TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Gino »

Lord Mike skrev:
Helena skrev::K Dejligt det er så skønt med lidt gode aftenbilleder at falde til ro på, efter 17 timers arbejdsdag :dizzy: Takker så meget.
Det var da så lidt :GO
Gino skrev:Det er simpelhen så stjerneflot!!!!

Din Euphylia mister den også et hoved i ny og næ?

MVH
Takker :wink:
Mister et hoved?? Din mister vel ikke bare sådan et hoved, vil nok mere tro at der dør et hoved engang imellem. Men det er heldigvis ikke sket her.....Men havde dog en på et tidspunkt i det gamle akvarie som fik brown gele (tror jeg nok det hedder), og det kostede korallen omkring 40 hoveder og det endte med at der kun var 3 hoveder tilbage desværre :(
Gino skrev:Har du din slange søstjerne aldrig gjort fiskene eller nogen noget? hvilket art er den slange søstjerne? en af dem der kan bliver 50 cm?

MVH
De 2 slangesøstjerner jeg har i akvariet er Ophiolepis superba, og nej de har ikke rørt hverken fisk eller andet i de 5-6 år jeg har haft dem. De er godt nok vokset en del men stadig lige så fredelige so de altid har været....

haha ja så et hoved der dør:-)
Jeg mister bare et hoved i ny og nær det er underligt men kan forstå at MANGE har samme problem!
Det brown gele hva er det for noget?

Ok.. var lige ude at kigge på en slnge søstjerne men turde ikk at købe den efter hva jeg havde læst om dem i nogle bøger :-)

Den koral der er rød og grå hva hedder den?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Gino skrev:Den koral der er rød og grå hva hedder den?
Ved ikke hvilken koral du her tænker på??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Lord Mike skrev:
Gino skrev:Den koral der er rød og grå hva hedder den?
Ved ikke hvilken koral du her tænker på??
Mon ikke det er en af dine Achanstrea??
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jo, det kunne da være en af dem Gino tænker på :)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

det er det nemlig:-) ej den gad jeg godt have fingre i.)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Hougaard har ret ang de grønne søstjerner! Det husker jeg nu :dizzy:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Lidt nye billeder :wink:
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Thomaas »

Det er nogle fine plejebørn du har.
Pas på der ikke er nogle der kommer og kidnapper dem :sneaky:

lækkert at se foden fra den store skyder igen :GO
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Thomaas skrev:Det er nogle fine plejebørn du har.
Pas på der ikke er nogle der kommer og kidnapper dem :sneaky:
De var for 2 måneder siden rigtig fine med masser af farver og stod bare super flot, men her efter 2 måneder har jeg fået dem hjem for at se om jeg kan få dem op at køre igen. De tager foder til sig og er så småt begyndt at folde sig ud igen, derfor tror jeg også at de nok skal blive flotte igen.
Thomaas skrev:lækkert at se foden fra den store skyder igen :GO
Ja det var bestemt også med sorg at jeg var nød til at knække den af stenen, men den skal nok komme sig igen med lidt tålmodighed, da den vokser ret hurtig :wink:
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Gode billeder af lækre sager endnu engang :y
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Nu er det ved at være mange måneder siden jeg har været her inde på SF pga. arbejde og mangel på et ordenligt akvarie og sætte op :D Men nu er tiden inde, til at komme igang igen.

Og kan se at dit akvarie ikke er blevet grimmere siden, sidst jeg var inde og kigge! (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

:K Nøøøøøøøøøøj de er flotte.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Takker for de pæne ord til de herre og den dame :wink:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har været så heldig at få foræret mig et sprit nyt osmoseanlæg af en god ven, men kender ikke dette anlæg så hvis der er nogle som har lidt at fortælle omkring det så skriv gerne lidt info derom :GO

Men i for lige en lille stak billeder :wink:
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af jim »

godt det det ud det må jeg sige :) smukke koraller du har der

mvh jim
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Flot LM! Dit nye lys ser rigtig godt ud! Må se det live en dag..
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ej hvor er jeg dog bare vild med dit akvarie!! Det er helt vildt!! nogle af alle de achanstrea er det nogle du har til salg eller?

Billede nr 4, der hvor man kan se dem alle, den helt ude til venstre(den røde) er det også en
achanstrea?

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

:W
- Kommer lige over i din tråd og hjælper lidt til... Du er jo sakket bagud med en side!!
:wink:
_____

Vel spøg til side...

