Min Handel med simon højer her på forum
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: fyn gelsted
Min Handel med simon højer her på forum
hej jeg lavede en handel med simon højer her på sitet jeg købte en lampe af ham til mit akvarie...
jeg bad ham 2 gange om at pakke den godt fordi jeg kender postdk jeg har så modtaget lampen idag,
og den var kun pakket ind i et lagen også pap udenpå det var det.. det resulterer i at jeg får en pakke hvor den ekstra
hqipære der fulgte med er trykket ned i armaturet i siden og har ødelagt lystofrøret og den plastic plade der sidder som afskærmning.. så jeg må indrømme at jeg føler mig lidt dårligt behandlet.. postdk har kun en ting at sige til mig det er dårlig indpakning og et elller andet sted kan jeg kun give dem ret så mine penge jeg har givet for denne smadrede lampe kunne jeg i princippet have smidt i min skraldespand da det ville have givet det samme i sidste ende...
jeg kan kun sige at jeg har overført penge for sidste gang i mit liv man kan ikke stole på nogen i denne verden
pas på derude.... Hilsen Rene enemark
føj siger jeg bare
jeg bad ham 2 gange om at pakke den godt fordi jeg kender postdk jeg har så modtaget lampen idag,
og den var kun pakket ind i et lagen også pap udenpå det var det.. det resulterer i at jeg får en pakke hvor den ekstra
hqipære der fulgte med er trykket ned i armaturet i siden og har ødelagt lystofrøret og den plastic plade der sidder som afskærmning.. så jeg må indrømme at jeg føler mig lidt dårligt behandlet.. postdk har kun en ting at sige til mig det er dårlig indpakning og et elller andet sted kan jeg kun give dem ret så mine penge jeg har givet for denne smadrede lampe kunne jeg i princippet have smidt i min skraldespand da det ville have givet det samme i sidste ende...
jeg kan kun sige at jeg har overført penge for sidste gang i mit liv man kan ikke stole på nogen i denne verden
pas på derude.... Hilsen Rene enemark
føj siger jeg bare
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Re: Min Handel med simon højer her på forum
Det er da Trist når sådan noget sker... Meeeeeen vi er nu mange der sender forsvarligt..s
Har selv da jeg havde ferskvand haft fornøjelsen af at handle med en som sendte planter i en plastikpose i en alm pap æske. det var i dec måned. så de var intet værd ved ankomst. i længere tid kæmpede jeg med gutten netop pga dårlig indpakning til sidst gav han sig og sendte nye.. desværre i samme indpakning for sådan havde han altid gjort. de var heller ikke noget værd ved ankomst desværre. men jeg opgav. det er den eneste dårlige erfaring jeg har gjort mig indtil videre og jeg har snart lavet rigtigt mange handler. som både køber og sælger.
Har selv da jeg havde ferskvand haft fornøjelsen af at handle med en som sendte planter i en plastikpose i en alm pap æske. det var i dec måned. så de var intet værd ved ankomst. i længere tid kæmpede jeg med gutten netop pga dårlig indpakning til sidst gav han sig og sendte nye.. desværre i samme indpakning for sådan havde han altid gjort. de var heller ikke noget værd ved ankomst desværre. men jeg opgav. det er den eneste dårlige erfaring jeg har gjort mig indtil videre og jeg har snart lavet rigtigt mange handler. som både køber og sælger.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Geografisk sted: Holstebro
skulle I ik bare have aftalt at han sendte den som "forsigtig" post? så er den forsikret hvis der skulle ske skader under transporten med Postdk.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Jeg ville tage kontakt til Simon og tage en snak med ham, så er jeg sikker på at i finder frem til noget som er tilfredsstillende for begge.
Jeg plejer nu også at overføre halvdelen før handel, og resten efter
Jeg plejer nu også at overføre halvdelen før handel, og resten efter

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
Ja jeg syns måske også at det er op til dig selv at undersøge forsendingsmulighederne. For et lille ekstra beløb kunne i have forsikret pakken hvis uheldet skulle have været ude!!
mvh Kasper
mvh Kasper
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Hillerød
Pakken er forsikret hvis den er sendt som alm. pakke, kun pakker sendt som maxibrev er ikke forsikret...
Og at sende som forsigtigpakke er næsten det samme som at smadre det selv, da de pakker bliver sendt sammen med de meget tunge pakker....
Post Danmark er ikke se nemme at have med at gøre
Og at sende som forsigtigpakke er næsten det samme som at smadre det selv, da de pakker bliver sendt sammen med de meget tunge pakker....

- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Det er mig der har solgt den omtalte vare.
For det første syns jeg det er rigtig ringe at hænge mig ud på denne måde.
Aftalen lød at jeg sku sende den som pakke, som til din orientering kostede 234kr på grund af størrelsen, hvor du kun havde betalt mig 100kr til forsendelsen.
Derud over fejler min indpakning ingen ting. Du regner vel ikk med jeg vil bruge 10 af mine håndklæder eller 200kr på bobbelplast osv ? lampen var pakket ind i et dobbeltlagt lagen, og derefter pakket i med noget rigtig tykt og kraftigt pap. tilsidst en halv rulle gaffatape.
Kan ikke se hvorn jeg sku ha gjort det bedre - som køber må du vide at der altid er en RISIKO for at tingene kan tage skade ved disse forsendelser. Og at den ekstra hqi pære sku have trykket glasset ind ved t5 rørene tror jeg simpelt hen ikke på, og da slet ikke i det, at den var lagt ''efter'' lampen i indpakningen og derfor slet ikk har haft mulighed for at kravle op på glasset.
Så vil bestemt mene jeg har rent bord på samvitigheden.
Lige min side af denne uheldighed.
Venlig Hilsen Simon.
For det første syns jeg det er rigtig ringe at hænge mig ud på denne måde.
Aftalen lød at jeg sku sende den som pakke, som til din orientering kostede 234kr på grund af størrelsen, hvor du kun havde betalt mig 100kr til forsendelsen.
Derud over fejler min indpakning ingen ting. Du regner vel ikk med jeg vil bruge 10 af mine håndklæder eller 200kr på bobbelplast osv ? lampen var pakket ind i et dobbeltlagt lagen, og derefter pakket i med noget rigtig tykt og kraftigt pap. tilsidst en halv rulle gaffatape.
Kan ikke se hvorn jeg sku ha gjort det bedre - som køber må du vide at der altid er en RISIKO for at tingene kan tage skade ved disse forsendelser. Og at den ekstra hqi pære sku have trykket glasset ind ved t5 rørene tror jeg simpelt hen ikke på, og da slet ikke i det, at den var lagt ''efter'' lampen i indpakningen og derfor slet ikk har haft mulighed for at kravle op på glasset.
Så vil bestemt mene jeg har rent bord på samvitigheden.
Lige min side af denne uheldighed.
Venlig Hilsen Simon.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
mener nu også at du lige kunne have taget kontakt til Simon og få talt om tingene inden man hænger en person offentligt ud.
derudover burde man som sælger nok vide at en sådan vare skulle pakkes forsvarligt ind og evt tage ekstra betaling for emballering og afsendelse.
at det koster 234,- og ikke 100,- er jo i bund og grund sælgers problem, da han jo er gået med til de 100,- uden, åbenbart, at undersøge priserne først
derudover burde man som sælger nok vide at en sådan vare skulle pakkes forsvarligt ind og evt tage ekstra betaling for emballering og afsendelse.
at det koster 234,- og ikke 100,- er jo i bund og grund sælgers problem, da han jo er gået med til de 100,- uden, åbenbart, at undersøge priserne først
... intet vand i stuen for tiden ...
- PuraVida
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Geografisk sted: Holstebro
pernoe1 skrev:Pakken er forsikret hvis den er sendt som alm. pakke, kun pakker sendt som maxibrev er ikke forsikret...
Og at sende som forsigtigpakke er næsten det samme som at smadre det selv, da de pakker bliver sendt sammen med de meget tunge pakker....![]()
haha ej passer altså ik. nu skal vi heller ik gøre postdk værre end de er. jeg har tit sendt pakker som forsigtig post. og har aldrig haft problemer.
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
[quote="RedSea"]mener nu også at du lige kunne have taget kontakt til Simon og få talt om tingene inden man hænger en person offentligt ud.
/quote]
ja, det er dårlig stil.....
/quote]
ja, det er dårlig stil.....
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Lige en ting mere til mit forsvar - Har jeg aldrig haft i hensigt at være ligeglad med at pakke den ordenligt ind. Havde det faktisk rigtig godt med pakken da jeg havde pakket den.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jeg er helt enig med at det ville ha været smart at tage kontakt til sælger først
Jeg kan god ikke lige lade være med at smide det her ind.... "lidt bøjet"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=20&t=28906
Jeg kan god ikke lige lade være med at smide det her ind.... "lidt bøjet"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=20&t=28906
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Haha
Den var go
Men går ud fra folk selv afhenter den hvis den skulle blive solgt

Men går ud fra folk selv afhenter den hvis den skulle blive solgt

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
jeg har taget kontakt til sælger først før jeg skrev dette indlæg Tak
men ingen respons efter jeg fortalte den var i stykker Tak
her er et billede af den fine indpakning 1 stk pap 1 stk lagen over lys
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det er altså en sag jer to imellem, håber den bliver lukket her.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
Billedet virker ikke.Rene25 skrev:jeg har taget kontakt til sælger først før jeg skrev dette indlæg Tak
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
det her er den fine indpakning
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
MEGET enig - løft da røret og ring til manden og lav en aftale, snak om skaden - GØR NOGET før man hænger folk ud. Det kunne være en simpel misforståelse !S1m0n skrev:For det første syns jeg det er rigtig ringe at hænge mig ud på denne måde.
Modtager man aldrig varen kan det måske komme på tale, et indlæg som dette - hvis alt andet er afprøvet

