Centropyge bispinosa?
Centropyge bispinosa?
Hej.
Hvor mange af jer har sådan en makker gående og er reefsafe? der er godt nok delte meninger om den syntes jeg.-)
Har nemlig fundet en stor flot en i en butik:-) men er ikk meget for den hvis den kan finde på at røre mine koraller!
MVH
Hvor mange af jer har sådan en makker gående og er reefsafe? der er godt nok delte meninger om den syntes jeg.-)
Har nemlig fundet en stor flot en i en butik:-) men er ikk meget for den hvis den kan finde på at røre mine koraller!
MVH
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Re: Centropyge bispinosa?
Hey
Jeg har en stor fed en som passer sig selv, og ikk æder/napper koraller. Den er super fed. Æder alt jeg fodre med - frost eller tør
Dog tror den selv den er kejseren/herskeren over akvariet.....
Thomas
Jeg har en stor fed en som passer sig selv, og ikk æder/napper koraller. Den er super fed. Æder alt jeg fodre med - frost eller tør
Dog tror den selv den er kejseren/herskeren over akvariet.....
Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
- OleB
- Pudsereje
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4840 Nørre Alslev
- Saltvand siden?: 1975
- Kontakt:
hej
dværgkejser er de bedste (kejser) til vores revakvarie men de vil altid på et eller andet tidspunkt
nippe til korallerne, det er ikke sikkert at du ser det her og nu
har selv haft mange forskellige dværgkejser og på et eller andet tidspunkt (nipper de af korallerne)
som regel uden den store skade
med mindre at akvariet er meget lille.
vil mene at den best egnede dværgkejser er flammekejseren men den kan også nippe
dværgkejser er de bedste (kejser) til vores revakvarie men de vil altid på et eller andet tidspunkt
nippe til korallerne, det er ikke sikkert at du ser det her og nu

har selv haft mange forskellige dværgkejser og på et eller andet tidspunkt (nipper de af korallerne)
som regel uden den store skade

vil mene at den best egnede dværgkejser er flammekejseren men den kan også nippe

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Har haft en og skal ikke have flere, den var lidt dyr i koraller (foder). 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Hej.
Tak for jeres gode input! jeg må se om jeg tør at prøve sådan en men det er nu ikk sikkert:-)
Ole det kan være jeg ska prøve fllamme kejseren istedet for.
MVH
Tak for jeres gode input! jeg må se om jeg tør at prøve sådan en men det er nu ikk sikkert:-)
MVH
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg har en bispinosa, som ikke på noget tidspunkt har rørt korallerne, men den har så til gengæld kostet mig et par tridachna'er istedet, da den elser at nappe i disse
jeg har flere steder set at man anbefaler netop bispinosa'en som den mest reefsafe af centropygerne, hvorimod flammekejseren skulle være mindre reefsafe
at alle dværgkejsere på et tidspunkt med sikkerhed går i koraller, det er lidt af en påstand, men riskoen er der, og det at putte en kejser i et koralrevsakvarie, er lidt lige som lotto, nogen gange vinder man, andre gange ikke
jeg har flere steder set at man anbefaler netop bispinosa'en som den mest reefsafe af centropygerne, hvorimod flammekejseren skulle være mindre reefsafe
at alle dværgkejsere på et tidspunkt med sikkerhed går i koraller, det er lidt af en påstand, men riskoen er der, og det at putte en kejser i et koralrevsakvarie, er lidt lige som lotto, nogen gange vinder man, andre gange ikke
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Hvis man som udgangspunkt regner med at de på et eller andet tidspunkt går i korallerne bliver man ikke skuffet når det sker..
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
jeg har haft en omkring 4 år og den har aldrig rørt en koral...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Har prøvet stort set alle de gænse dværgkejsere i mine akvarier, alle er før eller siden gået i mine koraller, så slut med disse så længe der holdes koraller. Men for at gøre chancen større for at de ikke skal gå i koraller vil jeg anbefale at fodre kraftig, dette holder deres sult i skak og derved kan du måske undgå at de går i deres naturlige foder-emne. I disse tilfælde skal der være i overdimentioneret skummer på systemet.
For at bruge det samme ordsprog som Brian, så er det rigtig at det er lige præcis som med lotto, meget sjældent du vinder....
For at bruge det samme ordsprog som Brian, så er det rigtig at det er lige præcis som med lotto, meget sjældent du vinder....
Ok.. så tror jeg at jeg dropper tanlen om sådan en:-)
Nogen af jer der har holder en pincet fisk? men der er problemet vel det samme? en Chelmon rostratus?
Tak for alle de gode indput:-)
MVH
Nogen af jer der har holder en pincet fisk? men der er problemet vel det samme? en Chelmon rostratus?
MVH
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Hvis du har rørorme, så er de med garanti væk kort tid efter den kommer i akvariet, jeg havde én, den tvivedes fint, lige indtil den havde ryddet akvariet for alt hvad der hed rørorme. ikke bare de små, men osse de store "dyrt" indkøbte af slagsenGino skrev:Ok.. så tror jeg at jeg dropper tanlen om sådan en:-)
MVH
efter dette måltid, svandt den stille og roligt ind, fik den aldrig til at spise, og har derfor besluttet at denne art aldrig kommer ind i mit akvarie igen
Mvh. Brian
hmm møg.. faldt eller lige over nogle ander FLOTTE pincet fisk typer men tør dem ikk når jeg har koraller så!Brian C skrev:Hvis du har rørorme, så er de med garanti væk kort tid efter den kommer i akvariet, jeg havde én, den tvivedes fint, lige indtil den havde ryddet akvariet for alt hvad der hed rørorme. ikke bare de små, men osse de store "dyrt" indkøbte af slagsenGino skrev:Ok.. så tror jeg at jeg dropper tanlen om sådan en:-)
MVH
efter dette måltid, svandt den stille og roligt ind, fik den aldrig til at spise, og har derfor besluttet at denne art aldrig kommer ind i mit akvarie igen
En skam man ska gå glip af alle de flotte fisk, hvis de dog bare ville være med at æde korallerne:-)
MVH
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Geografisk sted: Horsens
Vi har haft en flammekejser, SKØN fisk som vi super gerne vil have igen, men vi tør ikke. Havde den ca 6 måneder hvor den ikke ænsede korallerne, før den overfaldt en hysterix der åbentbart pludselig faldt i dens smag. Herefter røg den desværre ud...Gino skrev:Hej.
MVH
Mvh Anette og Kristoffer
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Kejsere og koraller er efter min erfaring en dårlig ide!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013