- Spottede din sohal. Glæder mig at se at du har større "held" med denne! :GO

Lækre sager i dit fragment kar... Men hvorfor ikke i akvariet? :happy:

:f3:

Nogen update på Algae Scrubber ?
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Mange tak :GO
Musiker skrev:Flot LM! Dit nye lys ser rigtig godt ud! Må se det live en dag..
Jeg har også lige fået skiftet mine rør (4xAM reef blue samt 1xfiji purple) ud med 5x giesemann actinic+ da jeg ikke var tilfreds med den gamle belysning. Efter min mening en klar forbedring :y

Henrik du skal være velkommen :wink:
Gino skrev:Ej hvor er jeg dog bare vild med dit akvarie!! Det er helt vildt!! nogle af alle de achanstrea er det nogle du har til salg eller?

Billede nr 4, der hvor man kan se dem alle, den helt ude til venstre(den røde) er det også en
achanstrea?

MVH
Nej disse er ikke til salg, da ikke alle er mine, men har dem stående til når en kammerats 2500 liters akvarie er klar til dem.
Den til venstre er skam også en Acan.
William Jr skrev::W
- Kommer lige over i din tråd og hjælper lidt til... Du er jo sakket bagud med en side!!
_____

Vel spøg til side...

Den er god med dig Flemming, hvis du skal hjælpe så laver du da bare en masser dobbelt poster :T
Men ja, Sohal går faktisk rigtig godt, hvis man da lige ser bort fra at den nogen gange gerne tager kampen op med Naso som er 3 gange større end den selv, et typisk eksempel på hvad denne fisks temperament kan udvikle sig til. Men håber det bliver bedre med tiden.

Mht svar på Acan, se besvarelse til Gino :wink: Men udover dem som ikke er mine så har jeg et par af mine egne stående til opfodring da de står et dumt sted i akvariet og kan derfor ikke lige fodre dem deri, derfor bliver de på skift taget op til fodring i fragment-akvariet.

Algae Scrubber projektet er ikke kommet vidre, med har skam stadig nettet stående, skal bare have taget mig sammen :wink: Du kan lige så godt vende dig til at du skal have tålmodighed med mig præcis som med vores akvarier :Peace:
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hej

Må jeg spørge om hva du fodre dine koraller med og hva tid på døgnet? efter lyset er slukket? og hvor tit fodre du dem?

MVH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Gino skrev:Hej

Må jeg spørge om hva du fodre dine koraller med og hva tid på døgnet? efter lyset er slukket? og hvor tit fodre du dem?

MVH
Naturligvis må du spørge :wink:

Jeg fodre med det samme frost-foder som jeg bla. også giver mine fisk, Artemia, krill mm. Jeg fodre ikke på noget bestemt tidspunkt men kan ikke se hvorfor jeg skulle fodre når lyset er slukket (gider jeg simpelhen ikke), polypperne kommer jo frem når jeg aligevel fodre mine fisk så når fiskene er fodret for de lige et skud i hver hoved 3 gange om ugen.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Lord Mike skrev:
Gino skrev:Hej

MVH
Naturligvis må du spørge :wink:

Jeg fodre med det samme frost-foder som jeg bla. også giver mine fisk, Artemia, krill mm. Jeg fodre ikke på noget bestemt tidspunkt men kan ikke se hvorfor jeg skulle fodre når lyset er slukket (gider jeg simpelhen ikke), polypperne kommer jo frem når jeg aligevel fodre mine fisk så når fiskene er fodret for de lige et skud i hver hoved 3 gange om ugen.
Ok.. nogle af mine koraller kan jeg også få til at spise om dagen mens nogle andre af mine koraller kun har deres arme/polypper ude efter lyset er slukket, favia, lobophylia osv osv.. men jeg vil også prøve at fodre at fodere mine en gang eller 2 om ugen! har du prøvet levende plankton? er det ikk noget med at det er fyldt med fosfat eller?

MVH
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:
William Jr skrev::W
_____

Vel spøg til side...

Den er god med dig Flemming, hvis du skal hjælpe så laver du da bare en masser dobbelt poster :T
Men ja, Sohal går faktisk rigtig godt, hvis man da lige ser bort fra at den nogen gange gerne tager kampen op med Naso som er 3 gange større end den selv, et typisk eksempel på hvad denne fisks temperament kan udvikle sig til. Men håber det bliver bedre med tiden.

Mht svar på Acan, se besvarelse til Gino :wink: Men udover dem som ikke er mine så har jeg et par af mine egne stående til opfodring da de står et dumt sted i akvariet og kan derfor ikke lige fodre dem deri, derfor bliver de på skift taget op til fodring i fragment-akvariet.

Algae Scrubber projektet er ikke kommet vidre, med har skam stadig nettet stående, skal bare have taget mig sammen :wink: Du kan lige så godt vende dig til at du skal have tålmodighed med mig præcis som med vores akvarier :Peace:
Mmm, lyder træls med sohal!!

- Hvordan?

Med koporlige haleslag, eller mere et display a la´ "Cichlide mane´r med "imponere positur"? Sidstnævnte ser jeg tit, ja faktisk hver dag. Men det bliver kun ved det... sohal gør dog ikke, det er enkelt ikke nødvendigt grundet dens størrelse!

