EVANDK skrev:Hej alle sammen.
Nu skal jeg også til og i gang med et saltvandsakvarie, men hvad skal jeg gøre.
har haft et 450l ferskvandsakvarie, og skal nu igang med saltvand.
har kigget på et RSM250, men er lidt i tvivl om det er et godt køb, har læst tråden med problemerene omkring varmen, men det kan jo løses med en køler, er det et godt køb?
Hvad med lyset er det godt nok til koraller?
eller skal jeg selv sammensætte et akvarie?
med venlig hilsen
EN NYBEGYNDER

Altså som de andre skriver så kommer det jo and på hvor meget du vil... jeg har selv haft bygget et juwel om til saltvand og det blev et fantasisk akvaium men det krever dog at man bruger en del tid på at studere de bedste løsninger og ja hva angår teknik til, så vil (mere have mere) man kan altid liiiiig
jeg blev desværre nød til at lukke min gamle balje ned og efter lidt overvejelse, kan jeg sku ikke undvære saltvand men må også indrømme at tiden ikke er der, defor har jeg så valgt et rsm (pakkeløsning) så må man jo bare lave det
rigtig godt

og der er skam mange mugligheder også ang tilføjelse af teknik i sådan et.. kun
fantasien sætter grænser!! ang lys så er det skam fint til de fleste sps bare husk de skal sidde
højt i baljen- lps burde ikke være noget problem... ang varme ja så er der mange der har problemer men det burde kunne løses med ekstra blæsere i armaturet.. ved det ikke men kan svare på det om en lille måned

jeg har ihvertfal smidt 6 blæsere i så må jeg se..

elles så er det bare en ganske almindelig bordblæser på til vandspejlet eller lidt is i overløbet, er jo kun her i de varme måneder problemet er
men vil råde dig til at hvis du har tiden og pengene så få bygget et fra bunden, måske lave din egen balje om ?
Hilsen Kirling