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
jo men når man ikke tar sin tlf er det jo ikke nemt
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:

Lige meget hvordan det er foregået, er det rigtig dårlig stil at hænge folk ud på offentligt forum.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det gør det ikke nemmere kan jeg godt se, og vil give dig ret står man helt ude i hampen efter alt kamp og har mistet noget så er dette fora åben for debat.Rene25 skrev:jo men når man ikke tar sin tlf er det jo ikke nemt
Men syntes man skal forsøge at udredde tingene først mellem hinanden - det er sgu bedre stil

Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
det har jeg jo prøvet brian men da jeg fortalte den var smadret sluttede kontakten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
så derfor lavede jeg dette indlæg da jeg følte mig dårligt behandlet/stillet
jeg aner ikke hvad jeg skal gøre måske få min bank til at trække dem tilbage hvis det kan lade sig gøre også sende varen retur jeg gider ikke have noget halvsmadret hænge over mit akvarie det burde enhver kunne forstå....
jeg siger det lige igen jeg har taget kontakt inden jeg lavede dette indlæg
jeg aner ikke hvad jeg skal gøre måske få min bank til at trække dem tilbage hvis det kan lade sig gøre også sende varen retur jeg gider ikke have noget halvsmadret hænge over mit akvarie det burde enhver kunne forstå....
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
De kan kun køre en sag på det hvis der er benyttet dankort - IKKE hvis det er en konto overførelse !Rene25 skrev:jeg aner ikke hvad jeg skal gøre måske få min bank til at trække dem tilbage hvis det kan lade sig gøre
Hilsen en som lige pludselig havde brugt 800 kr i chicago for nogle uger siden

Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
men vi lader det ligge jeg har fået en grim lærestreg fra simon højer og det er det...
jeg ville bare ikk have god samvittighed med den indpakning
jeg ville bare ikk have god samvittighed med den indpakning
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
Nu er det jo heller ikke nemt og se på billedet hvordan det er pakket ind, hvor tykt det lagn er osv.
Manden kan jo heller ikke pakke det ind som var det en bombe - så er det klart post-dk som har fejlen og hos dem er det jo nemt og sige at det er en fejl indpakning.
Men som køber ville jeg personligt ALDRIG købe en lampe brugt som skulle sendes med posten med mindre jeg sørgede for at køber pakkede det godt ind (original indpakning fra forretning er god)
Jeg har selv købt en ATI lampe fra tyskland, den var pakket ind i pap og beskyttet med plastic og flamingo og alligevel gik den i stykker. Det er postens skyld!
Manden kan jo heller ikke pakke det ind som var det en bombe - så er det klart post-dk som har fejlen og hos dem er det jo nemt og sige at det er en fejl indpakning.
Men som køber ville jeg personligt ALDRIG købe en lampe brugt som skulle sendes med posten med mindre jeg sørgede for at køber pakkede det godt ind (original indpakning fra forretning er god)
Jeg har selv købt en ATI lampe fra tyskland, den var pakket ind i pap og beskyttet med plastic og flamingo og alligevel gik den i stykker. Det er postens skyld!
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
ja postdk er nogle svin. har set hvordan deres pakker bliver behandlet. og det er bestent ikke pænt....
hvorfor tager i den ikke lige med hinanden nu, og får noget bedre ud af det end at smide muder på hinanden.
hvorfor tager i den ikke lige med hinanden nu, og får noget bedre ud af det end at smide muder på hinanden.
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
undersøg evt hvad der skal til for at lampe bliver ok igen. det er ikke sikkert det er så dyrt.
og det er nu ikke kun privat der sker sådan noget personligt har jeg et udestående med en jysk forhandler som jeg købte noget på tilbud hos men betalte fuld pris. han har via mail sagt undskyld fejlen osv. men det var i juni og jeg har endnu ikke set pengene.. det er irriterende men jeg har valgt at tage den med ham og jeg bliver ved..
vil ha mine penge..
og det er nu ikke kun privat der sker sådan noget personligt har jeg et udestående med en jysk forhandler som jeg købte noget på tilbud hos men betalte fuld pris. han har via mail sagt undskyld fejlen osv. men det var i juni og jeg har endnu ikke set pengene.. det er irriterende men jeg har valgt at tage den med ham og jeg bliver ved..

Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2004
jeg syntes det ville være djligt hvis denne tråd sluttede her for der er ikke noget værre end at hænge folk ud på den måde her...
er ved at planlægge mit comeback 

PuraVida skrev:skulle I ik bare have aftalt at han sendte den som "forsigtig" post? så er den forsikret hvis der skulle ske skader under transporten med Postdk.
Op i r..... med forsigtig post! har jeg prøvet en masse gang og det hjælper intet.. dene ene gang skulle jeg hente pakken på post huset og a jeg kommer ind kommer post omdeleren med pakken og KASTER den hen af gulvet så det klasker..
og jeg har mange flere af de historier fra post dk
så for mit vedkommende så er jeg slut med at betale overpris for en service man ikk får!
Nå det var så lige mit opkast for idag:-)
MVH