kedelig side - oplæg til debat!!!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
kedelig side - oplæg til debat!!!
Måske er det blot mig, der er blevet mere erfaren, men siden er, oplever jeg, blevet mærkbart uinteressant og kedelig på det sidste (de sidste 1,5 år )
De altdominerende indlæg handler om køb/salg, og der er ingen "rigtige" spørgsmål til kemi osv. Så kan vi altid diskutere, hvad "rigtige" spørgsmål er
Må indrømme, at i modsætning til før er jeg ikke meget på længere, fordi der ikke er mere "rigtig" vidensdeling mere.
Er blot lidt træt af at se 30 nye indlæg udelukkene omhandlende køb og salg.
Er det blot mig, der ikke har de samme behov for input mere, eller????
Måske burde man dele hele siden op i to selvstændige sider - den ene til køb/salg, den anden til egentlig vidensdeling, så vi andre, der hverken skal købe eller sælge, kan slippe for de mange dominerende annoncer allerede ved log in?
jerslev
De altdominerende indlæg handler om køb/salg, og der er ingen "rigtige" spørgsmål til kemi osv. Så kan vi altid diskutere, hvad "rigtige" spørgsmål er
Må indrømme, at i modsætning til før er jeg ikke meget på længere, fordi der ikke er mere "rigtig" vidensdeling mere.
Er blot lidt træt af at se 30 nye indlæg udelukkene omhandlende køb og salg.
Er det blot mig, der ikke har de samme behov for input mere, eller????
Måske burde man dele hele siden op i to selvstændige sider - den ene til køb/salg, den anden til egentlig vidensdeling, så vi andre, der hverken skal købe eller sælge, kan slippe for de mange dominerende annoncer allerede ved log in?
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: kedelig side - oplæg til debat!!!
vidensdeling er da det saltvand wiki er til?
men der er jo intet der hindre folk i at oprette spørgsmål i de forskelige kategorier? hvis der er ting man vil vide/diskutere?
men der er jo intet der hindre folk i at oprette spørgsmål i de forskelige kategorier? hvis der er ting man vil vide/diskutere?
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Nu er jeg jo rimeligt ny her. men syntes det er en virkeligt god side med uanede muligheder for svar. uden sf var jeg stopet med saltvand ja kan endda sige jeg var aldrig startet. at der er køb og salg syntes jeg ikke gør noget hvis det ikke er noget der har interesse for mig åbner jeg bare ikke tråden. før jeg fik salt var jeg på en anden akvarie side og den vil jeg nærmere sige var kedelig. jeg sntes saltvandsforum er lige som den skal være. men selvfølgelig endnu bedre med en masse spændene spørgsmål og svar så det er jo egentligt bare at gå igang..
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Jeg giver Zeo skylden.. Hæld en masse i akvariet, du ikke ved hvad er og monter et filter med nogle mystiske sten!
Så er der jo ikke noget at debattere
Nej, det er selvfølgelig gas.. Jeg synes måske også der mangler lidt, á la RC.com. Man kan jo bare hente lidt inspiration fra de andre sites og blogs til at starte debatter.
Der er da en fin debat i gang om LEDS? eller er den død igen?
Iøvrigt synes jeg salg og køb på siden er helt ok, klart et plus.
Dog irriterer det mig, at folk skal sælge alt fra børnetøj til terrassevarmere og både. Det er der dba.dk til
Så er der jo ikke noget at debattere

Nej, det er selvfølgelig gas.. Jeg synes måske også der mangler lidt, á la RC.com. Man kan jo bare hente lidt inspiration fra de andre sites og blogs til at starte debatter.
Der er da en fin debat i gang om LEDS? eller er den død igen?
Iøvrigt synes jeg salg og køb på siden er helt ok, klart et plus.
Dog irriterer det mig, at folk skal sælge alt fra børnetøj til terrassevarmere og både. Det er der dba.dk til

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Jeg syntes at det er en fin og udmærket side...
Som denne tråd er et eksempel på er det OS der skaber siden!
Jeg lavede en tråd om behovet for lys, et emne som interreserede mig. Nolan lavede en god tråd metoder til at spare strøm...
- Lige nu er der en tråd om det umulige at holde achilles...
Så det er bare at fatte pennen og fare i blækhuset for at skabe indholdet til en spændende side!

