Gino skrev:
Nå ok.. hva er den historie da? ej kommer der ikk snart et par billeder?
Det er også en flot fisk den fowler og ikk så alm!!
Mht pudsefisk har jeg nu i flere saltvandsbutikker set at det ligner at de pudsefisk stresser fiskne meget og fiskene tit er halv irretere på dem? har sekv min lille hvidbrystet der nu er godt fyldt med hvide pletter.. det er bare træls.. den får eller godt med foder og ro(på nær de strømafbrydelser jeg har haft!!)
MVH
Hvad jeg mente med dens "historie" er dens tid i fangenskab, som omtalt tidl. Var det ikke for den historie havde jeg ikke turdet købe den, dette grundet deres ellers sarte natur. Læs: "Dør med sikkerhed"... (!)
- Denne regel tilsyneladende undtaget for denne!!
Jeg skal ikke kloge mig på pudsefisk, men havde da også hørt dem omtalt som du beskriver. Tillige at de er svære at tilvænne ophold i akvarie... Men denne spiste!
Der findes vist en "falsk pudsefisk" som ikke er hvad den giver sig ud for at være... Jeg tænker at denne sikkert tager bidder af fisken som den foregiver at ville pudse. Disse ønsker man selvfølgelig ikke i et akvarie!
Mine Kirurger sætter pris på dennes selvskab og opsøger denne. Her står fisken så helt stille, enten med udspilede gællelåg. Eller vidt åben mund osv. for at tilbyde det sted den gerne ser renset. Tillige skifter de farvedragt, eks: achilles går fra sort til blågrå/ alu zink med ligeså orangerøde finner som den røde plet ved halen.
Min lineatus bliver lilla med orange striber, sohal bliver mørgrå med lysende blå striber... Vældigt underholdende at se på
- Jeg krydser fortsat fingre for din hvidbrystede