Brians 270 liters
- kasper ibsø
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5471 Søndersø
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- kim bodenhof
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vordingborg (sydsjælland)
- Kontakt:
har du bare klippet ledningen fra mobil laderen, og så sat dem til, vil man også kunne gøre det på en 12v prosesser køler
Mvh Kim Bodenhof
http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Wondersurfer - Ja det er jo netop meningen da hele rampen jo nemt lige løftes ned via skinnerne/hyldeknægtene 
Kim - Ja det er blot klippet og sat sammen
Og ja du kan godt sætte en gammel pc køler på en mobil lader også 
Og takker alle for rosen !!
Utrolig der ikke en nogle der kommer med kritik alla den der går ikke

Kim - Ja det er blot klippet og sat sammen

Og takker alle for rosen !!
Utrolig der ikke en nogle der kommer med kritik alla den der går ikke

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Liv i en enkelt HQI, de dur ikke med rørene i siden under HQI reflektorer så jeg må have nogle reflektorer til disse 

De blev lidt blå de billeder men der er sgu også meget genskin ud i stuen skal jeg da love får, må hellere få bygget den kasse inden der skal være lys på konstant
Ellers så skal vi da gå med solbriller herhjemme !!

De blev lidt blå de billeder men der er sgu også meget genskin ud i stuen skal jeg da love får, må hellere få bygget den kasse inden der skal være lys på konstant

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- gunni
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 4293 dianalund
- Kontakt:
Mack skrev:Hej Brian
Jeg har lige et spg. den løsning med hyldeknægte og vægskinne hvor mange kg kan den holde?
Jeg ville så møj gerne have denne løsning til min nuværende lampe men den vejer ca. 27 kg så det skal jo kunne holde, gider ikke finde en lampe i akvariet når man står op.
Hvis du sætter dem ordenligt op så kan de holde temlig meget. jeg har et 25 tommer tv stående på et par skinner præcis som dem brian bruger.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
Den der går ikke...... (syntes jeg nu egentlig det gør, men det var jo det du ville høre)
Fed stenopsætning, men mangler der ikke lidt??
(i al hemmelighed, så ser det skide godt ud)

Fed stenopsætning, men mangler der ikke lidt??

(i al hemmelighed, så ser det skide godt ud)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- muldfred
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 3300 Frederiksværk
Kommer nok mest an på hvad det er for en væg, du har tænkt dig at hænge den op på, hvis det nu er en gipsvæg holder den ikke lige så meget som eks gasbeton.Jeg har lige et spg. den løsning med hyldeknægte og vægskinne hvor mange kg kan den holde?
Mvh Morten Rønde
160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=
Se mine indbygget akvarier lige oppe over

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Man skal heller ikke lade sig skramme helt af gipsvægge, med de rigtige skruer kan de også holde en del. jeg har haft mit 160 L ferskvands akvarie sat op på en gips væg i den ene side og på ben i den anden...
uuuuuaaaaauuuuaaaaaa og så står der såån en lille ting og brøler
det kan godt være at det gik godt denne her gang meeeeenn
et godt og stabilt underlag på stadig væk være nr 1
som ex h sten, multi plade osv
u bøjler og de verse hylde knægte er ikke lavet til meget mere end 20-30 kg
hvis man ser på u bøjler så er de kun lige heftet op ikke, fuld svejst
og hylde knægtene er et stykke 1,5plade der lige har været en gang i presseren
men lækkert setup brian det bliver godt
- weblance
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Nu ved jeg ikke helt præcis hvad skinnerne kan holde til, men jeg har en knagerække ude i mit bryggers, på gips vægge, og dem har jeg testet til 100 kg uden problemer. Så som gunni siger er det et spørgsmål om at bruge det rigtige udstyr!
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Jeg satte en alge magnet på væggen og fandt en stribe skruer inde bag ved = der var en lægt. Dette gjorde jeg 2 steder og så holder det altså !!
Af samme årsag sidder de 2 skinner ikke symmetrisk over baljen
Af samme årsag sidder de 2 skinner ikke symmetrisk over baljen

