Har i prøvet Halt Parasites?
Har i prøvet Halt Parasites?
Hej.
Ville hører om nogle af jer har effaringer med halt parasites? er der nogle bivirkninger ved brug af dette? hvis det slår hvide ned slår det så også nogle af de gode bakterie osv ihjel? koraller sku ikk tage skade vel?
Har nemlig en stor flot palet kirug der har fået hvide pletter(har været her i 3 dage) og vil bare ikk miste den men ska jeg bare lade den gå og gøre intet eller ska den have en tur med det Medicin?
Hva ville i gøre?
MVH
Ville hører om nogle af jer har effaringer med halt parasites? er der nogle bivirkninger ved brug af dette? hvis det slår hvide ned slår det så også nogle af de gode bakterie osv ihjel? koraller sku ikk tage skade vel?
Har nemlig en stor flot palet kirug der har fået hvide pletter(har været her i 3 dage) og vil bare ikk miste den men ska jeg bare lade den gå og gøre intet eller ska den have en tur med det Medicin?
Hva ville i gøre?
MVH
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
Re: Har i prøvet Halt Parasites?
når du ikke har jaft den længere tid, ville jeg vente med medicin.. sørg istedet for at den æder så meget som overhovedet muligt
rozzzna skrev:når du ikke har jaft den længere tid, ville jeg vente med medicin.. sørg istedet for at den æder så meget som overhovedet muligt
Ok.. jeg gider den en dag mere og ser om det bliver noget værre!! der kommer flere og flere hvide pletter per dag!
Kender du det medicin?
MVH
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
Jeg bruger selv esha oodinex, som har virket de får gange jeg har haft brug for det.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
jeg forstår da godt hvis den har fået stress pletter, når du siger at du har en STOR palet kirurg i dit 150liters akvarie.. den skal efter min mening minimum have 400 liter hvis den er stor.. min palet er vel 10-12 cm og ville ikke byde den mindere vand end de 530 liter den har nu, den pisker jo rundt hele tiden og har brug for meget plads..
Haha den har 450 liter vand:-) så.-)stefan_sørensen skrev:jeg forstår da godt hvis den har fået stress pletter, når du siger at du har en STOR palet kirurg i dit 150liters akvarie.. den skal efter min mening minimum have 400 liter hvis den er stor.. min palet er vel 10-12 cm og ville ikke byde den mindere vand end de 530 liter den har nu, den pisker jo rundt hele tiden og har brug for meget plads..
Hvor har du de 150L vand fra?
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
har du ikke lige haft vandproblemer i dit 450 liters?? en palet er meget følsom overfor dårligt vand, havde forstået på dig at du ku havde din tudsefisk i 450'eren..Gino skrev:Haha den har 450 liter vand:-) så.-)stefan_sørensen skrev:jeg forstår da godt hvis den har fået stress pletter, når du siger at du har en STOR palet kirurg i dit 150liters akvarie.. den skal efter min mening minimum have 400 liter hvis den er stor.. min palet er vel 10-12 cm og ville ikke byde den mindere vand end de 530 liter den har nu, den pisker jo rundt hele tiden og har brug for meget plads..
MVH
skrev du ikke den anden dag i en anden tråd at du også havde et 150 liters?
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Det er sandsynligvis pletter foresaget af stress- jeg har været inde på det et par gange før og siger det igen: du bør holde lidt igen og lade dit akvarie modne ordenligt- finde balancen og opbygge en god og solid bakteriekultur- før du belaster systemet- du risikerer at din balje vælter og at du tillige slår fisk og koraler ihjel...
Det er blot et meget velment og godt råd fra en gammel saltvandsakvarist
Det er blot et meget velment og godt råd fra en gammel saltvandsakvarist

Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Jo har et par akvarier:-)stefan_sørensen skrev:har du ikke lige haft vandproblemer i dit 450 liters?? en palet er meget følsom overfor dårligt vand, havde forstået på dig at du ku havde din tudsefisk i 450'eren..Gino skrev:Haha den har 450 liter vand:-) så.-)stefan_sørensen skrev:jeg forstår da godt hvis den har fået stress pletter, når du siger at du har en STOR palet kirurg i dit 150liters akvarie.. den skal efter min mening minimum have 400 liter hvis den er stor.. min palet er vel 10-12 cm og ville ikke byde den mindere vand end de 530 liter den har nu, den pisker jo rundt hele tiden og har brug for meget plads..
MVH
skrev du ikke den anden dag i en anden tråd at du også havde et 150 liters?
Der var ikk dårligt vand i mit 450 L akvarie(som sådan) for så var den heller ikk kommet deri!
Det var bare mit nitrat filter der var begyndt at lugte lidt pga flowet var for langsomt men er renset og intet der lugter mere og målte selvfølgelig alle tænkelige værdier:-) mine vædier er mere end gode:-)
Der går nu 2 fisk i det 450 L
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
du er en modig mand gino, der er ikke så meget andet at sige
du fik startet det op den 15. juni med døde + levende sten. men hvis du ikke kan måle noget i vandet er det jo godt nok..

du fik startet det op den 15. juni med døde + levende sten. men hvis du ikke kan måle noget i vandet er det jo godt nok..

Jep:-)stefan_sørensen skrev:du er en modig mand gino, der er ikke så meget andet at sige![]()
ej stenene var kommet i akvariet før den 15 juni og inden havde de ligget næsten 2 mdr for at blive "afgasset" så derfor jeg ikk har døjet med en masse skidt:-) andet end de alm alger:-)
MVH
Slet igen der har effaringer med Halt Parasites?
Min kirug har nok dobbelt sp mange hvide pletter men se tiden an til imorgen!
MVH
Min kirug har nok dobbelt sp mange hvide pletter men se tiden an til imorgen!
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
bare gi den godt med nori tang, lad noget hænge til den hele tiden..
Det gider den ikk æde men nogle pellets jeg har.. men lader noget hænge nogle timer igen imorgen:-)stefan_sørensen skrev:bare gi den godt med nori tang, lad noget hænge til den hele tiden..
MVH