start af akvarie 250l-350l

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
turne
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2009

start af akvarie 250l-350l

Indlæg af turne »

Goddag håber jeg kan få nået hjælp!
Har læst lidt og besøgt nogen butikker rundt om i københavn, men syntes det er svært da der er mange forskellige svar fra butikkerne.
Jeg skal til at starte mit første saltvandsakvarie på 250-350l har haft ciklide akvarie et par år men er solgt.

Jeg vil gerne have et akvarie der kan kører for sig selv, mest muligt. her tænker jeg på lys, fodring, og blandningsforhold i vand, kan man få nået til at styrer det meste? og hva kan i anbefale mig at gøre? i forhold til det bedste udstyr til 250-350l.
håber jeg kan få nået hjælp her. Tak :pray:
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Re: start af akvarie 250l-350l

Indlæg af micogmaj »

hej

nu kender jeg jo ik lige længden og højden på bajlen men måske 2x150 watt hqi over baljen..måske en deltec apf600 eller bubble king som skummer.. 2-3 stks tunze nano 6045 som cirk...så er der returpumper fra sumpen til baljen samt/ en ødepumpe til skummeren...osv....
En gang saltvand, altid saltvand ......
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Hvis du virkelig mener at du vil have et akvarie der passer sig selv, så skal du bare købe et tomt akvarie, og hænge nogle plasticfisk i :K Ingen akvarier kan passe sig selv, men man kan få en masse teknik der gør tingene nemmere, og en masse der gør det sværere. Begge dele er som regel lidt smådyrt :y
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af micogmaj »

den var sku go,helena...:) meen somsagt skal man være over det og man kan ikke bare lade det køre der ud af........
Senest rettet af micogmaj tors 13. aug 2009 16:56, rettet i alt 1 gang.
En gang saltvand, altid saltvand ......
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2005

Indlæg af Kirurgfisk »

Var hun ? - det som den helt nye bruger spurgte efter var et akvarie der passer sig selv mest muligt - og ingen akvarier nyder godt af ustandselig roden men - såfremt div værdier og lign er i orden - skal have mest mulig fred , ro og orden !

Til hjælp for dette kan du investere i en masse ekstra udstyr - der hjælper dig med at holde akvariet - men en del af det kan sagtens undværes !

En osmolator forbundet til et ferskvandskar - kan f.eks. hjælpe dig med at opretholde "blandingsforholdet" - mellem salt og vand - vand fordamper nemlig - det gør saltet ikke - men du kan også sagtens selv påfylde koldt ferskvand i den fordampede mængde !

Helt uden arbejde går den altså ikke - men du vil ligesom os andre hurtigt finde ud af at arbejdet med akvariet er en del af det - en del man nødig vil undvære helt og så kommer vi hurtigt over i den anden grøft - lad det få hvile !

:h
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Man behøver faktisk næsten ikke rode i et akvarie, men under det, over det, og omkring ,skal der næsten ske noget hver dag :y Og at bilde folk ind at et akvarie kan passe sig selv, er falsk markedsføring :y Men det man har brug for til at starte med er:
- Akvarie
- Vand
- Salt
- Levende Sten
- Lys
- Skummer
- Cirkulation
- Saltmåler
- Måske Osmoseanlæg
- De vigtigste testkit: NO3, NO2, PO4.
- Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed.
- Og nogle penge til at bruge på koraller, fisk, og en masse teknik.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"