Som denne tråd er et eksempel på er det OS der skaber siden!
Jeg lavede en tråd om behovet for lys, et emne som interreserede mig. Nolan lavede en god tråd metoder til at spare strøm...
- Lige nu er der en tråd om det umulige at holde achilles...

Så det er bare at fatte pennen og fare i blækhuset for at skabe indholdet til en spændende side!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Som enhver ved, så var alt bedre i de gode gamle dage.
Kan godt følge dig et stykke hen ad vejen - og så alligevel ikke.
Kan da godt (nogenlunde) huske hvordan det var, da jeg blev tilmeldt SF i 2005. Der var der rigtig mange indlæg omkring det at drive et saltvandsakvarium - og mange indlæg omkring teknikken bag driften (eller mangel på samme, ifht. alt den teknik der bruges "idag".
). Der var måske lidt mere en "pioneer ånd" over mange af indlæggene, forstået på den måde, at der var mange, der afprøvede forskellige metoder til setups, for så at se, om det fungerede eller ej (akvarier med hhv. skummer, uden skummer, med bundfilter, rislefilter etc.).
I dag synes jeg måske der er en udbredt "comme il faut" med hensyn til fx setup: de fleste gør som alle andre herinde (og fred være med det). Men den der "pioneer ånd / stemning, den mangler lidt). Der er ingen der "skubber til grænserne" så at sige (ej heller undertegnede
). Jeg synes måske også at siden i langt højere grad, har udviklet sig til et socialt netværk - måske lidt på bekostning af mere faglige / saglige indlæg. Om det er godt eller skidt - tja...

Jerslev skrev:Måske er det blot mig, der er blevet mere erfaren, men siden er, oplever jeg, blevet mærkbart uinteressant og kedelig på det sidste (de sidste 1,5 år )
Kan godt følge dig et stykke hen ad vejen - og så alligevel ikke.
Kan da godt (nogenlunde) huske hvordan det var, da jeg blev tilmeldt SF i 2005. Der var der rigtig mange indlæg omkring det at drive et saltvandsakvarium - og mange indlæg omkring teknikken bag driften (eller mangel på samme, ifht. alt den teknik der bruges "idag".

I dag synes jeg måske der er en udbredt "comme il faut" med hensyn til fx setup: de fleste gør som alle andre herinde (og fred være med det). Men den der "pioneer ånd / stemning, den mangler lidt). Der er ingen der "skubber til grænserne" så at sige (ej heller undertegnede

