- Svært at se på billedet... Men irl. ligner de hvide områder en 3" forbrænding"!
Den må have stået for højt efter at jeg monterede HQI... Jeg håber at jeg fik den ned i tide.
Vil det heles over tid, eller skal jeg i gang med saksen?
- Takker.joekill skrev:hvis vævet bare er blevet hvidt men stadig sidder fast så la få fred så kommer den sig.
Hvis vævet er dødt og falder af , kan du lave frags af det friske væv med en dremel.
Har du haft for varmt vand over sommeren (+28) ? For det kan den IKKE li' ...
Mmm, ved det Kim... Jeg har desværre kun pt kamera i mobilen!Nolan skrev:Det er sgu svært at se på billederne, Flemming.
Men som Joekill skriver, så afvent om den begynder at smide vævet. Gør den ikke dét, skal den nok komme sig over tid, ellers må du i gang med Dremmel, fliseskærer, motorsav eller andet værktøj og fordele fragmenterne til dine medakvarister, for at sikre overlevelsen![]()
/Kim
Tak Mads.StarF skrev:så er den vel "bare" bleached, så skal du bare sætte den ned på bunden og la den få lidt tid så kommer den sig igen.
Jeg mener at der er tale om echinopora... Men jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken!joekill skrev:jeg går ud fra at det er en Echinophyllia du har?
Grunden til at jeg skrev det med varmen er at min egen smed farverne mellem mundene
i sommers da temperaturen ramte +28.
Den er kommet sig, det tog 5-6 uger til den så normal ud igen.
Den kan nu godt tåle masser af lys, Men hvis du er gået fra fx T5 til hqi bør du sætte lampen højt og gradvis sænke den på plads over nogle dage. Ellers risiker korallerne at få "lys chok"
og smide zooxanthellerne. Det gir den hvide farve.
Stil den lyst ved bunden og et sted med begrænset vandbevægelse, da den om natten fanger føde med lange tynde polyparme. Den er hårdfør og skal nok komme sig.
- Lækkert akvariejoekill skrev:Echinopora er det samme som Echinophyllia mig bekendt.
Min står ca ½ meter under en 250W Hqi. Næsten nederst , helt til venstre på billedet.
Good luck
Takker.joekill skrev:Tak for et soundtrackFlotte Fisk du har !!