- Jeg forstår din pointe og medgiver jf. pb, at disse fisk kan være og er meget individuelle i temperament! Jeg håber at den arter sig for dig...!

:hehe: Det går fint med tålmodigeheden! :beer:

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

En lille update herfra :wink:

Jeg har igennem det sidste års tid ikke kunne lukke for mit vindue i akvarie-rummet pga ødelagt lukkemekanisme mm. Så af samme årsag bliv et nyt vindue bestilt for efterfølgende at blive leveret nogle uger efter.

Så en weekend for nogle uger siden kom Steen (SPDIVING) samme med tømmeren og afmonterede det gamle ødelagte vindue for derefter at sætte det nye vindue på plads. Det er så meningen at der skal sættes en ventilator i vinduet i den kommende weekend. Til dette har jeg igen brug for en handy og god håndværkker og derfor bliv valget igen Steen som bare kan gøre et stykke håndværk til at se legende let ud. Ventilatoren skal bruges til at flytte varme samt fugt ud fra akvarie-rummet....En kæmpe tak til STEEN herfra :GO

Selve akvariet køre som sådan ok, men jeg har dog begået en fejl som jeg har fortrudt mange gange nemlig at tilsætte en fisk som jeg ikke fik tjekket nok ud inden den kom i akvariet. Det som jeg nu har fundet ud af er at den nytilførte fisk som minder meget i krobsbygning en pudse-fisk ikke bare pudser mine fisk men i stor stil ernære sig med polypper fra mine koraller. Dette har så medført at mine SPS-koraller nu står med en hel-del mindre farve samt uden deres polypper som nu mangler :( Jeg har så sat en fælde i akvariet og den har nu stået i akvariet i over 1 uge dog uden resultat, da fisken åbenbart har luret mig og bare ikke vil gå ind i fælden....Men jeg har tålmodighed og lur mig om den ikke vil blive fanget snarest :sneaky2: Skal bare have løsnet en af dens farvorit koraller og sætte den i fælden til at lokke med.

Men forleden dag da jeg havde fodret i fælden som bruges som lokkemad, kom alt fra akvariet ind i fælden bare ikke den fisk som skal fanges (typisk :angry: ), men der kom bla. en Nassarius distortus snegl ind i fælden og den var bestemt meget ivrig efter at finde sig noget mad. I dens iver for at fange mad foldede den sig ud i et omfang som jeg ikke havde set før, så kameraet kom frem og der bliv taget billeder af dette utrolig "lange" dyr :hehe:
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Hva er det for en "pudsefisk"?? har du et latinsk navn, for tænk hvis man kom til at købe så'en fætter uhada!!
flot vindue forøvrigt.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:Selve akvariet køre som sådan ok, men jeg har dog begået en fejl som jeg har fortrudt mange gange nemlig at tilsætte en fisk som jeg ikke fik tjekket nok ud inden den kom i akvariet. Det som jeg nu har fundet ud af er at den nytilførte fisk som minder meget i krobsbygning en pudse-fisk ikke bare pudser mine fisk men i stor stil ernære sig med polypper fra mine koraller. Dette har så medført at mine SPS-koraller nu står med en hel-del mindre farve samt uden deres polypper som nu mangler :( Jeg har så sat en fælde i akvariet og den har nu stået i akvariet i over 1 uge dog uden resultat, da fisken åbenbart har luret mig og bare ikke vil gå ind i fælden....Men jeg har tålmodighed og lur mig om den ikke vil blive fanget snarest :sneaky2: Skal bare have løsnet en af dens farvorit koraller og sætte den i fælden til at lokke med.
ÆÆhh surt, den så ellers nydelig ud, har du fået den indentificeret? Vi må jo have den på wikien ?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Hva er det for en "pudsefisk"?? har du et latinsk navn, for tænk hvis man kom til at købe så'en fætter uhada!!
flot vindue forøvrigt.
Tak Peder :wink:

Jeg har ikke kunne finde den på nettet eller andre steder og har derfor ikke noget navn, men fisken har som skrevet tidligere en krobsform som minder meget om den alm. pudsefisk. Denne har dog farverne i striber sort og hvid med gul hale. Tager et billed senere og sætte ind :y
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af stefan_sørensen »

det ser godt nok vildt ud med den snegl. :dizzy:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Det ser da for vildt ud med den nassarius! Den må da kunne lugte en "hunsnegl" i nærheden eller noget... :T
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Stefan skrev:Det ser da for vildt ud med den nassarius! Den må da kunne lugte en "hunsnegl" i nærheden eller noget... :T
Er snegle ikke tvekønnede??
Men sjovt ser det ud.
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"