Dengang (2005), var det i al fald ikke køb/salg der var flest indlæg i, men med udbredelsen af saltvandsakvarier er det vel blot en naturlig følge - og for mig at se, en fordel for størstedelen af os herinde. Vidensdeling foregår vel til stadighed, som fx erfaringer vedr. Zeo., VsV og lign.Jerslev skrev:Må indrømme, at i modsætning til før er jeg ikke meget på længere, fordi der ikke er mere "rigtig" vidensdeling mere. Er blot lidt træt af at se 30 nye indlæg udelukkene omhandlende køb og salg
jerslev
100 *100 * 50 cm cube
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg må jo siges at være en af de rigtigt gamle både med hobbyen og med på forummet siden starten. Og jeg vil da give Jerslev ret et stykke hen ad vejen.
Men det er vel en logisk udvikling på et forum. Der ligger en hel masse svar på de uendeligt mange spørgsmål som nye kan komme med, og de søger dem selv. Derfor kommer der færre spørgsmål.
Med hensyn til køb og salg, så er det også en logisk udvikling. Hobbyen har virkeligt udviklet sig voldsomt i de sidste par år, rigtigt mange nye er kommet til og nogle både nye og gamle falder fra, nogle opgraderer mere eller mindre hele tiden. Derfor kommer alle de køb og salgs annoncer.
En ting kunne jeg dog godt savne lidt, det er små artikler om de ture som folk tager på, f.eks er der jo en del som tager til Thailand og dykker.
Men det er vel en logisk udvikling på et forum. Der ligger en hel masse svar på de uendeligt mange spørgsmål som nye kan komme med, og de søger dem selv. Derfor kommer der færre spørgsmål.
Med hensyn til køb og salg, så er det også en logisk udvikling. Hobbyen har virkeligt udviklet sig voldsomt i de sidste par år, rigtigt mange nye er kommet til og nogle både nye og gamle falder fra, nogle opgraderer mere eller mindre hele tiden. Derfor kommer alle de køb og salgs annoncer.
En ting kunne jeg dog godt savne lidt, det er små artikler om de ture som folk tager på, f.eks er der jo en del som tager til Thailand og dykker.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Som jeg ser det, så vil sidens væsentligste formål være at fungere som et DEBATforum. Ellers kunne vi vel ligeså godt sælge vores udstyr under DBA, papkassen eller lignende salgs-sites. Men derfor er det selvfølgelig relevant nok at folk køber og sælger. Det ville jeg ikke være forunden. Men siden tjener sig selv ind mange gange ved at man kan stille spørgsmål om alt og få svar på alt (næste da......) - hvor alternativet i de rigtig gamle dage ville have været bøger, så har vi en super mulighed for at dele viden på tværs.
Ang. at rykke grænser, så var det faktisk slet ikke et så tosset at få på banen. Det kunne være fedt at høre mere om hvor folk bryder det traditionelle mønster (hvad der så er traditionelt, kan diskuteres). Altså hvor folk prøver at gøre noget andre ikke rigtig har turde gøre - eller bare tænker anderledes og søger nye veje. Tænk hvis vi alle kørte med closed loop systemer som i USA eller..... der er behov for nogle fede eksperimenter i ny og næ.
Problemet med artikler er, at det tager tid at skrive, og den tid har folk måske ikke - og måske ej heller evnerne. Men så kan man jo altid prøve at spørge til det man ønsker at høre mere om, fx. billeder fra dykning osv.
Aaah jo.. så har det jo været sommer og den tid vi har været igennem er pr. definiton altid mere stille på forummet end efteråret/vinteren. Så der er håb endnu.
Personligt kunne jeg godt tænke mig at komme på en akvarie-crawl og se nogle af de mange akvarier alle I andre har. Det kunne være sjovt om man kunne lave en dag, hvor man kørte fra sted til sted og så en række akvarier, lige fra små nano, til nyopstartede primitive akvarier, til baljer der kæmper med red slime og til de flotteste der har flere år på bagen og som er groet til af alt mulig snask. Med eller uden sump, lukkede med T5 og åbne med HQI.... bare se på tingene i ca. 60 min. hvert sted og så videre til næste levende sted... Inspiration bliver man i hvert fald ikke træt af... jeg gør ikke. Tak for en alle tiders fed side!
Ang. at rykke grænser, så var det faktisk slet ikke et så tosset at få på banen. Det kunne være fedt at høre mere om hvor folk bryder det traditionelle mønster (hvad der så er traditionelt, kan diskuteres). Altså hvor folk prøver at gøre noget andre ikke rigtig har turde gøre - eller bare tænker anderledes og søger nye veje. Tænk hvis vi alle kørte med closed loop systemer som i USA eller..... der er behov for nogle fede eksperimenter i ny og næ.
Problemet med artikler er, at det tager tid at skrive, og den tid har folk måske ikke - og måske ej heller evnerne. Men så kan man jo altid prøve at spørge til det man ønsker at høre mere om, fx. billeder fra dykning osv.
Aaah jo.. så har det jo været sommer og den tid vi har været igennem er pr. definiton altid mere stille på forummet end efteråret/vinteren. Så der er håb endnu.
Personligt kunne jeg godt tænke mig at komme på en akvarie-crawl og se nogle af de mange akvarier alle I andre har. Det kunne være sjovt om man kunne lave en dag, hvor man kørte fra sted til sted og så en række akvarier, lige fra små nano, til nyopstartede primitive akvarier, til baljer der kæmper med red slime og til de flotteste der har flere år på bagen og som er groet til af alt mulig snask. Med eller uden sump, lukkede med T5 og åbne med HQI.... bare se på tingene i ca. 60 min. hvert sted og så videre til næste levende sted... Inspiration bliver man i hvert fald ikke træt af... jeg gør ikke. Tak for en alle tiders fed side!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
det sjove er faktisk, der har været mange eksempler på folk, der er kommet ind på siden her, med spørgsmål om andre måder at gøre det på, for så at blive savet ned! Kan huske for et par år siden der var en der ville høre om at starte op via alge scrubber. Personen fik nogle ret hårde kommentar med på vejen, hvor efter ordet umuligt/besværlig blev brugt..jesper/aarhus skrev: I dag synes jeg måske der er en udbredt "comme il faut" med hensyn til fx setup: de fleste gør som alle andre herinde (og fred være med det). Men den der "pioneer ånd / stemning, den mangler lidt). Der er ingen der "skubber til grænserne" så at sige (ej heller undertegnede). Jeg synes måske også at siden i langt højere grad, har udviklet sig til et socialt netværk - måske lidt på bekostning af mere faglige / saglige indlæg. Om det er godt eller skidt - tja...
der går et par år, og Eric Borneman kommer til DK og snakker om disse Alge Scrubbers, og pludselig er der mange der er helt vilde med dem/ideen. Der er mange eksempler på ligende ting, og til sidst gider folk ikke give deres ideer og meninger til kende, fordi visse personer altid ved bedre, og lige den måde de gør det på, er den rigtige vej..
Har set det med adskilege ting, HQI, opstart af akvarier, osv. Og er efterhånden selv nået der til.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det eneste der irriterer mig på denne side, er indlæg om salg af uvedkommende varer, både, biler, børnetøj osv. videre, hold dem dog på de dertil indrettede sider
Næste irritationsmoment, er indblanding i folks salgstråde, med hensyn til om en pris er for høj, lav eller noget andet, sælger sætter prisen dermed slut, kan man ikke lide prisen så lad være med at købe, men hold dog i det mindste din mund
Sidste: Det er ikke altid tilladt at "komme med antagelser" Man ønsker ikke et svar der bygger på disse.
Starter al viden ikke med antagelser
Eller ideer
Der findes virkelig nogle snobber herinde
Kommer det ikke fra deres ligesindede, gælder det ikke 

