Pumpe til Deltec

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Pumpe til Deltec

Indlæg af spax »

Har købt en Deltec Apf 600 skummer brugt, hvor der sidder en Aquabee up2000. Og kan ikke få pumpen til at virke, har afkalket den, men den vil stadigvæk ikke kører korekt, det er kun engang imellem den lige kører, men når man slukker for den igen, kan man ikke tænde den igen. Er der nogen som har haft samme problem, eller nogen som kender en løsning på det?
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: Pumpe til Deltec

Indlæg af Nolan »

Selve rotoren skal sidde løst på akslen. Hvis den ikke gør dét, kører pumpen ikke. Skulle du få gang i den, larmer den garanteret helt vildt ;-)

Jeg har selv løsnet en fastgroet rotor, ved at lade rotor og aksel ligge i fortyndet saltsyre en times tid. Så tager du den op, ruller et stykke køkkenrulle omkring akslen og vrikker lidt med den (du skal ikke tage for voldsomt fat, da den er keramisk og knækker hvis du "volder"). Går den ikke løs i første forsøg, så læg den tilbage i saltsyre-opløsningen og gentag efter en times tid.
Den skal nok komme på et tidspunkt.

/Kim
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

hvor gammel er pumpen?
hvis det er en 2000/1 af nyere model som sidder på, så kan den være med fast aksel
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af spax »

Har ingen problemmer med at få akslen af, for den har jeg nemlig haft ude, og sat ny i. samt med de gummipakninger som sidder der på. Og ja den larmer helt vild, når jeg tænder for den, men når jeg så sætter det låg på igen, vil den ikke kører rundt, så sidder den bare fast. Vil nok skyde på at den er 3 år gammel,men er slet ikke sikker. Og ja den hedder 2000/1
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af spax »

Nolan skrev:Selve rotoren skal sidde løst på akslen. Hvis den ikke gør dét, kører pumpen ikke. Skulle du få gang i den, larmer den garanteret helt vildt ;-)

Jeg har selv løsnet en fastgroet rotor, ved at lade rotor og aksel ligge i fortyndet saltsyre en times tid. Så tager du den op, ruller et stykke køkkenrulle omkring akslen og vrikker lidt med den (du skal ikke tage for voldsomt fat, da den er keramisk og knækker hvis du "volder"). Går den ikke løs i første forsøg, så læg den tilbage i saltsyre-opløsningen og gentag efter en times tid.
Den skal nok komme på et tidspunkt.

/Kim
Hvor løst skal den side? og skal den være svær at sætte i rotoren? Har nu haft den i en gang edikesyre i over en time, og den er stadigvæk som fra starten af.
Mvh kim

Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Den skal glide let. Hvis den "binder" er der noget galt.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"