Bubble king " lookalike"

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Bubble king " lookalike"

Indlæg af flemmiov »

:) He-he Tjek lige denne, kunne sgu sikkert godt bruges ! Pris: 500 $

http://www.fish-street.com/image_show.p ... f926b4a8b9
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Bubble king " lookalike"

Indlæg af flemmiov »

Lige et par billeder mere :sneaky2: - Klik på Images...

http://www.fish-street.com/bubble_magus ... ory_id=126
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

ja den ser jo ok ud og har da en eheim pumpe osv:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Ja, den ser da faktisk ikke helt skidt ud :)
Jeg ved dog ikke om at jeg ville smide så mange penge efter en skummer, før andre havde erfaringer med den :D
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

hvis jeg havde en sump ville jeg gerne have testet den:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Det ér jo bare at google den - der er reviews nok derude ;-)

/Kim
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Nolan skrev:Det ér jo bare at google den - der er reviews nok derude ;-)

/Kim
Det gjorde jeg med min skummer, og det var en rigtig go ting lige at læse hvad andre synes.
Mvh Michael
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Det er flere her i Norge som er tilfreds med bubblemaster skummere fra fish.street,så er det sagt :wink:
Men.. tror jig ville købt en model med enten Eheim eller aquabee pumpe monteret i ja..
Har ikke noen spesiel god erfaring med disse "kinapumper",dette firma selger.. :rolleyes:
Billige pumper,men levetid/ytelse?...og ikke å snakke om strømforbruget på noen av de..

Selve skummerskrogene,er jo mye "kopier"fra vores kendte merker,og mange av konstuksjonene de haver plagiert,her jo vist sig å virke godt,så med en god og tilpasset pumpe,skulle dette fungere fint ja.
Prisene er jo også tiltalende,sett i forhold til vores kendte "merkevarer", som visserligt hved å prise sig opp :rolleyes:
Må sige med ett hederligt untak.købte mig en ny Tunze masterline(den største med 4 pumper),og denne haver vanngjennomstrømning på over 5000l vand/luft 3400liter luft,og kostet mig "bare"12000nkr(under 10000dkr!fikk ett godt tilbud,og i FORRHOLD til ytelse/pris,så "parkerer"denne skummer Deltec,Bubble King etc. med god margin.
Er veldig fornøyd så langt efter 3.mnd.drift,og er helt stillegående.
"Nesten"Kinapriser på den fikk jig også :happy:
er jo litt lettere med "Europeiskt service-nett",om noe skulle skje..
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DennisJ »

Knut-Arne Berg skrev: købte mig en ny Tunze masterline(den største med 4 pumper..
Hej Knut-Arne,

Jeg kigger selv på 9420 skummeren, hvor meget plads skal der bruges for at få koppen af? den er 58cm høj, og jeg har kun 59cm i skabet.

Dennis
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

DennisJ skrev:
Knut-Arne Berg skrev: købte mig en ny Tunze masterline(den største med 4 pumper..
Hej Knut-Arne,

Jeg kigger selv på 9420 skummeren, hvor meget plads skal der bruges for at få koppen af? den er 58cm høj, og jeg har kun 59cm i skabet.

Dennis
Hej Dennis :happy:

Tror nok desverre du vil slite med en slig da :(
det som er spesielt med disse skummerne(på godt og vondt :rolleyes: ),er jo at hele reaktor-røret og skummerkopp er i ett stykke!
Med andre ord.. du må have minst 5cm klaring,for å få ud koppen fra et sligt skab..
På den andre side..får du 100% rengjort både stigerør og kopp i en opperation!,noe som maksimerer skummereffekten din.
De haver jo også en finurlig sag med at denne skummer ikke kan "overskumme",de vil si at ved foreksempel medisinering,døde fisk,eller noe uforusett,så "struper"skummeren ned på lufttilførsel,slig at ikke skumm eller lokk vil "hoppe i taget",der hos dig.
Dette haver skedd ett par ganger før med min gamle Deltec 703, og det blir mye søl av dette ja.. :sneaky2: ,så absolutt en ting jig liker med disse masterlinemodellene ja,og haver forsøkt å overskumme bevisst,for å teste ud dette på min nye Tunze,og det virker faktiskt helt efter bogen ja! :GO
Det jig IKKE likte noe særligt med min Tunze(ja det er jo allltids noe selvsagt :wink: ), var de to filterbeholderne med de små koppefiltere i...
Disse oppgir fabrikken til å være egnet for å hve kull/fosfatmedie i.., noe jig ikke kan begripe :dizzy:
de er så små/vandsirkulasjon så stor,at evt.medie hadde blivet spylt ud av disse koppene på 1-2-3.
+ at de her hos mig tettet sig på maks to dager,grunnet den store vandmengde de skal svelge,noe som medfører at vandet renner over,og plasker ned i sumpen,med mye bråg til følge.
Disse fjernet jig veldigt fort.
Savner drenering i koppen,lik min gamle 703,da koppen rommer 7 liter,og blir tung å hanskes med,om man venter for lenge..
Men ellers en kjempeskummer,og er så og sige helt lydløs,og drar godt med svart gugge vekk fra baljen ja. :y
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlæg af iceMD »

er jeg den eneste der kommer til at tænke på spiderman og superman?:D
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

iceMD skrev:er jeg den eneste der kommer til at tænke på spiderman og superman?:D
Nu er jig på en måde ikke med her...
Jig svarede bare på en direkte henvendelse fra Dennis,men ok.. er med på den at dette ikke haver noe med trådinnleggers indlegg å gøre,og at dette burde forgått via PB :wink:
At noen var interisert i å vite mer om erfaringer med Tunze fra mig,er jo litt på "siden" av emnet her,men jig svarte da visserligt på dette med vurdering av Kinaskummere litt lenger oppe i tråden "iceMD",eller? :Peace: :hehe:
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlæg af iceMD »

syntes bare at skummeren i indlæg 1# og 2# får mig til at tænke på spiderman og superman? :beer:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

iceMD skrev:syntes bare at skummeren i indlæg 1# og 2# får mig til at tænke på spiderman og superman? :beer:
AHH : :Peace:
Nu er jig med ja,he-he..
Ja de er riktig fargerike de kineserne,og her kommer selfølgeligt min til kort :GO
Men som jig skrev tidligere,så er det noen her hjemme som er riktig så tilfredse med sine "bubbleMaster"modeller,og om en ikke liker fargene,så stuer jo de fleste skummeren bort i sumpskabet under baljen anyway da.. :hehe:
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DennisJ »

[quote="Knut-Arne Bergdet som er spesielt med disse skummerne(på godt og vondt :rolleyes: ),er jo at hele reaktor-røret og skummerkopp er i ett stykke!
Med andre ord.. du må have minst 5cm klaring,for å få ud koppen fra et sligt skab..
[/quote]

Tak,
det var det som jeg "frygtede, samme princip som min Tunze 9010. Havde ellers drømt om at opgradere, men så må jeg jo kigge på en mini bubble king istedet.

Dennis
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

DennisJ skrev:
Tak,
det var det som jeg "frygtede, samme princip som min Tunze 9010. Havde ellers drømt om at opgradere, men så må jeg jo kigge på en mini bubble king istedet.

Dennis
Ja.. er vel kansje heldig her,som haver frittstående sump,teknik,stående i min kelder,og ikke må tage hensyn til slige "bagateller" :W
Har rundt 140cm fri plass fra sump til tak her hos mig Dennis :hehe:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"