Hjælp til bedre cirkulation i mit hjørneakvarie

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Hjælp til bedre cirkulation i mit hjørneakvarie

Indlæg af Dan-P »

Jeg har mig et 350L hjørneakvarie fyld med JJ keramik hvor der er lavet 4 udsparinger til tunze pumper.
Der sidder en i hver side foroven foran i akvariet og en i venstre side i bunden/midt i midten af akvariet (den der skal være til højre er ikke købt endnu, men vil alligevel ikke gøre så meget forskel).
Pumperne er 6055'ere på 5800l/t og jeg synes ikke de giver den ønskede cirkulation. Jeg har set op til flere have Vortech pumper som spreder strålen helt sindssyg. Men jeg synes ikke mine spreder nok, eller også er de bare ikke kraftige nok. Jeg har forsøgt at lave nogle tegninger af hvordande sidder ogvirkeri paint lige hurtigt. Ellers kan de ses i linket under her i min tråd. Håber nogen kan hjælpe mig
ps. mit værste problem er at jeg ikke har særlig meget cirkulation bagerst i akvariet fordi pumperne ikke kan drejes nok derover imod pga. de er i de insparinger og det er i vejen.
Vedhæftede filer
forfra.JPG
ovenfra.JPG
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Hjælp til bedre cirkulation i mit hjørneakvarie

Indlæg af stefan_sørensen »

så bliver du nok nød til enten at bruge/øge vandet fra returpumpen eller sætte en pumpe på forruden som blæser med hjørnet.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Dan-P »

crap. For det med at sætte noget på forruden ville være tosset da keramikken netop er lavet for at gemme pumperne væk, men i denne omgang har JJ ikke lige tænkt på det hele. Men jeg må prøve at finde du af noget med returpumpen så, der skal så bare en større på.
Mit 430L mix reef.

stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

du kunne jo prøve at sætte en pumpe i det bagerste hul og lade de to bagerste rammme hinanden på det punkt hvor til de ikke kan blæse længere bagud mod hjørnet. det burde give noget turbulens
SÆLGES:
kan ses her:
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Dan-P »

problemet er at de bagerste huller sidder forneden og de kan ikke skydeså meget op og til sidderne pga. sten. Men forstår godt hvad du mener, men det må næsten afhænge af returpumpen. Men går lidt og overvejer at sælge det og købe et endnu større akvarie hehe
Mit 430L mix reef.

stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Dan-P skrev:problemet er at de bagerste huller sidder forneden og de kan ikke skydeså meget op og til sidderne pga. sten. Men forstår godt hvad du mener, men det må næsten afhænge af returpumpen. Men går lidt og overvejer at sælge det og købe et endnu større akvarie hehe
haha, ja hvorfor ikke. men du skal ikke smide håndklædet i ringen på grund af lidt modvind. der vil helt sikkert også komme problemer med et større akvarie.
du kan måske hakke lidt af den kermik af som sidder i vejen med en mejsel. ved godt det ikke er pænt at gøre når du lige har købt det i dyre domme. men det kan måske være din vej frem.
SÆLGES:
kan ses her:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"