Artemia alive
- nbd
- Rev haj
- Reactions: 47
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Artemia alive
Har lige været forbi Salt Lake City i Utah. Saltsøen, som har givet byen navn, er hjemsted for artemia. Faktisk er artemia det eneste dyr, som kan leve i det stærkt salte vand - varierer mellem 5% og 27% (til sammenligning er vores akvarievand kun 3,5%). I det ganske lave vand svømmede mange artemia rundt. De var orange - meget anderledes end det optøede grå snask, jeg plejede at fodre akvariefisk med...
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Artemia alive
Sweet, det var sådan en sø man skulle have i baghaven.. Frostfoder no more! 

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Foxface
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Det må have været meget spændende at se en af de søer, hvor Artemia lever!!
Mht. Artemia i baghaven, så er det ikke noget problem, i hvert fald ikke i forhaven ;o) Jeg har en halv palletank med ca. 20 cm vand i stående i haven, hvor der har gået en ret stor population af Artemia og formeret sig hele sommeren. Jeg nedlægger den naturligvis til vinter, men her i løbet af sommeren, har det fungeret fint.
Hans
Mht. Artemia i baghaven, så er det ikke noget problem, i hvert fald ikke i forhaven ;o) Jeg har en halv palletank med ca. 20 cm vand i stående i haven, hvor der har gået en ret stor population af Artemia og formeret sig hele sommeren. Jeg nedlægger den naturligvis til vinter, men her i løbet af sommeren, har det fungeret fint.
Hans
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Efter hvad jeg har hørt, så er der i Tyskland nogle saltsøer(sandsynligvis kunstige) hvor man om høster artemia i store mængder.