placering af Favia??
placering af Favia??
Hej.
Ville hører jer om hvor i akvariet i ville placere den? ved godt med lys og strøm eller hvordan?
Fodre i den med plankton? og hvilket plankton?
MVH
Ville hører jer om hvor i akvariet i ville placere den? ved godt med lys og strøm eller hvordan?
Fodre i den med plankton? og hvilket plankton?
MVH
Re: placering af Favia??
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2008
Mine to er placeret ca. 15-25 cm under vandspejlet skråt under 150W HQI og så 4x24W T5. De får ikke super meget cirkulation. Det ser indtil videre ud til at passe dem meget fint...
Jeg har set mine fange artemia når jeg fodrede mine fisk, men har endnu ikke fodret dem direkte... Ville bruge artemia eller cyclops til foder.
Jeg har set mine fange artemia når jeg fodrede mine fisk, men har endnu ikke fodret dem direkte... Ville bruge artemia eller cyclops til foder.
Ok.. har ikk set mine med fange armene ude endnu! når de har fanget artemia var det så om dagen?Vænge skrev:Mine to er placeret ca. 15-25 cm under vandspejlet skråt under 150W HQI og så 4x24W T5. De får ikke super meget cirkulation. Det ser indtil videre ud til at passe dem meget fint...
Tak for dit svar:-)
MVH
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Mine ligger på bunden med 65 cm vandstand, kun belyst med T5...
- Ved placering på bunden har du bedre plads til mere lyskrævende arter i toppen!
- Ved placering på bunden har du bedre plads til mere lyskrævende arter i toppen!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
Det var kort efter "lukketid" så der havde vel været helt mørkt i en 5 minutters tid...
Elsker at se mine LPS fange mad!

Ok.. mine har ikk deres fangearme ude før ca en halv time efter men de er jo også nye:-) prøvede lidt med lidt rød plankton!Vænge skrev:Det var kort efter "lukketid" så der havde vel været helt mørkt i en 5 minutters tid...
Fodre du dine koraller? hvis ja så alle efter slukket lys eller hvordan?
MVH
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
Mine favia'er er også splinter nye, men der er så også forskel på de to jeg har fået mig. Den ene vender "inside out" næsten med det samme lyset slukker, hvorimod den anden ikke har vist mig andet end dens LANGE sweeper tentakler....wow der fik jeg mig alligevel en overraskelse! Så pas endelig på hvad du sætter dem tæt op ad!
Jeg fodrer mine koraller engang imellem når jeg alligevel giver fiskene frostfoder. Det sker så mest når lyset er tændt, så det er primært min Wellsophyllia, til tider min scolymia (når den kan overtales til at blive sulten), min bubbletip anemone, min goniopora, bobbelkoral og mine forskellige knappolypper der får sig en tur. Har nu en plan om også at fodre lidt cyclops efter lyset slukker engang imellem - det ville helt sikkert være det mest optimale tidspunkt for de fleste af LPS'erne.
Jeg fodrer mine koraller engang imellem når jeg alligevel giver fiskene frostfoder. Det sker så mest når lyset er tændt, så det er primært min Wellsophyllia, til tider min scolymia (når den kan overtales til at blive sulten), min bubbletip anemone, min goniopora, bobbelkoral og mine forskellige knappolypper der får sig en tur. Har nu en plan om også at fodre lidt cyclops efter lyset slukker engang imellem - det ville helt sikkert være det mest optimale tidspunkt for de fleste af LPS'erne.
Ok.. hva for nogle typer har du fået dig?Vænge skrev:Mine favia'er er også splinter nye, men der er så også forskel på de to jeg har fået mig. Den ene vender "inside out" næsten med det samme lyset slukker, hvorimod den anden ikke har vist mig andet end dens LANGE sweeper tentakler....wow der fik jeg mig alligevel en overraskelse! Så pas endelig på hvad du sætter dem tæt op ad!
Det går en time eller ca før mine begynder at komme med lidt af deres tentakler men når den er tilvænnet går det sikkert hurtigere:-)
Jeg vil også fodre mine koraller en gang eller 2 om ugen:-) for at se om det giver et godt resultat:-)
MVH