skod returpumpe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
ringsborg
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 8320 Mårslet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Århus syd
Kontakt:

skod returpumpe

Indlæg af ringsborg »

Nu igen er retur pumpen brant af først var det en oases 8000 der kun kunde klare saltvand i et år.
så skulle en red dragon 8 kunde klare opgaven i flere år men det blev så kun til to år.
men hvad nu skal jeg prøve med en Tunze master electronic 8300 eller er der noget andet der kan ( pumpen skal væer neddykket i sumpen )
http://www.aqua2004.de/product_info.php ... 0-l-h.html
MVH:
Bjarne Ringsborg

ca 3 M. Saltvand
http://www.srilanka-holidayhouse.com/
http://www.amluck.dk
viewtopic.php?t=3138
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: skod returpumpe

Indlæg af Engelquist »

Det lyder da utroligt at du har brændt en Red Dragon af... har du prøvet at skille den ad for at se om der evt sidder noget i klemme?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
ringsborg
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af ringsborg »

Ja den er rænset men den står og ryster lidt med rotorern når den får strøn

I øvrigt er der ikke livsvarig garanti på red dragon.
MVH:
Bjarne Ringsborg

ca 3 M. Saltvand
viewtopic.php?t=3138
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

jeg har en Red Devil 4500 som gjorde det samme og forhandleren mente det var rotoren der var knækket, men det viste sig at det var motoren der var stået af, hvordan den kunne give lyd fra sig og samtidig været stået af kunne han ikke forklare.
Der er livsvarig garanti på min Red Devil, og han skiftede også motoren uden beregning.
Dog sagde han at i princippet er der ikke livsvarig garanti på motoren, hvis det er rigtig, så ser jeg ikke den store fidus i de dyre pumper.
Min må ikke stå nedykket så dækker garantien ikke.

Karl
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg kører med en Oceanrunner OR6500, og den har kørt upåklageligt i lige godt 2 år hos mig, plus den tid den har kørt hos den tidligere ejer
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

RedDevil er IKKE beregnet til Saltvand. Det er beskeden fra Klaus Jansen (ejeren af Royal Exclusiv) - Akslen kan ikke holde til saltvand:
http://zeovit.com/forums/showthread.php ... aus+jansen

Hvis din Red Dragon er brændt sammen efter sølle to år, ville jeg klart kontakte Royal Exclusiv eller din forhandler. Mon ikke de kan hjælpe med og få den renoveret..
Men da det er anden pumpe du brænder af ville jeg (hvis det var mig), stoppe op og lige overveje om der er noget i mit setup som kan være skyld i det:
- Er der snegle eller andet der kan ende op i pumpen?
- Afkalker jeg ofte nok?
- Er der altid nok vand til pumpen?
- Er pumpen koblet rigtigt op? Der må f.eks. ikke være forhindringer eller haner på SUGE siden

Mvh
Henrik
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Har benyttet Eheim universal 1262 på tredie år, og den kører bare.
( og jeg er ikke flittig med afkalkning)

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Ja jeg ved at Red Devil ikke er beregnet til saltvand, min forhandler sagde at så længe den ikke er neddykket er der ikke noget problem og rotor akslen skulle være en bedre kvalitet.

Karl
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

zimba skrev:Ja jeg ved at Red Devil ikke er beregnet til saltvand, min forhandler sagde at så længe den ikke er neddykket er der ikke noget problem og rotor akslen skulle være en bedre kvalitet.

Karl
Det må så være din forhandlers ord mod producentens.. Jeg tror mest på producenten - Som nævnt var svaret at akslen ikke var beregnet til saltvand (Det er skruerne heller ikke, men når den står tørt er rust nok et mindre problem)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det med akselen ikke er beregnet til saltvand, kan godt passe i teorien.
Jeg har tidligere brugt powerheads som havde metal aksel. Og selv efter flere års brug, var det ikke antydning af rust/nedbrydelse at se på akselen.
Så mange gange skal man tage det med et gran salt.

Hvorfor skulle en Red devil være mere beskyttet oven vand end under??
Red devil er mig bekendt en pumpe beregnet til have damme, og er lavet til at stå i dammen. Hvis den er vandtæt i havedammen, er den det nok også i sumpen.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

jeg har igennem lidt over et år brugt Laguna jet, de koster ikke så meget, og der er tryk på skidtet.. De larmer heller ikke specielt. køre pt med en 6000l model, og der er altså godt tryk på. den bruger ca 60w
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Carsten skrev:Det med akselen ikke er beregnet til saltvand, kan godt passe i teorien.
Jeg har tidligere brugt powerheads som havde metal aksel. Og selv efter flere års brug, var det ikke antydning af rust/nedbrydelse at se på akselen.
Så mange gange skal man tage det med et gran salt.

Hvorfor skulle en Red devil være mere beskyttet oven vand end under??
Red devil er mig bekendt en pumpe beregnet til have damme, og er lavet til at stå i dammen. Hvis den er vandtæt i havedammen, er den det nok også i sumpen.
Der er iflg. RE ikke brugt titaniumskruer til RedDevil pumperne - Så hvis pumpen står tørt og væk fra salt. Så tærer de skruerne måske ikke i samme grad :dontknow: - Det kan da sagtens være at mange pumper (inkl RedDevil) sagtens kan holde til saltvand i årevis, men jeg ville ikke tage chancen med en pumpe så dyr som en fra Royal Exclusiv....
Royal Exclusiv kan jo meget nemmere afvise og hjælpe dig hvis de finder ud af at du har brugt din Red Devil i saltvand... Det er lidt sværere hvis du har en RedDragon...
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

Jeg har nu haft en Red Dragon 4500 stående i saltvand i 2 år uden problemer. Jeg har også har en stående udenfor sumpen. Begge var der ikke forskel i. Den virker perfekt og da jeg tog den op og rensede den for at gøre den klar til salg var det ikke til at se at den har kørt i 2 år. Den står bare og venter på en køber i fin stil, men min nye Red Dragon 6000 er fint placeret i saltvand igen i det nye akvarie.

/HerrO
Brugeravatar
ringsborg
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af ringsborg »

ja nu skal det siges at på red dragon står at den kan bruges til saltvand og at den har været neddykket har intet med at den er brændt af i vigilierne da el delen er støbt og er fuldstændig vandtæt.
hvor de gamle oases pumper er med el anker og et leje og pakdåse til pumpehus hvor pakdåsen ikke kan holde til saltvand.
de nyrer oases ECO pumper er med støbt el del og magnet anker.
MVH:
Bjarne Ringsborg

ca 3 M. Saltvand
viewtopic.php?t=3138
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

ringsborg skrev:ja nu skal det siges at på red dragon står at den kan bruges til saltvand og at den har været neddykket har intet med at den er brændt af i vigilierne da el delen er støbt og er fuldstændig vandtæt.
hvor de gamle oases pumper er med el anker og et leje og pakdåse til pumpehus hvor pakdåsen ikke kan holde til saltvand.
de nyrer oases ECO pumper er med støbt el del og magnet anker.

RedDragon er til saltvand. Det er vi enige om! Og den kan iflg. producenten sagtens stå neddykket. Jeg ville helt klart brokke mig til forhandleren og eventuelt få at vide hvad der er galt og hvad det koster at få reperaret.. RedDragon 8000 koster vel 5000,- kroner! og den skal dælme kunne holde mere end 2 år til den pris (Hvis altså man bruger den korrekt)...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"