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
De kom fra Etheg !
Hænge akvarie op på væggen ?? Jons(lav en søgning) står på 2 stykker vinkel jern der er boltet fast i væggen(ikke gennemgående bolte nej) og det er på en 900 liter altså på den gode side af 1 ton vægt
Hænge akvarie op på væggen ?? Jons(lav en søgning) står på 2 stykker vinkel jern der er boltet fast i væggen(ikke gennemgående bolte nej) og det er på en 900 liter altså på den gode side af 1 ton vægt

Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Næstved
Først: Det ser fornemt ud det dér Brian!
Herligt med de mange billeder - det er god inspiration.
Kom til at tænke på, hvor meget det PU-skum du bruger hærder op? Vil det kunne klare, at fisk roder rundt ved det og forsøger sig med at bide i det eller vil det smuldre? Du kunne eventuelt dække det med AlFix/fliseklæber for bedre holdbarhed og måske med mulighed for bedre strukturering af dekorationen. Fliseklæber bruges af mange til stenopbygninger i cichlideakvarier og det kan også farves, men hvordan mon det gør sig med saltvand...?
Mvh. Martin.
Herligt med de mange billeder - det er god inspiration.
Kom til at tænke på, hvor meget det PU-skum du bruger hærder op? Vil det kunne klare, at fisk roder rundt ved det og forsøger sig med at bide i det eller vil det smuldre? Du kunne eventuelt dække det med AlFix/fliseklæber for bedre holdbarhed og måske med mulighed for bedre strukturering af dekorationen. Fliseklæber bruges af mange til stenopbygninger i cichlideakvarier og det kan også farves, men hvordan mon det gør sig med saltvand...?
Mvh. Martin.
Mvh.
Martin
Martin
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Det er blevet hårdt som sten - sådan næsten da !
Det sure røv og noget helt andet !!!
Søndag var baljen fyldt med osmose vand(og ja det tager faktisk lang tid trods den lille kop størrelse), der var salt og det var varmet op til perfekt
Pt sidder jeg i Polen og det kunne jo så lige dampe af mens jeg var væk da der ligger sten og venter hos en bekendt.
Men fandme om så ikke min fine skum opbygning trods stream og sten i vægt har sluppet glasbunden og siden og hænger nu kun fast i acrylen - sikkert grundet den enorme opdrift !
Røv så jeg lukkede alt vandet i kloaken i ren skuffelse og det kan nu tørre godt mens jeg er her og så skal jeg satme lime det skidt til bunden med silikone når jeg kommer hjem - så flyder det vist aldrig igen !!
Det sure røv og noget helt andet !!!
Søndag var baljen fyldt med osmose vand(og ja det tager faktisk lang tid trods den lille kop størrelse), der var salt og det var varmet op til perfekt

Men fandme om så ikke min fine skum opbygning trods stream og sten i vægt har sluppet glasbunden og siden og hænger nu kun fast i acrylen - sikkert grundet den enorme opdrift !
Røv så jeg lukkede alt vandet i kloaken i ren skuffelse og det kan nu tørre godt mens jeg er her og så skal jeg satme lime det skidt til bunden med silikone når jeg kommer hjem - så flyder det vist aldrig igen !!
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nej ikke limet noget fast - blot bugget den falske sten væg rundt om et rør til at skjule en stream !
Og det hærdede nu flot op af glasset - men slap så efter en god lang stund i vand
Og det hærdede nu flot op af glasset - men slap så efter en god lang stund i vand

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nå lidt nye billeder skal der vil til
Først et par skud fra da baljen blev tømt igen blot får at få limet skum dekorationen fast igen !

Lige et billede af lysrampen løftet af :

Flotte sten købt hos Mozart idag :

Alle 36 Kg
sten smidt i den kæmpe kop :

Skummeren godt igang...

Og den dejlige hverdag med saltvands glæder er på begyndt
Der var lige et par gode store flotte aiptasia/glasrose samt et par majano sp anemoner !!

Lige et billede af lysrampen løftet af :
Flotte sten købt hos Mozart idag :
Alle 36 Kg

Skummeren godt igang...
Og den dejlige hverdag med saltvands glæder er på begyndt

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- kasper ibsø
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5471 Søndersø