fra akvariet som skal over i de nye

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Køb Tropic Marine Coral Cure, og giv alle koraller en tur i det. Det vil dog desvære ikke slå dem ihjel, men det plejer at lamme dem, så de let børstes af.
der ud over er der ikke andet for end at gå korallerne igennem for dem.
flatworm exit, er abselut sidste uvej, det er noget giftigt stats. og ikke nok med det, så er de døde flatworms også rigtig giftige.
der ud over er der ikke andet for end at gå korallerne igennem for dem.
flatworm exit, er abselut sidste uvej, det er noget giftigt stats. og ikke nok med det, så er de døde flatworms også rigtig giftige.
Du kan godt dype dine koraller og sten i ferskvand uden problemet et hurtigt dyp på 10sek sker der ikke noget ved.
Planarier hopper af når de kommer i ferskvand men det æg ikke.
Steen
Planarier hopper af når de kommer i ferskvand men det æg ikke.
Steen
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Syntes jeg læste et eller andet sted at der findes en fisk eller to der spiser dem... Kan ikke huske hvor, men søg lidt på google??
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Hej Dan.
Jeg har lige været ude for det samme!
havde købt 4 koraller et sted og dagen efter lagde jeg først mærke til at de var der og der var pænt mange.. tog så korallerne op en efter en og børstene stenen og "kalkhuset" af forsigtigt med en tandbørste.. det gjorde jeg 3 dage i træk og nu en uge efter har jeg ikk kunne få øje på en enéste.. tag så mange du kan manuelt over et par dage istedet for at risikere at ødelægge dine koraller.. prøv først at gøre det manuelt så godt du kan.-)
MVH
Jeg har lige været ude for det samme!
havde købt 4 koraller et sted og dagen efter lagde jeg først mærke til at de var der og der var pænt mange.. tog så korallerne op en efter en og børstene stenen og "kalkhuset" af forsigtigt med en tandbørste.. det gjorde jeg 3 dage i træk og nu en uge efter har jeg ikk kunne få øje på en enéste.. tag så mange du kan manuelt over et par dage istedet for at risikere at ødelægge dine koraller.. prøv først at gøre det manuelt så godt du kan.-)
MVH
Får du så ikke også dræbt en god omgang liv i dine sten ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis det er et ferskvands dyp du hentyder til så nej. Dyppet er så kort at livet i og på stenen ikke tager skade.Dan-P skrev:Får du så ikke også dræbt en god omgang liv i dine sten ?
Dog bryder svampe sig ikke om det, men det er det samme for dem om de så bare lige kommer oven vande.
Du vil blive meget overrasket oven mængden af fladorme
nej nej.. stenen er kun oppe 3-5 min så er den børstet:-)Dan-P skrev:Får du så ikke også dræbt en god omgang liv i dine sten ?
og mine koraller står bare flot så de har heller ikk taget skade:-)
MVH
Nå ok jamen det gør jeg så i et par dage inden jeg smider dem over i det nye 

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hmm.. Wiki mangler med side med planarier (og der er konkurrence 

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Nu har Dan-P jo nogle ret gode billeder af dem, så hvis han uploader dem, er der lidt at gøre med 
/Kim

/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Jeg havde planarier på et tidspunkt.
Købte en scooter bleeny (ved ikke hvad den hedder på latin), og en uge efter var der ingen planarier.
Købte en scooter bleeny (ved ikke hvad den hedder på latin), og en uge efter var der ingen planarier.
- MAKRRO
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Ja det var en Scooter Blenny jeg læste om at rigtig mange havde succes med 

Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv