VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Klovne og anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Klovne og anemone

Indlæg af PuraVida »

Hey. købte i mandags en lille hvid anemone med blå spidser i håb om klovnfiskene ville gå i den. det gjorde de så også i dag. de har teet sig helt ånsvagt siden det gik op for dem at den var noget for dem. ind og ligge og putte i anemonen og så ud og ryste sig op af hinanden og en masse leg rundt i akvariet. men nu har anemonen pakket sig helt ind i hullet den sidder i. kan de rode for meget rundt i den så den bliver irriteret?
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Klovne og anemone

Indlæg af herzberg »

Det kan de sagtens, især hvis anemonen ikke er ret stor...! Der er ikke meget du kan gøre udover at krydse fingre. Well det skulle være hvis du kan isolere anemonen så klovnene ikke kan komme til den ind til den er faldet helt til. Den har jo ikke været i længe. Det er iøvrigt hurtigt at dine klovne har taget den til sig, så det skal du være glad for. Du behøver ikke frygte, at de ikke tager den til sig igen hvis du holder dem væk i et par uger.

Det er forresten helt normalt at en anemone skrumper ind til ingenting ind i mellem, nogle oftere end andre. Den gør det får at udskille affaldsstoffer siges det. Det kan også være det der foregår. I så fald er den sikkert normal igen i morgen.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Re: Klovne og anemone

Indlæg af PuraVida »

ok vidste jeg ik. det kan sgu godt være det er det den gør. for den er skrumpet meget. og ligger dybt inde i hullet. den virker som om den har fundet sig til rette. det er en hul med to indgange. jeg satte den ved den øverste indgang fordi jeg sys den passede bedst der. men den gik efter to dage ned til det andet hul og sat fint der og foldede sig helt ud. indtil i dag hvor klovnene gik i den.

men tak for info :) jeg krydser fingre, ellers må jeg lidt sætte et net over den lidt tid.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"