Carsten skrev:Jo, prisen lyder helt fornuftig, hvis du kan få den hjem til den pris. Husk på at der kommer porto og evt moms og told på.
Kun fragt og moms (25%). Da det er under 1150,- kommer der ikke told på.
Tolden er også af mindre betydning, da det kun er 2%. Hvorimod postgribbene står klar med et krav på 175 kroner, om det så er på et beløb lige over 100 kroner
Tja, nu tager det jo et stykke tid at lave en fortoldning og det skal de selvfølgelig have betaling for. Når jeg får lavet fortoldninger på mine imports (hele containere af gangen) betaler jeg omkring 4-500 kr og det er faktisk samme stykke arbejde om du fortolder en pakke til 100kr eller en container med en værdi på et par millioner....
okay lyder ellers meget spændende nu er jeg energimontør til daglig og skifter af og til vandværkspumper og mere speciele pumper på fx fødevarekontrolslabritoriumer osv
Ok jamen så ville statoil jo være et sandt mekka for dig. vi har rigtigt mange pumper i alle størrelser lige fra analyzer pumper til el og turbine drevne. der flytter fra 10 ltr\t til 300+ m3 i timen og er på størrelse med en kassevogn
Hmm.. der er alt lige fra edb til smede.. vi har el og instrument afdeling. smede og maskin værksted, labratorie og så den del jeg tilhører skifteholdsgruppen. jeg er selv uddannet rustfast klejnsmed. jeg er ansat på skiftehold og sidder i vores kontrolrum og styrer anlæg der laver diesel fyringsolie og benzin.samt et svovlholdigt gødningsprodukt kaldet ats.udover at kunne styre anlæggene frapanelet kan jeg også køre dem i marken. dvs. passe dem manuelt.
okay så kan jeg godt høre der er mange forskellige uddannelser inden for det der
men lyder i hvert fald som en spændende arbejdsplads
nå må hellere lade vær med at hugge mere af tråden på andet emne hehe
Har haft en kørende korrespondance med en sælger fra Iwaki. Hun indrømmede at det var en Iwaki pumpe som var på fish-street.com, det underlige var så at hun efterfølgende sagde hun kunne fremskaffe en magen til, men til 6.300 kr ex moms.
Så nu venter jeg bare på et svar fra hende igen, hvorfor pokker der lige er sådan en pris forskel - når begge pumper tilsyneladende er Iwaki pumper.
se vores priser herhjemme er hul i hovedet nogen gange der har vist os været i tv'et en gang med at mange ting skulle bare over grænsen så var prisen en helt anden :S
men glæder mig til at høre hvad hun skriver tilbage til dig med den så store prisforskel som der er
okay trist nok synes det er utroligt de ikke en gang kan henvise til en forhandler herhjemme hvor man kan få det i nærheden til de priser forstår bare ikke der er så stor´forskel på priserne :S