Næste irritationsmoment, er indblanding i folks salgstråde, med hensyn til om en pris er for høj, lav eller noget andet, sælger sætter prisen dermed slut, kan man ikke lide prisen så lad være med at købe, men hold dog i det mindste din mund

Sidste: Det er ikke altid tilladt at "komme med antagelser" Man ønsker ikke et svar der bygger på disse.
Starter al viden ikke med antagelser

Der findes virkelig nogle snobber herinde

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
- Kontakt:
Selvfølgelig er siden mere interesant i starten. Saltvand er jo en helt ny verden man træder ind i og der er en masse der skal læres. Jeg havde ferskvand i 10 år før jeg startede med salt og pludselig følte jeg mig som begynder igen.
Desvære er det rigtigt som starf siger, at folk tit får en lidt hård medfart når de tænker i nye baner. Dog syntes jeg at folk er blevet mere åbne for at der findes flere måder at gøre tingende på. Jeg selv har været lidt betænkelig for at løfte sløret for mit næste projekt, da det er lidt alternativt.
meeen hva fanden??? Et akvarie (720 L?) der kan køre i op til 4-5 uger uden tilsyn. 2 seperate sumpe, 1 over og 1 under akvariet, 2 skummere og et allerhelvedes stort akvarie til ferskvandsopfyldning + en del andre forholdregler.
Jeg ville blive noget overrasket hvis ikke der var en del herinde der mente, at det ikke ville kunne lade sig gøre
Men alt dette kommer nok op i anden tråd om en 7-8 måneder.
Jeg kan også godt undvære alle de salgstråde der intet har med akvarier at gøre... Bobbler, solbriller, børnetøj, mormors gangstativ osv.
VH
Søvnig
Desvære er det rigtigt som starf siger, at folk tit får en lidt hård medfart når de tænker i nye baner. Dog syntes jeg at folk er blevet mere åbne for at der findes flere måder at gøre tingende på. Jeg selv har været lidt betænkelig for at løfte sløret for mit næste projekt, da det er lidt alternativt.
meeen hva fanden??? Et akvarie (720 L?) der kan køre i op til 4-5 uger uden tilsyn. 2 seperate sumpe, 1 over og 1 under akvariet, 2 skummere og et allerhelvedes stort akvarie til ferskvandsopfyldning + en del andre forholdregler.
Jeg ville blive noget overrasket hvis ikke der var en del herinde der mente, at det ikke ville kunne lade sig gøre

Men alt dette kommer nok op i anden tråd om en 7-8 måneder.
Jeg kan også godt undvære alle de salgstråde der intet har med akvarier at gøre... Bobbler, solbriller, børnetøj, mormors gangstativ osv.
VH
Søvnig

