Fisk væk?
-
- Palet kirurg
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Fisk væk?
Så skete det også for mig.
En af mine chromis er væk, istedet for er der kommet en masse små pølser på bunden af akvariet. (se billedet)
Jeg forstår bare ikke hvad der kan have taget den? - i akvariet er der 2 søstjerner, 2 klovne, 3 (nu 2) chromis, en eremitkrabbe, en turposnegl og en reje. Det kan vel kun være eremitkrabben så, ik? Og hvad skal jeg gøre for at den ikke tager flere så?
En af mine chromis er væk, istedet for er der kommet en masse små pølser på bunden af akvariet. (se billedet)
Jeg forstår bare ikke hvad der kan have taget den? - i akvariet er der 2 søstjerner, 2 klovne, 3 (nu 2) chromis, en eremitkrabbe, en turposnegl og en reje. Det kan vel kun være eremitkrabben så, ik? Og hvad skal jeg gøre for at den ikke tager flere så?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Fisk væk?
Chromis er en flot og billig fisk, men bestemt ikke altid lige let at holde.
de kan uden varsel blot forsvinde/dø, uden at man kan finde en årsag.
Din eremit krebs har ikke taget fisken, medens den har været i live. Og med mindre det er en enorm stor eremit, har den ikke kunnet æde den på blot en dag.
Chromis har også en tendens til at leger flyvefisk. Jeg har selv fundet flere på gulvet.
de kan uden varsel blot forsvinde/dø, uden at man kan finde en årsag.
Din eremit krebs har ikke taget fisken, medens den har været i live. Og med mindre det er en enorm stor eremit, har den ikke kunnet æde den på blot en dag.
Chromis har også en tendens til at leger flyvefisk. Jeg har selv fundet flere på gulvet.
-
- Palet kirurg
- 18
Den er ihvert fald ikke kommet ud af akvariet, har et låg på, så det er umuligt.
Hmm, men væk er den, og gætter da på noget har spist den, siden de små pølser ligger på bunden? - Kommer de fra krabben, eller hvor fra?
Hmm, men væk er den, og gætter da på noget har spist den, siden de små pølser ligger på bunden? - Kommer de fra krabben, eller hvor fra?
- Anette
- Dragefisk
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Chromis'er æder også ofte hinanden, hvis en af dem er lidt svagere end de andre. Har haft en der nærmest blev ændt af de andre inden den var død, de bed simpelthen lunser af den mens den var døende. Kanibalfisk..
Mvh Anette og Kristoffer
-
- Rev haj
- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
hvis hummeren er i baljen er det helt sikkert den der snupper dem, havde selv en og den snuppede en del fisk om natten inden jeg fandt ud af det var den.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- LHI
- Dværg kejser
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Måske du har fået en Mantis Reje med dine levende sten ? en lidt større model kan da sagtens nakke dine chromis 

Lars
260L saltbalje opstartet i maj 2009
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 43&start=0
Sidst opdateret den: 25 August 2009 - 7 nye billeder

-
- Palet kirurg
- 18
Det tror jeg ikke, men jeg må da hellere holde øjnene åbne, hvis det er tilfældet er den vel ikke helt lille mere 
Jeg har stadigvæk en chromis tilbage, min hummer viser ingen interesse endnu, men den er sku nok bare ikke sulten nok.

Jeg har stadigvæk en chromis tilbage, min hummer viser ingen interesse endnu, men den er sku nok bare ikke sulten nok.
- LHI
- Dværg kejser
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
hehe, har hørt fra folk at nogle ikke opdager mantis'en før 1 år efter deres sten er kommet i, men man kan jo altid høre det, hvis der kommer små smæld fra akvariet om natten, vi har en, den er dog kun ca. 1 cm lang og ca. 2-3 mm tyk, så den kan ikke tage noget endnu 
Den skal dog selvfølgelig fanges med tiden

Den skal dog selvfølgelig fanges med tiden

Lars

-
- Palet kirurg
- 18
Jeg har lige studeret mine sten nærmere, på en af stenene kommer der små tynde fangearme ud, det ligner ikke orm, der er en 5-6 stykker samme sted i stenen.
Jeg har prøvet at tage et billede, men de er for små til at kunne se. Det kan vel ikke være et eller andet der kommer ud om natten og tager fisken?
Jeg har prøvet at tage et billede, men de er for små til at kunne se. Det kan vel ikke være et eller andet der kommer ud om natten og tager fisken?
-
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
kan ikke huske hvad de hedder, men de gør ingen ting. de ligner små slangesøstjerner når de kommer helt ud.Bjarke40 skrev:Jeg har lige studeret mine sten nærmere, på en af stenene kommer der små tynde fangearme ud, det ligner ikke orm, der er en 5-6 stykker samme sted i stenen.
-
- Palet kirurg
- 18
Ja, nemlig.
Jeg har prøvet at få fat i dem (den), men de smutter ind med det samme jeg nærmer mig. Men hvis de ikke gør noget, så kan det jo også være lige meget.
Jeg har prøvet at få fat i dem (den), men de smutter ind med det samme jeg nærmer mig. Men hvis de ikke gør noget, så kan det jo også være lige meget.