Problemet er også at de 2 rør jeg bruger pt. de ikke blander signe farver, men giver akvariet 2 forskellige farver (Front / bag ) - Der er meget irriterende...
Hvis jeg skal blander 14kk og 10kk kunne jeg så ikke ligsså godt bruge 2 stk 12kk?
(Jeg er lidt i tvivl om hvordan kelvin af forskellige grader blander sig, men jeg mener da at hvis de 2 lyskilder er lige kraftige (F.eks. 2X39W.) så vil de svarer til en kelvin grad midt imellem, hvis man bruger 2 forskellige... (Hvis lyset altså blander sig, hvilket jeg ikke tror de kommer til da de kommer til at side langt ude mod frontglas og bagglas og med reflektor der sender lyset rimeligt lige ned gennem vandet for at give en så høj ydelse som muligt...
Vedr.: prisen, så koster JBL 100,- kr. mere pr. stk. (Jeg har så heller ikke funder en forhandler der har dem begge...)
Desuden ved jeg at 10KK er for lidt til korallerne, men er bange for at 15k giver problemer med fiskenes farver, dog har jeg lige bestilt de 2 x 15k Geisemann... (De har ikke 14K, i den netbutik og jeg bestilte også forkobling dimmable til 2 x 39w.)
Så hvis det bliver for blåt, må jeg finde på noget andet...
Det er lidt ærgeligt at jeg ikke har set akvarier med div
lys med mine egne øjne...
Dog havde lysegrønne skiver og
koraller kraftige farver under HQI hos en jeg har handlet med, Jeg kender ikke HQI'ens kelvin, men selv under de 10.000K, som jeg har testet med derhjemme, er der næsten ingen farve på
koraller eller skiver, så da jeg tænkte at 12KK måske heller ikke var højt nok, valgte jeg at bestille dem på 15KK...
Men det er da ærgeligt hvis de ikke er som jeg vil have det...
(Jeg havde ikke tålmodighed til at vente længerer, da der er 10-14 dages leveringstid på forkoblingen...)
Men takker for svar...