Journalist på www.andeposten.dk
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Jamen jeg er helt enig her. Virker som om at der er en del herinde der føler de nærmest har pligt til at svare på alle tråde, da de ved en masse. Desværre bliver det ofte til en bedrevidende udtagelser det slår forundring og nytænkning ihjel. Gå mere op i at tage godt imod folk end få jeres postcount op.Helena skrev: Der findes virkelig nogle snobber herindeKommer det ikke fra deres ligesindede, gælder det ikke
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
Ahhhhh ja... Postcount, dejligt redskabBosse skrev: Gå mere op i at tage godt imod folk end få jeres postcount op.

5 år - og ca 500 indlæg. Jeg må til at poste lidt mere, så jeg kan ende som en rævhaj, eller havtaske eller hva´hulen det nu lige er for en skidtfisk der rangere højt - jeg overhales jo af størstedelen af de, der har været tilmeldt 12 mdr. ellr derunder

----------------------
Og ja, er godt klar over ironien - dette indlæg har ingen relevans ifht. selve tråden - men jeg få da min count op

100 *100 * 50 cm cube
Ja!
Og alle de små gule mænd. Kan i ikke se at vi er på vej tilbage til hulemalerierne!!!!
Skriv hvad du mener i stedet for de tåbelige smilies.... !
Carlo
Og alle de små gule mænd. Kan i ikke se at vi er på vej tilbage til hulemalerierne!!!!
Carlo
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Geografisk sted: Fyn
JEg har været med på siden starten, jeg er lidt stolt af at jeg er nr. to medlem tilmeldt på siden efter Brian
.
JEg har dog ikke noget akvarie pt. men følger da med i udviklingen og de forskellige forsøg med teknikker af drift på akvarie og produkt eksperimenter.
Jeg syntes ikke man kan sige at det er blevet kedeligt. Men der er, som Carsten skrev, kommet rigtig mange medlemmer til siden og der mange flere indlæg men langt fra alle er af min interesse, jeg syntes nogle gange det er blvet for stort!
Men der skal jo være plads til os alle
Jeg er da kun glad for køb og salg, da jeg er på udkig efter et nyt akvarie

JEg har dog ikke noget akvarie pt. men følger da med i udviklingen og de forskellige forsøg med teknikker af drift på akvarie og produkt eksperimenter.
Jeg syntes ikke man kan sige at det er blevet kedeligt. Men der er, som Carsten skrev, kommet rigtig mange medlemmer til siden og der mange flere indlæg men langt fra alle er af min interesse, jeg syntes nogle gange det er blvet for stort!
Men der skal jo være plads til os alle

Jeg er da kun glad for køb og salg, da jeg er på udkig efter et nyt akvarie

retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
Et billede = 1000 ord, CarloCarlo13 skrev:Ja!
Carlo

