En MØG dag!?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 88
16
Postnummer: 5210 Odense NV

En MØG dag!?

Indlæg af Gino »

Hej.

Ville lige fortælle om min trælse oplevelse idag:

ved en ca 16 tiden hører jeg at min ene Hydor koralia 4 begynder at larme i det mget som lige når den startes op, skiller den af og renser den men mens jeg står og renser den begynder en af de andre koralia pumper og larme ligesådan!! da slår det mig at et eller andet er galt.. 2 min efter begynder min blæser at tænde selvom der ikk er ret varmt i mit akvarie! fundere lidt over hva der sker og kontakter min kammerat der er eletriker og spørger hvordan ting evt kan te sig hvis spændingsfald? han komer og måler så de forskellige grupper og opdager at den er meget ustabil(spændingen, volt) og ringer da til Energifyn og de kommer så ud og finder så ud af at det er hele vores vænge det er galt med og ringer efter en ja de kaldte det en "luftlift", de afbryder strømmen.. jeg har heldigvis lånt mig en lille generator og kobler den til da pludselig strømmen bliver afbrudt(igen varsel).. der går ca en halv time og de kommer tilbage og siger de har fundet fejlen og jeg kan sætte det hele nornalt til igen, hvilket jeg gør!! ca 5 min efter begynder min hydor igen at hugge i det og måler spændingen og den svinger mellem 180 og 205 volt! fanger så eletrikerne fra Energifyn igen og de begynder så at rode videre.
Jeg kobler igen det hele på generatoren og sætter mig ind i stuen lidt efter går jeg ind og tjekker om det hele er som det ska være og igen strøm!! jeg går så ud til generator og ser at stikket er faldet ud og stribser det så fast... så langt så godt.. jeg sætter mig ind lidt igen og så tilbage og ser at fry hele er slukket og og tjekker generator og ser denne gang et stribsen er smeltet over og ændre så den måde jeg stribser den fast på og det holder så endelig!ved en 20. 00 snakker jeg med Energi fyn folkene der roder med det og de siger at nu er strømmen rimelig stabil da de har lavet en slags lus ting i "luft ledningerne" pga de ikk kunne finde fejlen og de ville køere hjem nu!!!!
Jeg blev rimeligt skuffet og fortalte igen min situation mht akvariet osv pga de svingerne ødelægger mine pumper da de HAKKER mega i det osv!
De kunne ikk sige hvornår de ville lave strømmen tilbage som de rigtigt ska værer men fik et tlf nr jeg kunne ringe på imorgen tidlig kl 07.00 om jeg slka tage fri for arb for at være hjemme og holde øje med det hele!!

Det hele er lidt træls et tidspunkt da mine fisk osv er nyankommet og har en del hvide pletter osv og det hjælper ikk på det med de ja 4.5 afbrydelser på idag... og hvme vved evt hvor mange imorgen!

men bare husk i folk det ejer en hyder koralia pumpe at den ikk tåler en spænding under 2ca 206 volt så går den helt amok!! .. men mine billige Seio kørte dog bare videre trods spændingdfald!

Nå den var den historie:-) sku lige af med det:-)

Sov godt

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Re: En MØG dag!?

Indlæg af Lord Mike »

Puha, ja en ulykke kommer sjældent alene.....Håber alt bliver vel snarest.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Skod at folkene ikke kan lave fejlen med det samme... :BA
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

JA det er bare træls!! har lige snakket med Energi fyn igen og de kommer nok at kigger på strømmen imorgen så der er jeg nød til at tage fri fra arbejde osv!!

Nej som i siger en ulykke som sjældent alene!

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Kan kun være enig: smadrede min fine nye RC helicopter pga. jeg ikke fik sat batteripakken ordenligt fast :-p

~2000 kr til reservedele og den kan flyve igen
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

exzos skrev:Kan kun være enig: smadrede min fine nye RC helicopter pga. jeg ikke fik sat batteripakken ordenligt fast :-p

~2000 kr til reservedele og den kan flyve igen
Ej hvor træls!

er ikk helt med på hva der gik galt? de batterier var det din "nødstrøms generator"?

MVH
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Batterierne er for at kunne styre servoerne, altså hele helicopteren. Får den ingen strøm kan jeg ikke styre den også er der kun en vej - det er ned :)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

nå ok!! træls nok!

Haha kan godt lide din signatur:-)

Ja vi er stædige her på fyn:-)

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

Tror i ikk at det hele gentog sig igen igen!!

kl ca 1730 begynde mine pumper og larme helt vildt og hakke i det!! tog dem fra og målte da spændingen ved stik kontakten og ved indgangforsygningen! svingede mellem 175-205 volt!! ringede så til Energi fyn igen og de kom ud men da de kom var spændingen kommet op igen denne gang ! så de kørte igen for de "kunne" ikk finde fejlen!! så jeg er pænt træt af det men imorgen sku jeg komme på en aden station men håber bare den er stabil og ikk også har det problem!
Så er lidt spændt på imorgen!!!!
men sikkert en træls dag igen!

MVH
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"