Hvad slog min hummer ihjel?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Hvad slog min hummer ihjel?

Indlæg af PuraVida »

fandt min hummer i små dele her til morgen. har været mere nervøs for at hummeren skulle tage mine dannebrogsrejer. aner virkelig ik hvad der skulle have taget den. har kun klovnfisk og 6-stribet gylte i. nogle eremitter, en sandsøstjerne og lidt snegle. har før set nogle børsteorme. men de har ik været ret store. kan det have været dem?
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad slog min hummer ihjel?

Indlæg af joekill »

Måske den bare har skiftet skjold ?
Der er intet af det du har der kan nakke en sund hummer!
:whistle: 200x60x60 = 720L
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg har selv en hummer som har gået i akvariet i over 2 år. Den skifter tit hamp og det ligner den er død men det er den ikke så bare rolig det er din helt sikkert heller ikke.

Steen
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

tror du ikke bare den har skiftet skjold ja ? Jeg har lige hevet min hummeres gamle skjold op her for 5 min siden, det var så komplet jeg et øjeblik troede den var død, men så så jeg den dog kravle rundt ved siden af :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17

Indlæg af PuraVida »

jeg sys bare det ser vildt ud. for det er ik et gennemsigtigt tyndt skjold der ligger. der ligger hele kroppen den i de to kløer, forkrop og bagkroppen. har faktisk aldrig set den siden jeg puttede den i. der er så mange huler den kan gemme sig i jeg ik kan komme til at se ind i. :)
har set mine rejer skifte skjold, og det var sådan nogle tynde skaller. fodre i jeres hummer?
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

Det kan sagtes være fordi den har skiftet ham/skald, det gør alle skaldyr, når de vokser. og så gemmer de sig som regl væk i en uges tid, da deres nye skjold er meget skrøbeligt den første stykke tid.

Og ja det ligner en død hummer der ligger der. du skulle næsten se, når en dannebro reje lige har skiftet, det ser helt vildt ud.
Der er alt på den gamle skal.. følehorn osv :)
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17

Indlæg af PuraVida »

ok vildt. troede ik det ville være så vildt. det ser virkelig ud som om noget har taget den. men er lidt nederend jeg aldrig ser den. lokker I den nogensinde frem med mad? tænker bare at den da ik får ret meget mad ved at gemme sig derinde hele tiden.
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

da min lige skiftede skjold i morges var det en KOMPLEt men meget tynd skal der var tom inden i ellers lignede det perfekt en hel hummer. Min er fremme hver dag og når det når hen på aftenen tager den lige en tur rundt i akvariet og søger føde :)
Men jeg sælger min næste gang den skifter skjold hvis du er int. Det er en flot blå languster hummer. den har ikke rørt mine rejer eller noget som helst :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

Indlæg af laursen »

PuraVida skrev:ok vildt. troede ik det ville være så vildt. det ser virkelig ud som om noget har taget den. men er lidt nederend jeg aldrig ser den. lokker I den nogensinde frem med mad? tænker bare at den da ik får ret meget mad ved at gemme sig derinde hele tiden.
Jeg har en Enoplometopus debelius den lokker jeg frem ind imellem med en optøet reje fra fryseren, som jeg holder med et langet pinsæt.
Somme tider er det lige før at pinsætte ryger med ned, der overdriver jeg lid men den tager i alfal godt ved.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17

Indlæg af PuraVida »

ok må jeg lige prøve. skal bare finde ud af hvor den bor og om den stadig lever ;) har bare et problem med de andre dyr. så snart jeg sætter hænderne ned eller en pipette ned. så voldtager de min hånd eller pipetten.
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

Indlæg af laursen »

Det er jo det, en reje er jo guf for næsten alle beboerne i akvariet :biggrin:
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17

Indlæg af PuraVida »

hehe jeg har ik noget i hænderne. hvis jeg sætter hånden ned for at flytte en koral. så hænger de der med de samme. ;)
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17

Indlæg af PuraVida »

ahh så den i nat ;) den havde bare skiftet skal. men så totalt vildt ud. så ud som om noget havde slagtet den. var ik tynde gennemsigtige skaller. var i fuld farve og kraftige :p
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"