hjælp til rsm130 filter modificering
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: fyn gelsted
hjælp til rsm130 filter modificering
hej jeg har planer om at fjerne skummeren som er i mit red sea 130 mit spørgsmål
lyder så, når jeg fjerner den har jeg ingen væg til min firkantede filtersvamp hvor vandet løber
ned til skummeren, skal jeg så lime en glasplade op langs? den kan jo hvile inde på
de glasriller hvor skummeren blir holdt, den skal vel gå så langt op som muligt også have ca 5 cm fri i bunden
hvor vandet kan fortsætte ind til næste kammer hvor den store skummer normalt sidder. så har jeg pludselig
det store rum fri jeg kunne vel have en glasplade efter den første men helt i bunden så
vandet blir ledt op så man måske kunne have en lille sump i midten jeg skal have sådan en hænge skummer den her
http://cgi.ebay.com.my/Haqos-Protein-Sk ... 0185503538
i må meget gerne komme med råd ...
lyder så, når jeg fjerner den har jeg ingen væg til min firkantede filtersvamp hvor vandet løber
ned til skummeren, skal jeg så lime en glasplade op langs? den kan jo hvile inde på
de glasriller hvor skummeren blir holdt, den skal vel gå så langt op som muligt også have ca 5 cm fri i bunden
hvor vandet kan fortsætte ind til næste kammer hvor den store skummer normalt sidder. så har jeg pludselig
det store rum fri jeg kunne vel have en glasplade efter den første men helt i bunden så
vandet blir ledt op så man måske kunne have en lille sump i midten jeg skal have sådan en hænge skummer den her
http://cgi.ebay.com.my/Haqos-Protein-Sk ... 0185503538
i må meget gerne komme med råd ...
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Re: hjælp til rsm130 filter modificering
hej jeg kan kun sige at jeg har fjerne den gamle skummer og har sat en tunze 9002 i..limet en tunze magnet fast så den sidder ud til der hvor ledningerne er.. og ja der er et stort rum...i det store rum har jeg kun tunze skummeren og varmelegme i "returkameret" har jeg lagt en blå svamp så skidtet ikke kommer tilbage til selve akv......
En gang saltvand, altid saltvand ......
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
så burde man da lave en sump i det store område det ville da kun være godt for miljøet eller smide en masse knust koralgrus ca 10mm fylde rummet godt op med det det burde give noget
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Jamen hvis der er plads til det, så vil jeg smide nogle LS deromRene25 skrev:så burde man da lave en sump i det store område det ville da kun være godt for miljøet eller smide en masse knust koralgrus ca 10mm fylde rummet godt op med det det burde give noget

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
ja nemlig men jeg smider de der store koi nano bb rolls som de har hos saltvandfyn har man først haft en i hånden så kan man se hvor porøs den er det er helt vildt i forhold til symbiont eller lign..
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
ok, lyder spændende men hvad med en lille cirk i så der ikke er så "dødt" vand....?
En gang saltvand, altid saltvand ......
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
ja så skal jeg nøjes med en glasplade der hvos svømmeren står også have 5 cm åbent i bunden og ingen plade ved siden af så blir vandet ledt igennem bunden først og op til varmelegemet som sidder i det næste kammer så burde det være fint også bare have skummeren hængende på kanten der
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
dejligt færdig med mit projekt hvordan poster jeg billeder så i kan se det
det virker perfekt så meget bedre end det originale jeg har højere vandstand og bedre flow end før, vandet i pumpekammeret er halvt oppe på pumperne og overfladen blir suget som en sindsyg. det virker kanon og min nye skimmer haqos ps-300 kører super godt den skimmede efter 1 time i forhold til den originale som jeg aldrig fik til at skimme jeg har dog optimeret min nye haqos skummer med den pumpe som sad på den originale red sea skummer... nu er planen så at få skiftet de 2 pumper ud med en stor pumpe ca 1200 l/t
og få en Y slange studs til de 2 udstrømmer rør så er jeg sikker på når den kommer dybere ned at jeg ikke løber tør for vand for hurtigt i forhold til min filtersvamp og indløb...
jeg vil lige sige at jeg har ikke en eneste bobbel i vandet efter at jeg skiftede skummer
og jeg har heller ikke haft problemer med at pumperne løb tør for vand.. den originale skummer tillader for lidt vand til varmelegemet og pumpekammer
det virker perfekt så meget bedre end det originale jeg har højere vandstand og bedre flow end før, vandet i pumpekammeret er halvt oppe på pumperne og overfladen blir suget som en sindsyg. det virker kanon og min nye skimmer haqos ps-300 kører super godt den skimmede efter 1 time i forhold til den originale som jeg aldrig fik til at skimme jeg har dog optimeret min nye haqos skummer med den pumpe som sad på den originale red sea skummer... nu er planen så at få skiftet de 2 pumper ud med en stor pumpe ca 1200 l/t
og få en Y slange studs til de 2 udstrømmer rør så er jeg sikker på når den kommer dybere ned at jeg ikke løber tør for vand for hurtigt i forhold til min filtersvamp og indløb...
jeg vil lige sige at jeg har ikke en eneste bobbel i vandet efter at jeg skiftede skummer
og jeg har heller ikke haft problemer med at pumperne løb tør for vand.. den originale skummer tillader for lidt vand til varmelegemet og pumpekammer