100 *100 * 50 cm cube
- T.B.P.
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 1983
Kigger man på andre fora (Computer o.s.v.), er der én ting hér som er rigtigt rart. Der er ikke ret meget spam, folk herinde holder sig til emnet og overskriften. Så, tak for det alle sammen. Jeg syntes at alle ska' ha' plads. Dog kan jeg godt blive lidt træt af 'kloge hoveder' som svarer totalt forkert. Vi har nok alle en eller flere som vi tager mere seriøst end andre. Man siger at der ikke findes dumme spørgsmål, måske ikke, men hvis man har mulighed for at skrive herinde, så har man også mulighed for at prøve at søge lidt selv, jeg syntes der er lidt mange 'nybegynder spørgsmål' som er lidt ligetil, eller bærer præg af, at personen som spørger, ikke aner hvad vedkommende har kastet sig ud i ved at holde saltvand. Feks. "Hvorfor er der alger i mit akvarium, det er 2 uger gammelt. Jeg har lige arvet, må jeg komme 47 stenkoraller i nu og så ville jeg godt ha' nogle flotte papegøjefisk i som jeg så i fjernsynet, akvariet er et 20L. nano". Jeg selv lærer en masse trods min erfaring. Som det er skrevet, har der været temmelig stor udvikling inden for vores hobby i de seneste par år. Og da de seneste par (mange) år har budt på ny kone, hus og børn, for mit vedkommende, så er der liiige et par ting som jeg ikke fik fulgt med på. Så super fora, med et par irriterende elementer. Bare mit input.
Tony Petersen.
- T.B.P.
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 1983
Glemte lige, at jeg ikke syntes at biler skabe og campingvogne hører til i den 'sælges' kategori som er her på forummet, men fair nok at man prøver at nå ud til så mange som muligt. Måske kunne der være en kategori som hed 'køb/salg-andet'. Ved ikke om det er tilladt. Bare en ide til Admin.
Tony Petersen.
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Jeg synes det er en fantastisk side! Jeg synes de salgsmæssige akvarieannoncer er super. Jeg har købt og handlet rigtigt meget brugt udstyr de sidste 4 år og dermed fået mulighed for at afprøve forskellige set-ups, også i mine SU-tider.
Jeg synes tonen er super god og venlig og jeg er fortaler for en enkelt smilie eller to da de kan opbløde eventuelle misforståelser
Det eneste jeg ikke gider er folk som tror de ved en hel masse uden at have noget at have det i og selvfølgelig har vi også nogle af dem - men dem lærer man også at kende og kan undgå at blande sig i deres tråde/diskussioner. Noget bliver ikke den endegyldige sandhed fordi man har hørt 2 andre sige det samme som det man selv mener.
JEG mener man bør tilkendegive når/hvis er en personlig mening man giver videre...
SF styrer - og jeg mener ikke Villy S...
- og er jeg medlem her om 10 år, det håber jeg da!
Jeg synes tonen er super god og venlig og jeg er fortaler for en enkelt smilie eller to da de kan opbløde eventuelle misforståelser

Det eneste jeg ikke gider er folk som tror de ved en hel masse uden at have noget at have det i og selvfølgelig har vi også nogle af dem - men dem lærer man også at kende og kan undgå at blande sig i deres tråde/diskussioner. Noget bliver ikke den endegyldige sandhed fordi man har hørt 2 andre sige det samme som det man selv mener.
JEG mener man bør tilkendegive når/hvis er en personlig mening man giver videre...
SF styrer - og jeg mener ikke Villy S...

SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Kan ikke lade være at kommentere her. Mit akvarie passer sig selv 4 uger hver sommer (de sidste 2 somre). Det går tilsyneladende rimeligt, har ihvertfald ikke mistet noget endnu. Med 720 liter vil det være mindre kritisk...jeg har 250.søvnig skrev:Et akvarie (720 L?) der kan køre i op til 4-5 uger uden tilsyn. 2 seperate sumpe, 1 over og 1 under akvariet, 2 skummere og et allerhelvedes stort akvarie til ferskvandsopfyldning + en del andre forholdregler.
Jeg ville blive noget overrasket hvis ikke der var en del herinde der mente, at det ikke ville kunne lade sig gøre![]()
VH
Søvnig
sorry ved det er off topic.
Mener iøvrigt at det er tilladt at komme med antagelser, men man bør, især over for nye, gøre opmærksom på at det er en antagelse og måske også hvis man ikke særlig erfaren.
Nogle gange ser man en relativt nystartet komme med råd og præsentere det som en endegyldig sandhed. Mange af os gennemskuer dette straks, men en ny i saltvandsverdenen gør måske ikke og risikerer at gøre skade.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg må indrømme at jeg heller ikke er så meget på som tidligere, om det er fordi man har færre spørgsmål og er mere erfaren...måske, men jeg ser det ikke som et stort problem - siden er måske ikke så spændende som da man startede, men det er jo nok uundgåeligt.
Desuden smilies er da super
og angående køb/salg og sumpen kan det ikke få mit pis i kog man kan jo bare lade være med at læse trådene
/Magnus
Desuden smilies er da super

