Hvad ville i gøre!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
EVANDK
Rev hummer
Rev hummer
Reactions: 0
16
Postnummer: 3000 Helsingør

Hvad ville i gøre!

Indlæg af EVANDK »

Hej alle sammen.

Nu skal jeg også til og i gang med et saltvandsakvarie, men hvad skal jeg gøre.

har haft et 450l ferskvandsakvarie, og skal nu igang med saltvand.

har kigget på et RSM250, men er lidt i tvivl om det er et godt køb, har læst tråden med problemerene omkring varmen, men det kan jo løses med en køler, er det et godt køb?

Hvad med lyset er det godt nok til koraller?

eller skal jeg selv sammensætte et akvarie?

med venlig hilsen

EN NYBEGYNDER :hehe:
Saltvand er sagen
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Hvad ville i gøre!

Indlæg af thyme »

Ville selv helt klart starte 450'eren op istedet for rsm, de er pæne ud af pakken og så er det vist det
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af exzos »

Vi kan da ikke vælge hvad du skal købe ;)

Hvad synes du selv er pænest? Hvis du ikke gider lave noget selv, så er RSM250 et fint akvarie (dog er køleren nok et must have) lyset er fint også til lidt stenkoraller.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Det er jo svært at sige hvad du skal købe, men jeg kan fortælle dig, at jeg lige har købt et Giesemann 250L med skab hos decocean til erstatning af mit gamle RSM 130. Fordelen ved ikke at købe et RSM 250 er, at jeg har frit valg på alle hylder hvad angår det tekniske tilbehør Ved RSM er man låst fast med det isenkram der kommer med akvariet, og så bliver mit akvarie i øvrigt leveret med sump. Men i sidste ende er det en temperamentsag hvad man vælger.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

nesnej skrev:Det er jo svært at sige hvad du skal købe, men jeg kan fortælle dig, at jeg lige har købt et Giesemann 250L med skab hos decocean til erstatning af mit gamle RSM 130. Fordelen ved ikke at købe et RSM 250 er, at jeg har frit valg på alle hylder hvad angår det tekniske tilbehør Ved RSM er man låst fast med det isenkram der kommer med akvariet, og så bliver mit akvarie i øvrigt leveret med sump. Men i sidste ende er det en temperamentsag hvad man vælger.
Nice nok.. Hvad ligger sådan et i? Vel i den dyre ende, når det nu er Giesemann? Men de er flotte deres akvarier :y
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2630 Taastrup

Indlæg af stefan_sørensen »

EVANDK skrev:Hej alle sammen.

har kigget på et RSM250, men er lidt i tvivl om det er et godt køb, har læst tråden med problemerene omkring varmen, men det kan jo løses med en køler, er det et godt køb?

med venlig hilsen

hvis du vil vælge et rsm fordi du måske ikke er så teknisk anlagt eller ikke gider ud at finde det fornødne udstyr, så ville jeg nok vælge at finde et brugt allerede kørende akvarie med alt udstyr til.. det kan du få billigere end et rsm 250 og så vil du være fri for en masse problemer (hvis du køber rigtigt, vel og mærke)
ville aldig råde dig til at købe rsm, pga problemerne derved som du selv er inde på..
eller er alternativet at lave dit nuværende om til salt, med mindere du vil have begge kørende??
det kan gøres simpelt og du kan jo få en masse hjælp her inde hvis du er i tvivl om hvordan det skal eller kan gøres..
og vil mene at du kan få en fin balje ud af det hvis du vil ofre det samme på en ombygning som du vil på et rsm 250..
køb brugt så kommer du rigtig langt for det halve..
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Michel sørensen
Foxface
Foxface
16
Postnummer: 5240 Odense NØ

Indlæg af Michel sørensen »

jeg ville også købe et brugt og du kan få et stort akvarie med alt til op fisk og koraller til det samme som et redsea 250 koster og det er uden fisk og koraller og masse udstyr.
819l saltvand!
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8210 Århus V
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Prøv også evt at tage kontakt til trope akvarier og deepocean, de kan også levere special byggede akvarier til rimelige priser. Jeg har set tropeakvarier og det er skide flot lavet, jeg har endnu ikke set deepocean's kvalitet.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Jeg kender ikke det endelige beløb på mit Giesemann akvarie. Det afhænger meget af hvad der skal kobles på af udstyr. Jeg har F.eks. lig købt en brugt skummer her på saltvandsforum. en ATB Nano Cone B skummer til 2400,- plus porto. Osmolatoren har jeg i forvejen. Det er en Deltec Aquastat 1000. Jeg vil tro det samlet bliver til en pris omkring 12 -14.000 kr. - Og så skal alt det levende i.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Kirling
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Kirling »

EVANDK skrev:Hej alle sammen.

med venlig hilsen

Altså som de andre skriver så kommer det jo and på hvor meget du vil... jeg har selv haft bygget et juwel om til saltvand og det blev et fantasisk akvaium men det krever dog at man bruger en del tid på at studere de bedste løsninger og ja hva angår teknik til, så vil (mere have mere) man kan altid liiiiig ;)

jeg blev desværre nød til at lukke min gamle balje ned og efter lidt overvejelse, kan jeg sku ikke undvære saltvand men må også indrømme at tiden ikke er der, defor har jeg så valgt et rsm (pakkeløsning) så må man jo bare lave det rigtig godt :W og der er skam mange mugligheder også ang tilføjelse af teknik i sådan et.. kun fantasien sætter grænser!! ang lys så er det skam fint til de fleste sps bare husk de skal sidde højt i baljen- lps burde ikke være noget problem... ang varme ja så er der mange der har problemer men det burde kunne løses med ekstra blæsere i armaturet.. ved det ikke men kan svare på det om en lille måned :y jeg har ihvertfal smidt 6 blæsere i så må jeg se.. :beer: elles så er det bare en ganske almindelig bordblæser på til vandspejlet eller lidt is i overløbet, er jo kun her i de varme måneder problemet er

men vil råde dig til at hvis du har tiden og pengene så få bygget et fra bunden, måske lave din egen balje om ?

Hilsen Kirling
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"