akvastail akvarie
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6740 Bramming
akvastail akvarie
hej jeg vil meget gerne have hjælp fra personer der har et akvastabil, str. er lige meget. Har nemlig selv købt et akvastabil på 180L og vil meget gerne have hjælp til at få den bygget op og høre hvordan i har jeres med udstyr og sådan. hilsen rasmus
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Re: akvastail akvarie
hvad er det du vil vide helt præcis? 

-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
hvor du har dit udstyr og hvad du har. og hva str. det er. den jeg har er som skrevet et 180L og med original skab under med 2 låger.
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
oki , sys bare slet ikk jeg kan overskue og skulle igang, aner ikk hvad jeg skal bruge og hvordan det skal gøres. total flad
- Danholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Geografisk sted: Vejrup
Hejsa
Det lyder lidt som om du ikke har studeret dette emne inden du bestemte dig for at få saltvand, måske skulle du bruge
et par dage på dette forum og læse en masse af de "træde" der omhandler det, du er itvivl om.
Der er en fane øverst på siden. Brug den og du kommer langt i din søgen på svar.
Jeg er selv ny i denne fantasktiske verden og har da også stillet de andre brugere at par spørgsmål og de er gode til at svare igen.. meeen læs lidt mere om det og få lidt mere viden inden du bygger sump osv.
Måske skulle du tage fat i et par af brugerne fra esbjerg, om du må komme og se deres akvarie.
om det er Akvastabil eller et andet spiller ingen rolle det er princippet du skal have fat i.
Mvh Dan
Det lyder lidt som om du ikke har studeret dette emne inden du bestemte dig for at få saltvand, måske skulle du bruge
et par dage på dette forum og læse en masse af de "træde" der omhandler det, du er itvivl om.
Der er en fane øverst på siden. Brug den og du kommer langt i din søgen på svar.
Jeg er selv ny i denne fantasktiske verden og har da også stillet de andre brugere at par spørgsmål og de er gode til at svare igen.. meeen læs lidt mere om det og få lidt mere viden inden du bygger sump osv.
Måske skulle du tage fat i et par af brugerne fra esbjerg, om du må komme og se deres akvarie.
om det er Akvastabil eller et andet spiller ingen rolle det er princippet du skal have fat i.
Mvh Dan
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
som danholm skriver synes jeg helt sikkert du skal læse lidt flere ting herinde os nogle af de der "start op" artikler som der er blevet lavet som beskriver meget af alt det du har brug for at vide i starten plus hvordan det hænger sammen med sump osv. hvis du fx ikke ved hvad sumpen går helt præcis ud på så søg sump herinde og der kommer mange tråde frem ang hvordan sumpene virker på forskellige måder og hvordan det er mest praktisk ang rørføringen 

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg ved ikke, om du allerede har læst den men her er en længere artikel på dansk om opbygning af et akvarie til saltvand:
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Opstar ... ndsakvarie
I øvrigt ligger rigtigt meget af informationen fra saltvandsforum efterhånden på saltvandswiki og det er de samme mennesker der vedligeholder artiklerne, som skriver herinde.
Kig ind: http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Forside
/Kim
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Opstar ... ndsakvarie
I øvrigt ligger rigtigt meget af informationen fra saltvandsforum efterhånden på saltvandswiki og det er de samme mennesker der vedligeholder artiklerne, som skriver herinde.
Kig ind: http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Forside
/Kim
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
hehe... plus, hvis du er total flad, så du helt sikkert gået forkert, man ender med at bruge alt for mange penge... der er altid lige en ting mere man skal have... .p
- Danholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Geografisk sted: Vejrup
Hej Skrald
Jeg er selv ved at lave et 128 l med udv. sump denne uge så du er velkommen til at kigge forbi sidst på ugen og se hvad jeg har lavet.
Dan
Jeg er selv ved at lave et 128 l med udv. sump denne uge så du er velkommen til at kigge forbi sidst på ugen og se hvad jeg har lavet.
Dan
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
hej dan
er det os et akvastabil du har dig?
er det os et akvastabil du har dig?
Husk der sider alu ramme på et akvastabil og her vil salten vandre på ramen.
Ikke det mest optimale at bruge et akvastabil men kan godt lade sig gøre bare man forsejler ramen i toppen med silicone.
Steen
Ikke det mest optimale at bruge et akvastabil men kan godt lade sig gøre bare man forsejler ramen i toppen med silicone.
Steen
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Ja, giv det en ordentlig gang silikone, eller noget skibslak som kan binde på metal, så det ingen problem 

-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
oki takker
- Danholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16