/Magnus
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
først vil jeg gerne sige tak for alle de gode tip som jeg har fået herinde, jeg var selv lidt langsom til at kæde pc og saltvand sammen så derfor har jeg nok slået 3-4 akvarier ihjel inden jeg lærte det. jeg vil nu sige at det er dejligt med alle de salgs anoncer som handler om vores hobby de har gjordt at man havde andre alternativer end john i århus og bonnis dyrecenter i renders som i starten det var sku røvsygt at stå og skulle give en formuge for et eller andet brunt og kedeligt ...
ikke for de det skal hanle om vedligeholdelsesfri akvarier så glæder jeg mig rigtig meget til at følge den bygge tråd.
hvis jeg skal sige noget negativt om siden så kan jeg ikke fordrage når folk hænger hinanden ud herinde eller er MEGA nærrige og sidder og piver over en eller anden porto på 50-100 kr m.m
men det bedste jeg ved er når der er nogen som starter en byggetråd op så skal den følges det er et must
ikke for de det skal hanle om vedligeholdelsesfri akvarier så glæder jeg mig rigtig meget til at følge den bygge tråd.
hvis jeg skal sige noget negativt om siden så kan jeg ikke fordrage når folk hænger hinanden ud herinde eller er MEGA nærrige og sidder og piver over en eller anden porto på 50-100 kr m.m
men det bedste jeg ved er når der er nogen som starter en byggetråd op så skal den følges det er et must

er ved at planlægge mit comeback 

- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
ps. det er sku hyggeligt når der kommer sådanne debat oplæg, det er noget som kan få alle op af sæderderne derhjemme det er hærligt. for her kan kloge åge ikke jorde lille nybegynder. og syntes at det er rigtig fint at nybegynderne skriver om det er normalt ar der kommer en opblomstring i deres akvarie 2 uger efter at de har fået det for de er jo nye og kender højst sansynligt ikke hele denne side og alle dens funktioner ...
er ved at planlægge mit comeback 

- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Jeg vil mene at det kun bliver kedeligt, hvis man ikke længere har interesse for at lære noget at det som folk skriver om...
Altså hvis man syntes at det hele er som det skal være, akvariet køre fint og man ikke vil lave noget om eller lave nye tiltag og derved ikke har en del spørgsmål, som man gerne vil have svar på... - Ja, så bliver det vel kedeligt...
Jeg læser f.eks. næsten ikke noget om fototeknik mere, da min interesse for saltvand pt. er 90% mod 10% foto... (De sidste 3 år har foto ellers været den hobby jeg har interesseret mig 100% for...)

Altså hvis man syntes at det hele er som det skal være, akvariet køre fint og man ikke vil lave noget om eller lave nye tiltag og derved ikke har en del spørgsmål, som man gerne vil have svar på... - Ja, så bliver det vel kedeligt...

Jeg læser f.eks. næsten ikke noget om fototeknik mere, da min interesse for saltvand pt. er 90% mod 10% foto... (De sidste 3 år har foto ellers været den hobby jeg har interesseret mig 100% for...)
Jeg syntes så, at det er langt mere interssant at læse indlæg med smilies i, da de underbygger det skribenten mener...Carlo13 skrev:Ja!
Carlo

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5762 Vester Skerninge
Hej Forum
Jeg synes dette er en kanon tråd for forbedringer. og jeg synes dette er et rigtigt, rigtigt, fedt forum
jeg synes generelt at folk er flinke til at svarer pænt. men tingene kan jo løbe af med os Hi Hi
jeg synes dog at jeg mangler nogle ting på siden og det kan jo selvfølgelig også diskuteres. mange både erfarne gutter og mindre erfarne har til vane at linke til mange engelsk skrevne artikler var det
ikke en idé at få kontaktet forfatteren af de arikler i referer til og spørge om lov til at oversætte til vores eget sprog. jeg har før i tiden rodet en del med plante akvarier og var medlem af siden
http://www.akvarieplanter.dk og de har gjort den slags hvilket har været meget brugbart for mig selv og andre. de har skrevet en hel interesante artikler om lysets effekt på planter og omkring tilsætning af næringsstoffer.
jeg må erkende at mit jeg selv går død i alle disse engelske artikler og tråde. hvorfor ikke lave noget selv her på siden. jeg kunne da godt tænke mig at læse en total sammenhængene artikel om det at installere og have et nitratfilter installeret. så vil nogle sige det kan du da læse i trådene !! og ja det er rigtigt men det kræver at jeg søger, og søger og er heldig at ramme de rigtige ord for det man vil søge på.
så har vi wikien hvilket jeg også synes er godt men det er bare som om der kun bliver sat billeder op på siden jeg savner tekst for almindeligt dødelige mennesker.
det her er må endelig ikke ses som andet end konstruktiv kritik og mangel
Venlig hilsen
Stig
Jeg synes dette er en kanon tråd for forbedringer. og jeg synes dette er et rigtigt, rigtigt, fedt forum

