hvordan har I lavet jeres gennemføring?
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
hvordan har I lavet jeres gennemføring?
Hej.
Jeg er stadig ved at klargøre mit ferskvandsakvarie til saltvand, og er nu nået til at skulle lave gennemføringer i bunden, til sumpen under. spørgsmålet er nu bare, hvordan vil I anbefale man laver dette? Jeg regner med at lave 2 huller, et til fremløb på ca. 32mm og et til "nedløb" på 40-50mm. men skal jeg ud og ofre på rigtige pakninger til gennemføringen, eller er der et trisk man kan lave som er lige så godt? Hvis jeg vælger pakninger, skal det så være til gevind eller rør? Og hvad er egentlig forskellen for der skal vel altid rør på alligevel?
Håber I kan hjælpe mig.
MVH
Anders Bagger
Jeg er stadig ved at klargøre mit ferskvandsakvarie til saltvand, og er nu nået til at skulle lave gennemføringer i bunden, til sumpen under. spørgsmålet er nu bare, hvordan vil I anbefale man laver dette? Jeg regner med at lave 2 huller, et til fremløb på ca. 32mm og et til "nedløb" på 40-50mm. men skal jeg ud og ofre på rigtige pakninger til gennemføringen, eller er der et trisk man kan lave som er lige så godt? Hvis jeg vælger pakninger, skal det så være til gevind eller rør? Og hvad er egentlig forskellen for der skal vel altid rør på alligevel?
Håber I kan hjælpe mig.
MVH
Anders Bagger
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det vil være et dumt sted at spare lidt kroner. Køb de rigtige tankgennemføringer, andet vil være dumt, da chancen for at det ikke er tæt er for stor. Det er derudover også genske svært at lave det om, når der først er vand i akvariet. 32mm som fremløb, lyder ganske voldsomt! Hvorstort er akvariet?? Jeg bruger selv 25mm rør til fremløb. Ligeledes synes jeg at 50mm i retur er stort, men selvfølgelig hvis du ikke laver et nød rør.
koiimport.dk er vist nok de billigste med tankgennemføringer.
koiimport.dk er vist nok de billigste med tankgennemføringer.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
på dem med gevind følger der en gummi pakning med
som man sætter i fra akvarie siden
og.. så er det bare at skrue møtrikken på (lidt cillikone )på bægge sider
så er man da sikker på at det er tæt
og du kan se hvornår det er tid til ikke at stramme mere (cillikonen vil komme ud der hvor det er i overskud )
mvh snogen
som man sætter i fra akvarie siden
og.. så er det bare at skrue møtrikken på (lidt cillikone )på bægge sider
så er man da sikker på at det er tæt
og du kan se hvornår det er tid til ikke at stramme mere (cillikonen vil komme ud der hvor det er i overskud )
mvh snogen
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ja jeg må stemme ind her med at du skal bruge de par 100 kr på nogle gennemføringer - at blot lime rør igennem med silikone er alt for usikkert !
ø20 til fremløb og ø32 til sumpen lyder som en fin ide
ø20 til fremløb og ø32 til sumpen lyder som en fin ide

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kig på http://www.koiimport.dk
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Tak, har været derinde og kigge, og så var det jeg blev forvirret... rør kan jeg nok selv finde ud af, men kan man sætte et alm rør direkte på sådan en gennemføring? Og kræver det at det er en speciel type? Eller skal man have noget fittings på for at et rør kan forbindes på en gennemføring? Ved godt det er mange spørgsmål, men er bare ret grøn på det område.. 

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Arhhh... tænkte jo nok der var en lille skilling og spare et sted
Men tror jeg vil bestille nu så, og regner med at ligge nogle billeder ind, når jeg når lidt længere.. der skulle vel ikke være nogen herinde på forumet der har et glasbord der passer til ø20 gennemføringen? Den skal vel være lidt større end 20mm?