Udskiftning af mesh wheel til ATI BM 160
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Udskiftning af mesh wheel til ATI BM 160
Min ATI MB 160 kunne nok godt trænge til en udskiftning af enten hele pumpen eller det mesh wheel som er ved at være lidt flosset.
Jeg har læst mig til at pumpen hedder en PSK Sicce 2500. Kan denne eventuelt skiftes til en anden pumpe som er mere støjsvag og eventuelt blive mindre varm?
Er det nogen der har et link til hvor man kan købe denne i DK:
http://www.reefspecialty.com/p407/ATB-S ... _info.html
Og er der nogen erfaringer med lignende? Jeg har læst, at det skulle tage en del af støjen fra pumpen. Håber også på mere effektiv afskumning.
Jeg har læst mig til at pumpen hedder en PSK Sicce 2500. Kan denne eventuelt skiftes til en anden pumpe som er mere støjsvag og eventuelt blive mindre varm?
Og er der nogen erfaringer med lignende? Jeg har læst, at det skulle tage en del af støjen fra pumpen. Håber også på mere effektiv afskumning.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Udskiftning af mesh wheel til ATI BM 160
jakobvillien skrev:Min ATI MB 160 kunne nok godt trænge til en udskiftning af enten hele pumpen eller det mesh wheel som er ved at være lidt flosset.
ATB er vel de eneste som kan give et 100% svar.
http://www.aquariumtechnik.at/Willkommen.html
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Kan du ikke bare købe den du har linket til?? Så vidt jeg kan se, så sender de også internationalt 

- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jo sikkert, det kan også sagtens være jeg bare gør dette. Men det bliver lidt dyrt for noget jeg ikke er sikker på om virker efter hensigten så var nysgerrig efter om nogen har forsøgt sig med det. Nu har jeg læst hele tråden om BM serien, og flere steder sværger de til at dette nye hjul skulle forbedre både støj og ydeevne.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det er en pumpe der ikke bruger meget strøm og mine bliver heller ikke varme overhovedet ?
Så jeg ville nok købe en ny pumpe af samme type ! Men kan ikke se hvorfor pumpehuset skulle være defekt sådan lige, med mindre det er brændt helt af. Så måske blot starte med en ny rotor ?
Så jeg ville nok købe en ny pumpe af samme type ! Men kan ikke se hvorfor pumpehuset skulle være defekt sådan lige, med mindre det er brændt helt af. Så måske blot starte med en ny rotor ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Beretningerne om hvor varme de bliver er vist også meget forskellige, men mit system er heller ikke så stort (kun 160 liter med 80 liter sump), og så kan lidt ekstra varme også give problemer i sommerperioden. Måske en ny rotor er en god idé også.