jeg synes dog at jeg mangler nogle ting på siden og det kan jo selvfølgelig også diskuteres. mange både erfarne gutter og mindre erfarne har til vane at linke til mange engelsk skrevne artikler var det
ikke en idé at få kontaktet forfatteren af de arikler i referer til og spørge om lov til at oversætte til vores eget sprog. jeg har før i tiden rodet en del med plante akvarier og var medlem af siden
http://www.akvarieplanter.dk og de har gjort den slags hvilket har været meget brugbart for mig selv og andre. de har skrevet en hel interesante artikler om lysets effekt på planter og omkring tilsætning af næringsstoffer.
jeg må erkende at mit jeg selv går død i alle disse engelske artikler og tråde. hvorfor ikke lave noget selv her på siden. jeg kunne da godt tænke mig at læse en total sammenhængene artikel om det at installere og have et nitratfilter installeret. så vil nogle sige det kan du da læse i trådene !! og ja det er rigtigt men det kræver at jeg søger, og søger og er heldig at ramme de rigtige ord for det man vil søge på.
så har vi wikien hvilket jeg også synes er godt men det er bare som om der kun bliver sat billeder op på siden jeg savner tekst for almindeligt dødelige mennesker.
det her er må endelig ikke ses som andet end konstruktiv kritik og mangel

Venlig hilsen
Stig
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
Jeg syntes det kunne være rigtig spændende, hvis der kom mere fokus på 'projekt' delen. Altså den del der handler om at flytte grænser i saltvandsverdenen.
F.eks. kunne der laves et nyt punkt under generelt der hed 'Projekt', hvor man kunne lægge informationer om et kommende, afsluttet eller igangværende projekt.
Så var der mulighed for at man kunne forstre en idé, høre om nogle andre var med på den, blive enige om et sæt spilleregler for projektet, sætte en ca. dato for hvornår det afsluttes osv. og løbende opdatere omkring fremdrift.
Det ved jeg godt man allerede kan i dag, men ved at lave et særskilt 'område' kommer der mere fokus på det, og folk som syntes det er spændende at læse om og som måske har lyst til at deltage, kan gå derind og gå amok.
Nogen projekter egner sig jo rigtig godt til at flere prøver præcist det samme, til sammenligning af forskellige faktorer.
Jeg syntes da det er lidt synd, at mange af folks projekter drukner i mængden af tråde under 'Medlemmernes akvarie'.
Så mere fokus på projekter!
F.eks. kunne der laves et nyt punkt under generelt der hed 'Projekt', hvor man kunne lægge informationer om et kommende, afsluttet eller igangværende projekt.
Så var der mulighed for at man kunne forstre en idé, høre om nogle andre var med på den, blive enige om et sæt spilleregler for projektet, sætte en ca. dato for hvornår det afsluttes osv. og løbende opdatere omkring fremdrift.
Det ved jeg godt man allerede kan i dag, men ved at lave et særskilt 'område' kommer der mere fokus på det, og folk som syntes det er spændende at læse om og som måske har lyst til at deltage, kan gå derind og gå amok.
Nogen projekter egner sig jo rigtig godt til at flere prøver præcist det samme, til sammenligning af forskellige faktorer.
Jeg syntes da det er lidt synd, at mange af folks projekter drukner i mængden af tråde under 'Medlemmernes akvarie'.
Så mere fokus på projekter!

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
Carlo13 skrev:Ja!
Carlo
Aner ikke hvad du snakker om *SMILER* *KLAPPER* *BLINKER*
Jeg synes ofte at smileys er noget nemmere end at skrive alt ud *SARKASTISK* *DVÆVEL* *TOMMELFINGEREN OPAF* *BANKER TO ØLKRUS SAMMEN*
Ironi kan være anvendt

Spøg til side, så synes jeg den her siden er helt super, og jeg bruger alligvel en del timer om ugen på at suse rundt på den, synes køb/salg er ret godt, og jeg er specielt også glad for at se billed sektionen. Det er super fedt man lige kan høre hvad de forskellige butikker ligger inde med engang i mellem også.
Det med pioneer ånd synes jeg nu der er noget af, synes da tit jeg finder nystartede emner. Det er også super lækkert at dele viden om de forskellige fisk, hvor der fx. kan være stor forskel på kiruger, det tænker man måske ikke over som nystartet, man kan altså undgå en masse dumme fejl