Fange 2 klovn fisk i mit overløb / filter
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8850 Bjerringbro
Fange 2 klovn fisk i mit overløb / filter
Nogen der har nogen ideer om hvordan jeg får mine to klovn fisk op der fra !!??
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
Re: Fange 2 klovn fisk i mit overløb / filter
et net plejer at virke for mig
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8850 Bjerringbro
Det er et 58 liters akvarie så der er desværre ikke plads til et net
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Jeg har haft held til af fange min pudsefisk 2 gange på følgende måde (pudsefisk er rimelig sarte):
1. Stop punpen fra sumpen.
2. Hæld en kop salt i overløbsvandet og "rør rundt" (med nettet).
3. Efter 20-30 minutter er fiskende så dehydrede/nærbesvimet at de let kan fanges med en eller anden ting (jeg bruger en net, som jeg har bøjet langt og smalt).
4. Når fisken er tilbage i akvariet fra overløbet kan du e.v.t. erstatte noget af saltvandet sv.t. forbruget af salt og erstatte det med vand. (1 liter vand pr. 33. gram).
Fisken bliver dehydreret af alt den salt og den flyder oven på (i et vist omfang). Det har indtil videre været afprøvet på pudsefisken x flere og en dværgkejser uden problemer (de er dog noget "tamme" efter behandlingen, men aldrig døde)
3. Efter 20-30 minutter er fiskende så dehydrede/nærbesvimet at de let kan fanges med en eller anden ting (jeg bruger en net, som jeg har bøjet langt og smalt).
4. Når fisken er tilbage i akvariet fra overløbet kan du e.v.t. erstatte noget af saltvandet sv.t. forbruget af salt og erstatte det med vand. (1 liter vand pr. 33. gram).
Fisken bliver dehydreret af alt den salt og den flyder oven på (i et vist omfang). Det har indtil videre været afprøvet på pudsefisken x flere og en dværgkejser uden problemer (de er dog noget "tamme" efter behandlingen, men aldrig døde)
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
kan du heller ikke få nallerne ned? Jeg har altid bare sænket vandstanden til 5-10 cm og fisket dem med fingrene
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: vordingborg
umiddelbart tror jeg ikke dette er en særlig god ide selvom fisken ikke dør nu og her vil der være fare for at organer som nyrer kan tage skade af den behandling. Men ok hvis der ikke er andre muligheder så dør den selfølgelig alligevel.Eskildsen skrev:Jeg har haft held til af fange min pudsefisk 2 gange på følgende måde (pudsefisk er rimelig sarte):
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Min hun gjorde samme nummer for tre uger siden. Jeg fik hende op med et lille net og en tommestok, som jeg rodede rundt med. Der er nemlig stort set heller ingen plads i mit overløb for rør.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
... og når man så har fisket dyrene op, var det nok en fin idé, at lime noget tagrende-net henover overløbet, så det ikke gentager sig ?????
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor så mange foretrækker kam fremfor net ?
/Kim
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Det kunne være fordi at hvis fisken lægger sig oven på nettet så kommer den sommetider til at se lidt indtørret udNolan skrev:... og når man så har fisket dyrene op, var det nok en fin idé, at lime noget tagrende-net henover overløbet, så det ikke gentager sig ?????
/Kim

Mine er heldigvis så tamme at jeg næsten kan fange dem med hånden, det kan sagtens være en fordel en gang i mellem.
Men ved at der sagtens kan fås net der kan komme i overløbet, er nemlig selv ejer af et. Købte det da jeg havde samme oplevelse. Men sluk returpumpen, for de holder ikke længe i det samme kamme som den.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Der er sgu ikke meget liv i fisken i forvejen, hvis den bare bliver liggende....martinknorr skrev:...
Det kunne være fordi at hvis fisken lægger sig oven på nettet så kommer den sommetider til at se lidt indtørret ud![]()
...

Jeg har aldrig haft uheld med mit net.
/Kim
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Det er da også dumt at lave overløbet så lille at man ikke kan få en hånd derned
Det er OK at der er rør i vejen, men hvis de ikke er limer på tankgennemføringerne, er de jo til at tage op af overløbet - det er der flere der benytter sig af, både for rengøring af rør og hulboringer for at undgå støj...
Desuden findes der fiskenet ned til 4-5cm, det må vil kunne bruges...

Det er OK at der er rør i vejen, men hvis de ikke er limer på tankgennemføringerne, er de jo til at tage op af overløbet - det er der flere der benytter sig af, både for rengøring af rør og hulboringer for at undgå støj...
Desuden findes der fiskenet ned til 4-5cm, det må vil kunne bruges...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)